Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 9633
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو تاریخ انتشار : 25 فروردین 1398 - 15:42 |

در جشنواره بین المللی رادیو مردم برای رادیو برنامه می سازند

در جشنواره بین المللی رادیو مردم برای رادیو برنامه می سازند

دبیر بخش مردمی چهاردهمین جشنواره بین المللی رادیو از استقبال چشمگیر مخاطبان در ساخت و ارسال تولیدات رادیویی به جشنواره خبر داد.

به گزارش هنرصدا به نقل از کمیته اطلاع رسانی چهاردهمین جشنواره بین‌المللی رادیو، حمیدرضا افتخاری گفت: مخاطبان رادیو آثار خود را در چهار بخش گزارش، موسیقی، پادکست و آثار خلاقانه به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده اند.
وی افزود: با اینکه اولین برنامه دریافت آثار مردمی را تجربه می کنیم اما شاهد هستیم که تعداد ۶۴۳ اثر مردمی دریافت شده که در نهایت ۴۳ اثر توانستند نمره بالای هفتاد از داوران این بخش دریافت کنند. آرای نهایی در روز اختتامیه اعلام می شود و دو اثر در هر بخش برگزیده خواهد شد.
افتخاری کشف استعدادهای مردمی و آماتور را مهمترین هدف این بخش عنوان کرد و گفت: بخش مردمی جشنواره رادیو از اهمیت بسیاری برخوردار است زیرا علاقه مندان به رادیو با تولید اثر، فرصت کشف استعداد و همراهی با برنامه سازان رادیو را بدست خواهند آورد.
دبیر بخش مردمی با اعلام این خبر که ۱۵ نفر از کارشناسان خبره رادیو کار انتخاب آثار بخش مردمی چهاردهمین جشنواره بین‌المللی رادیو را برعهده دارند، گفت: در بخش«پادکست» علیرضا محمدنیا، سیما غفاری، مهدی ساعی و پروانه طهماسبی، در بخش«موسیقی» علیرضا امینی، مسعود نجات، سلمان یاری و ساجد قدوسیان، در بخش «آثار خلاقانه» علی نوبخت، بشیر جعفری نیا و کیاناز کاوه و در بخش«گزارش»زهره عبدالرحیم ،احمد طبعی،اسماعیل براری و نوید دانشور انتخاب آثار را بر عهده داشتند.
وی افزود: مسعود محمودخواه، علیرضا فتحی پور، غلامرضا بحیرایی و یدالله گودرزی نیز داوران بخش نهایی هستند که پس از بررسی ۴۳ اثر منتخب، ۱۰ اثر را به عنوان برگزیده انتخاب خواهند کرد.
افتخاری درباره میزان تاثیرگذاری و انگیزه‌دار بودن این جشنواره به خصوص برای نسل‌های جوان‌تر اظهار کرد: جشنواره رادیو برای خانواده صدا همیشه الهام بخش و دلگرم کننده بوده است، اما با توجه به وقفه‌ای که در دوره‌های گذشته پیش آمد اگر این جشنواره هرساله برگزار شود، باعث می‌شود در این عرصه نگاه تازه‌ای شکل بگیرد تا افراد بتوانند کارشان را ارتقا دهند و این رقابت سالم موجب رشد فرهنگی می‌شود.
چهاردهمین جشنواره بین‌المللی رادیو و ششمین اجلاس جهانی صدا از ۲ تا ۴ اردیبهشت در تهران برگزار می شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.