Tuesday, 16 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ - 8 شوال 1445
شناسه خبر : 8894
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو تاریخ انتشار : 29 بهمن 1397 - 9:42 |

حضور ۴ داور بین المللی در چهاردهمین جشنواره رادیو

حضور ۴ داور بین المللی در چهاردهمین جشنواره رادیو

دبیر بخش بین‌الملل جشنواره رادیو بیان کرد: همچون جشنواره‌های پیشین رادیو ، ترکیب داوری مجموع داوران ایرانی و داوران بین‌المللی خواهد بود.

به گزارش هنرصدا به نقل از کمیته اطلاع رسانی چهاردهمین جشنواره بین المللی رادیو و ششمین اجلاس جهانی صدا، بهروز رضوی نژاد دبیر بخش بین‌الملل جشنواره رادیو گفت: فراخوان بخش بین‌الملل به گونه‌ای تنظیم شده که شبکه‌های داخلی حوزه معاونت صدا هر کدام با ۸ اثر می‌توانند شرکت کنند و این امکان برای شبکه‌های بین‌المللی و همچنین مراکز استانها وجود دارد که با ۳ اثر در قالبهای مستند، مستند نمایش/ مستنددرام، مینی فیچر، نمایش کوتاه، برنامه‌های شخصیت محور، آموزشی- سرگرمی، آگهی خدمات عمومی/ اجتماعی و برنامه‌هایی با محتوای تولیدی کاربران مشارکت خود را در این جشنواره داشته باشند.

رضوی‌نژاد با اشاره به فرمت‌هایی که در جشنواره چهاردهم رادیو در نظر گرفته شده گفت: در این دوره تغییراتی نسبت به جشنواره پیشین لحاظ گردیده به طور نمونه در این دوره اثری باید تولید شود که مبنای آن تولید اثر کاربران است و این برنامه‌ساز رادیویی را در حوزه گسترده وب و شبکه‌های اجتماعی وارد می‌کند ورودی فعال که مخاطبان جوان را نیز بر می انگیزد.
بنابراین می‌توان اثری تولید کرد و تالیف نمود که محتوای آن در وب و شبکه‌های اجتماعی وجود دارد.
وی ادامه داد: برای اولین بار قالب «مستند نمایشی» و «آموزشی- سرگرمی»در این جشنواره لحاظ گردید .همچنین قالبCSA پیام‌های کوتاه اجتماعی و PSAآنونس خدمات عام المنفعه نیز لحاظ شده است.

دبیر بخش بین الملل جشنواره رادیو تصریح کرد: در بخش بین الملل محدودیتی برای تعداد آثار قایل شده‌یم تا هر شبکه تمام توان خودش را برای تولید برنامه با کیفیت بالا ببرد. بنابراین در پایان جشنواره بین المللی رادیو می توان انتظار داشت آثاری متنوع با کیفیت مطلوب داشته باشیم همچنین این آثار تحت لوحی فشرده در اختیار شبکه‌های رادیویی کشور قرار میگیرد که می‌تواند بهترین منبع برای آموزش قالبهای مورد نظر باشد.
رضوی نژاد خاطر نشان کرد: داوری در دو مرحله مقدماتی و نهایی انجام می‌گیرد که از هفته آینده کار داوری مرحله اول در بخش شبکه‌های داخلی و استانی آغاز می‌شود .شبکه‌های بین المللی به دلیل اینکه در تعطیلات سال نوی میلادی بودند فرصت دریافت آثار آنان تا ۱۵ اسفند ماه تمدید گردیده است که بلافاصله پس از تمدید آثار داوری آن بخش نیز آغاز خواهد شد.
در بخش داوری نهایی بنا داریم از ۴ داور بین المللی به غیر از ایران استفاده کنیم همچون جشنواره‌های پیشین ترکیب داوری مجموع داوران ایرانی و ۴ تن از داوران بین‌المللی خواهد بود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.