Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 30079
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 04 آبان 1400 - 12:37 |

حضور معاون صدا در استودیوی ضبط «کتاب شب» ویژه هفته کتاب

حضور معاون صدا در استودیوی ضبط «کتاب شب» ویژه هفته کتاب

روز دوشنبه سوم آبان، علی بخشی‌زاده، معاون صدا سازمان صداوسیما، به اتفاق حمیدرضا صحراگرد مدیر رادیو تهران، در استودیوی ضبط برنامه «کتاب شب» ویژه هفته کتاب حضور یافت. معاون صدا در این دیدار، با عوامل برنامه «کتاب شب» دیدار کرد و از زبان مدیر رادیو تهران، ویژگی‌های این برنامه را شنید.

محمدباقر رضایی سردبیر «کتاب شب» در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره موضوع ویژه هفته کتاب در این برنامه اظهار کرد: برای هفته کتاب دو ویژه‌برنامه در نظر گرفته‌ایم. برای روزهای ۲۲ تا ۲۶ آبان، تنظیم رادیویی زندگینامه و خاطرات استاد کامران فانی بر اساس منابع گوناگون و برای روزهای ۲۹ آبان تا سوم آذر، زندگینامه و خاطرات زنده‌یاد اسماعیل سعادت.

وی افزود: کامران فانی، معروف به آقای کتابدار ایران، عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی، مترجم، نسخه‌پژوه، مصحح و ویراستار مشهور ایران است. نام او همیشه با هفته کتاب، گره خورده است.

به گفته رضایی، زنده‌یاد اسماعیل سعادت نیز، عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی، عضو شورای عالی ویرایش سازمان صداوسیما و چهره ماندگار در سال ۱۳۸۲ از طرف صدا و سیما بود. او همچنین از مترجمان و دانشنامه‌نویسان مشهور ایران بود که خدماتش در حوزه کتاب و کتابخوانی زبانزد خاص و عام است.

برنامه «کتاب شب» از گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران، با سردبیری و نویسندگیِ محمدباقر رضایی، تهیه‌کنندگی رضا قربانی و زرین کشاورز، صدابرداری محسن فراهانی و اجرای ماندگار استاد بهروز رضوی، از برنامه‌های قدیمی رادیو تهران است. این برنامه هر هفته از شنبه تا چهارشنبه، ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه پخش می‌شود.

| منبع خبر : ایبنا
به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.