Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 16645
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو تاریخ انتشار : 23 بهمن 1398 - 11:55 |

در زمستان رادیو به زندگی سلام کن

در زمستان رادیو به زندگی سلام کن

برنامه‌های منتخب حوزه اجتماعی  فصل زمستان ۹۸ معاونت صدا در رادیو اعلام شد.

برنامه‌های «پارک شهر »،«صحنه و پشت صحنه»،«خانه ما » رادیوتهران  ،«جوان ایرانی سلام »،«یک پرونده یک روایت»رادیو جوان، «سلام زندگی »رادیو معارف،«استودیو هشت »رادیو نمایش ،«سلام صبح بخیر» ،«ایرانشهر»رادیو ایران  به عنوان برنامه‌های منتخب معاونت صدا در زمستان  سالجاری معرفی شده‌اند.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی معاونت صدا، مجله رادیویی«پارک شهر» جنگ ترکیبی صبحگاهی است که با هدف اطلاع رسانی بر مبنای دقت، صحت و اعتمادسازی با مخاطب تهیه و تولید می شود. بحث‎های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و ورزشی در آیتم های مختلف مانند: تابلوی صوتی، گزارش‎های مختلف ، گفت و گو با مسئولان، وزراء، نمایندگان مجلس، معاونان وزراء و معاونان رئیس جمهور دربارۀ مسائل و مشکلات موردنظر مخاطبان از موضوعات مهم این برنامه اند.

این برنامه زنده با موضوع اطلاع رسانی شنبه تا پنج شنبه ساعت ۶:۳۰ صبح با تهیه کنندگی  محمد بخشایش، گویندگی  محمد حسین امیدی و کارشناس مجریان سید حسین حسینی ،حسین هاشمی، امید دیدگاه، پریسا هاشمی، آلبرت کوچوئی، مسعود میر، محمد رضا علی پور پخش می شود.

مجله رادیویی “صحنه و پشت صحنه “ برنامه ای است که با چهره های شناخته شده در حوزه های مختلف به گفتگو می نشیند. گروهی از افراد مشهور که وقتی از کانون توجه رسانه ملی خارج می شوند، گاهی به حوزه خبری رسانه‎هایی تبدیل می شوند که با ارزش های جامعه همسو نیستند؛ این برنامه درصدد گشودن فضایی برای این افراد مشهور است تا پیوندشان با جامعه قطع نشود و بتوانند به بیان دغدغه های خود بپردازند.

این برنامه با موضوع فرهنگی، اجتماعی شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۱به تهیه کنندگی  امیرحسین ثقفی و گویندگی  مصطفی امامی مرند به طور زنده از رادیو تهران پخش می شود.

رویکرد اصلی مجله رادیویی «خانه ما »  نهاد خانواده و آسیب های آن ، سبک زندگی و جمعیت  در نظر گرفته شده است و موضوعات آن چالش های خانوادگی در حوزه های اجتماعی ، روان شناسی ، تربیتی ، اخلاقی ، حقوقی با حضور بازیگران  در قالب یک خانواده و مشارکت کارشناسان به منظور مددکاری و مداخله در بحران و نظر خواهی مخاطبان از طریق تلفن و پیامک است.

این برنامه خانواده محور شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۵ به تهیه کنندگی انسیه سمیع پور، گویندگی آرمان غفاریان و متین محمدی پخش می شود.

شنونده برنامه های رادیو تهران روی موج  fmردیف ۹۴ مگاهرتز باشید.

مجله رادیویی «جوان ایرانی سلام» به ارائه اخبار و اطلاعات روز  بر مبنای شعار سال (رونق تولید ) ، آموزش شهروندی، بهداشت و سلامت جامعه و پاسداشت زبان فارسی به منظور افزایش آگاهی مخاطب ، حفظ مخاطب موجود و جذب مخاطبان می پردازد.  این برنامه دارای بخش های مختلف خبر در حوزهای اقتصادی ، اجتماعی، فرهنگی و اخبار هواشناسی در فضایی شاد همراه با پخش موسیقی های متنوع است.

این برنامه شنبه تا چهارشنبه ساعت ۶:۴۰  به طور زنده به تهیه کنندگی زهرا یساقی گویندگی  فاطمه صداقتی و  پیمان طالبی پخش می شود.

