Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 32000
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 22 دی 1400 - 11:00 |

«حیلت رها کن» را با یاد فرامرز پایور از رادیو فرهنگ بشنوید

«حیلت رها کن» را با یاد فرامرز پایور از رادیو فرهنگ بشنوید

تصنیف «حیلت رها کن»(سوی مستان) در برنامه «با کاروان شعر و موسیقی» امروز پخش و بررسی می کند.

در برنامه«با کاروان شعر و موسیقی» که به بررسی شناسنامه آثار موسیقی ایرانی اختصاص دارد، امروز چهارشنبه ۲۲ دی ماه تصنیف «حیلت رها کن»(سوی مستان) اثر فرامرز پایور بر روی شعری از مولانا جلال الدین اجرا شده، انتخاب شده است.
در این برنامه شناسنامه وچگونگی شکل گیری این تصنیف از شعر تا آهنگسازی و اجرا معرفی می شود.
برنامه شماره ۴۲۰ کاروان شعر و موسیقی تصنیف «حیلت رها کن»(سوی مستان) ، اثری از آثار فرامرز پایور با شعر مولانا جلال الدین می باشد و بازخوانی آن با صدای محمد اصفهانی با نام ” افسانه” و عبدالوهاب شهیدی اجرا شده است.

گفتنی است؛ فرامرز پایور؛ موسیقی دان ایرانی، ردیف‌دان، آهنگ‌ساز، مدرس و نوازنده سنتور و محقق موسیقی ایرانی بود. وی چهره ماندگار و یکی از تأثیرگذارترین‌ چهره های موسیقی ایرانی است.

بیش از هزار و پانصد ساعت اجرای گروهی و فردی روی صحنه‌های داخل و خارج از کشور، آهنگ‌سازی و تنظیم قطعات فراوان موسیقی، تربیت صدها شاگرد از چهار نسل متوالی، نت‌نویسی قطعات فراوانی از پیشینیان، حضور در هنرستان و هنرکده موسیقی ملی، اداره هنرهای زیبا و واحد موسیقی رادیو تلویزیون ملی ایران، نگارش کتب آموزشی سنتور ، نظارت بر کار گروه‌های دیگر و تصحیح آن‌ها و… بخشی از آثار و فعالیت‌های ایشان می باشد.

برنامه «با کاروان شعر و موسیقی» را به تهیه کنندگی یلدا احتشامی و گویندگی مریم واعظ پور ساعت ۱۱:۴۵ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز و موج ای ام ردیف۵۸۵ کیلوهرتز از رادیو فرهنگ پخش می شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.