Wednesday, 24 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 16 شوال 1445
شناسه خبر : 11053
  پرینتخانه » اخبار, گفت و گو تاریخ انتشار : 18 خرداد 1398 - 14:44 |

حسن سلطانی: برای اجرای برنامه سحر از ماه شعبان تمرین شب‌بیداری می‌کنم

حسن سلطانی: برای اجرای برنامه سحر از ماه شعبان تمرین شب‌بیداری می‌کنم

«حسن سلطانی» مجری برنامه ماه خدا گفت:‌ همیشه پیش از ماه رمضان دعا می‌کنم که خداوند روزی من کند که یکی از خدمت‌گزاران سفره الهی روزه‌داران باشم.

«حسن سلطانی» گوینده و مجری برنامه ماه خدا در گفت‌وگو با برنامه «سلام صبح به خیر» که امروز ۱۸ خرداد از شبکه سه سیما پخش شد، گفت:‌ من همیشه پیش از ماه رمضان دعا می‌کنم که خداوند روزی‌ام کند که یکی از خدمت‌گزاران سفره الهی روزه‌داران باشم پس از آن نیز شکرگزار این رزق هستم.

وی با بیان اینکه خدمتگزاران همواره چشم احسان به دست میزبان دارند و قرین سعادت شدن توفیقی از سوی خداوند است، عنوان کرد:‌ من برای هر شب ماه مبارک رمضان یک حساب خاصی دارم و همواره سعی می‌کنم از قیافه‌های رایج قاب مجازی دوربین فاصله بگیرم زیرا معتقدم خداوند خالق صدا و سخن در حال انسان اثری گذاشته که نشان می‌دهد که شخص بازی می‌کند یا به حقیقت سخن می‌گوید.

سلطانی با بیان اینکه دوربین مثل تورموسور می ماند که راست و دروغ را نشان می‌دهد، اظهار کرد: مردم هم زود متوجه راست و دروغ می‌شوند بنابراین باید برای وقت مردم ارزش قائل بوده و چیزی را به مردم گفت که قابل استفاده آنها باشد.

این گوینده با بیان اینکه خاطرات خوشی در برنامه‌های سحرگاهی ماه خدا داریم که همه مهر و عشق است، ابراز کرد:‌هرچه منهای حقیقت عشق و مهر به خانه دوست بیانجامد دوسرباخت و دوسرسوخت است، منهای سخن عشق در گنبد دوار به یادگار نماند.

این مجری صدا و سیما درباره کار خود در بخش خبر گفت: رادیو در تربیت یک مجری و گوینده نقش زیادی دارد، من همزمان با کار خبر در بخش رویدادهای هفته استان همدان گوینده خبر استان هم بودم، آن زمان جنگ بود که در درون خود تلخی و استرس دارد اما باید خبر را طوری مدیریت کرد که مخاطب تا پایان خبر با شما همراه باشند.

وی در پاسخ به این سوال که از کجا شروع کرده وارد گویندگی شدند، اظهار کرد: اردیبهشت سال ۱۳۵۸ تلوزیون همدان نیاز به مجری داشت من در آزمون ورودی آن شرکت کردم پذیرفته شدم، با توجه به اینکه شغل گویندگی به لحاظ بروز و ظهوری که دارد جذابیت‌های ظاهری و فریبنده زیادی برای نسل جوان دارد اما برای ادامه دادن به کار باید انسان به آن علاقه‌مند باشد، برای گوینده و مجری اهمیت مخاطب از هر چیزی بالاتر است کسی که این کاره نباشد به طور قطع خودبه خود کنار خواهد رفت.

سلطانی بیان کرد:‌ علاقه‌مندی به این حرفه بسیار خوب است اما شرط کافی نیست هر کس عاشق این حرفه نیست نباید وارد آن شود، ما به عنوان اهالی رسانه روزهای تعطیل خود را سرکار حاضر می شویم، در حوزه‌های تصمیم گیری اداره را به منزل ترجیح می‌دهیم زیرا قداست چراغ قرمز دوربین برای من بسیار اهمیت دارد.

این گوینده درباره کیفیت اجرای برنامه در سی سحر ماه رمضان، گفت: اجرای برنامه در ماه مبارک رمضان کاری سخت و شیرین است، ابراز کرد: این برنامه در سحر ماه مبارک رمضان از دو ساعت و نیم قبل برنامه شروع شده و تا نیم ساعت بعد از اذان صبح ادامه دارد، ظاهرا برنامه سه ساعت است اما ما از ساعت یک شب تا ۶ صبح سر برنامه هستیم، من برای ورد به این برنامه از ماه شعبان شب بیداری را تمرین می‌کنم که در شب‌های ماه رمضان چرت نزنم.

این مجری تلوزیون افزود: با توجه به اینکه برنامه ماه خدا در سحرگاه پخش می‌شود درباره آماده کردن مطالب و اجرای آن ما باید طوری عمل کنیم که مخاطبان شبکه را تغییر نداده یا تلوزیون را خاموش نکند، سحر زمان بیان فلسفه روزه یا تاریخ اسلام نیست آنچه از دعاها و مناجات در مفاتیح آمده باید با ظرافت و سلیقه‌ای خاص بیان شود که حال دل مردم را خوب کند. هر صدایی مناسبت دعا یا مناجات خوانی نیست.
برنامه «سلام صبح به خیر» به تهیه کنندگی «ابوالفضل صفری» هر روز شنبه تا پنج‌شنبه از ساعت ۷ تا ۹:۴۵ صبح به صورت زنده از شبکه سه سیما پخش پخش می‌شود.

| منبع خبر : خبرگزاری فارس
به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.