برنامه گفتگو محور« یک پرونده یک روایت» به آسیب های اجتماعی جامعه  و خانواده ها می پردازد. گفتگو با متهمین،بررسی زوایای مختلف وقوع جرم از دیدگاه کارشناسان، روانشناسان و جامعه شناسان و ارایه راه کارها و شیوه های مناسب در جهت کاهش جرم و آسیب های اجتماعی در میان خانواده ها از بخش های دیگر این برنامه می باشد.

این برنامه پنج شنبه ها ساعت ۲۳ به   تهیه کنندگی  مجتبی حسنی و کارشناس مجری صادق علیخانی پخش می شود.

شنونده برنامه های رادیو جوان روی موج  fmردیف ۸۸ مگاهرتز باشید.

مجله رادیویی «سلام زندگی»  با پخش بخش های  متنوع سعي دارد سبك زندگي ايراني اسلامي را در خانواده ها با حضور كارشناسان متخصص ترويج دهد.بخش های  این برنامه شامل ،خونه زندگي،‌امنيت در خانواده، بفرماييد سلامتي، منهاي ۱۲،‌ مثبت ۵۰ و پرونده فرهنگي و به وقت جواني است. .همچنين در اين برنامه سعي مي شود موضوعات به روز كه دغدغه خانواده هاست در قالب بخش ها  و مباحث كارشناسي مطرح شود.

این برنامه با موضوع سبک زندگی ایرانی – اسلامی ،سه شنبه تا پنج شنبه   ساعت :۹:۳۰به تهيه كنندگی  اعظم ايراني، گويندگی  محمد جواد محمدي  و محبوبه شیرعلی  از رادیو معارف پخش می شود.

شنونده برنامه های رادیومعارف  روی موج  fmردیف ۹۶ مگاهرتز باشید.

 در مجله رادیویی «استودیو هشت»مخاطب با تولید تک گویی (مونولوگ) ها در تولید برنامه مشارکت می کند این تک گویی ها در کنار تک گویی بزرگان عرصه نمایش قرار می گیرد تا فضای آموزشی نیز فراهم شود . مرور اخبار فرهنگی هنری گفتگو با هنرمندان ، پیگیری نمایش های در حال اجرا از بخش های مهم این برنامه است.

این برنامه تفریحی – سرگرمی شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۸به تهیه کنندگی ساجد قدوسیان  و گویندگی معصومه روحبخش می شود.

شنونده برنامه های رادیو نمایش روی موج  fmردیف ۵/۱۰۷ مگاهرتز باشید.

 مجله رادیویی « سلام صبح به خیر» مجلۀ اجتماعی صبحگاهی است که قصد دارد در فضایی شاد و مفرح با ایجاد نشاط و امید در ساعات آغازین صبح با طرح موضوعات مختلف با رویکرد مثبت، فرهنگ سازی و اطلاع‌رسانی کند.ارتباط با مسئولین، مرور رویدادها و مناسبت های روز، پیگیری دغدغه های شنوندگان از جمله بخش های برجسته این برنامه است.

این برنامه شنبه تا چهارشنبه با موضوع اطلاع رسانی ساعت ۶:۳۵   صبح  به گویندگی سعید توکلی و نوید نوروزی پخش می شود.

مجله رادیویی« ایرانشهر»، شامل بخش های مختلفی است که به موضوعاتی از قبیل نقد رفتارهای اجتماعی –حقوق شهروندی ،دفاع مقدس،محیط زیست ،سبک زندگی و رویدادهای روز می پردازد.ارتباط و تعامل با مراکز استانها از طریق گزارشگران و همکاران افتخاری رادیو ایران(ایرانیار)پركردن اوقات عصرگاهي، طرح موضوعات در محیط شاد، مفرح و اجرای متفاوت از اهداف این برنامه است.

این برنامه به طور زنده ساعت ۱۹:۰۵ با موضوع اطلاع رسانی شنبه تا چهارشنبه به  تهیه کنندگی حسین معصومی، گویندگی لیلا صفری ،منصور اسکندری و مهرناز فقیهی از رادیو ایران پخش می شود.

شنونده برنامه های رادیو ایران  روی موج  fmردیف ۹۰ مگاهرتز باشید.

هنرصدا/ حامد بهجتی

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.