Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 6067
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 13 خرداد 1397 - 20:03 |

رئيس رسانه ملي به ضرورت ايجاد رسانه‌هاي صداپايه در فضاي مجازي تأكيد كرد

رئيس رسانه ملي به ضرورت ايجاد رسانه‌هاي صداپايه در فضاي مجازي تأكيد كرد

رئيس رسانه ملي در آيين پاسداشت پيشكسوتان راديو با بيان اينكه بايد با ابتكار عمل پيشكسوتان راديو، رسانه‌هاي صداپايه را در فضاي مجازي براي بهره‌مندي مخاطبان داخلي و خارجي ايجاد كنيم، گفت: امروزه در فضاي مجازي رسانه‌هاي صداپايه جايگاه و اهميت ويژه‌اي در دنيا دارند و با ابتكار عمل پيشكسوتان راديو مي‌توانيم براي مخاطبان داخلي و خارجي، محتواي صوتي در فضاي مجازي توليد كنيم.

رئيس رسانه ملي در آيين پاسداشت پيشكسوتان راديو

به گزارش هنر صدا به نقل از روابط عمومي رسانه ملي، دكتر عسكري با بيان اينكه راديو سراسر جاذبه است، تأكيد كرد: راديو با تأكيد بر سه عنصر كليدي محتوا، زيبايي و جاذبه مي‌تواند خودش را برتر نگهدارد و اثرگذار باشد و با توجه به تحولات فناوري، صدا جايگاه و اهميت خودش را حفظ خواهد كرد.

رئيس رسانه ملي با اشاره به تاثير به سزاي رسانه ها بر نمايش هويت اقتدار ملي افزود:  رسانه ملي با حداكثر توان  براي اميدبخشي، آگاهي‌بخشي و ارتقاي زندگي، اخلاق و ايمان مردم تلاش مي‌كند اما در مقابل آن، دشمنان و جريان فرهنگي غرب نيز با استفاده از رسانه‌هاي معاند تمام توان خود را براي تخريب ايمان و هويت مردم به كار بسته است، از اين رو فرزندان اين كشور بايد تلاش مضاعفي براي حفظ هويت اسلامي- ايراني انجام دهند.

دكتر عسكري با تاكيد بر اينكه امروزه تهديدات كشور رسانه پايه شده است و رسانه‌ها آن را افزايش مي‌دهند، تصريح كرد: دشمنان براي تخريب هويت و فرهنگ ما در تلاشند  و ما هم در راستاي تقويت فرهنگ و هويتمان تلاش مي‌كنيم و اميدواريم كه در اين مسير موفق و پيروز باشيم.

رئيس رسانه ملي خطاب به پيشكسوتان راديو تاكيد كرد: جوانان ما بايد تجارب شما را بياموزند و طرحي نو دراندازند و آينده را با توجه به تجربيات شما در حوزه راديو و رسانه رقم بزنند.

دكتر عسكري ابراز اميدواري كرد كه جوانان با تأسي به پيشكسوتان و كساني كه در گذشته در راديو نقش‌آفريني مي‌كردند، بتوانند راديو را در تراز رسانه ملي حفظ كنند و در دنياي جديد و مبتني بر رسانه‌هاي نوين، رسانه ملي بتواند نقش خود را در ارتقاي فرهنگ و عظمت ملت ايران در دنيا ايفا كند.

رئيس رسانه ملي تاكيد كرد: پيشكسوتان راديو گنجينه‌هاي ملي اين مرز و بوم هستند و بنيان هاي  راديو را تشكيل مي‌دهند و در آينده از قلم و هنر پيشكسوتان راديو نهايت استفاده را خواهيم كرد.

دكتر عسكري در بخش ديگري از سخنانش با بيان اينكه انسان با صدا مي‌تواند دنياي بي انتها و زيبايي‌هاي فوق‌العاده ايجاد كند گفت: اگر چه دنياي تصوير، زيبايي‌هاي خاص خود را دارد اما صدا اثرگذارتر از تصوير است و بر همين اساس، راديو جهت‌دهي خوب و زيبايي در تاريخ كشور داشته است.

 وي افزود: با توجه به اهميت استفاده از كلمات و مفاهيم در راديو، بهتر است از اين ظرفيت در تلويزيون نيز استفاده شود.

معاون صدا در آيين پاسداشت پيشكسوتان راديو:

نسل نو بايد به پيشكسوتان راديو اقتدا كند

معاون صداي رسانه ملي در آيين پاسداشت پيشكسوتان راديو با بيان اينكه امروز راديو بعد از ۷۸سال بر قله‌هاي افتخار ايستاده است، گفت: امروز راديو بعد از ۷۸ سال به خاطر تلاش چهره‌هاي نامدار و ارزشمندي كه قد خميده شدند تا راديو برافراشته باشد، بلند قامت و بر قله افتخار ايستاده است.

به گزارش روابط عمومي رسانه ملي، شاه آبادي با تأكيد بر اينكه پيشكسوتان راديو عمرشان را در راه فرهنگ و هنر گذرانده اند، تصريح كرد: نسل نو بايد به پيشكسوتان راديو اقتدا كند و از آن‌ها درس بياموزد.

او افزود: هميشه در جمع راديويي‌ها احساس جواني مي‌كنم به اين دليل كه امروز صاحب عقبه بسيار درخشاني هستيم.

وي با اشاره به اينكه امروز كساني در آيين پاسداشت پيشكسوتان راديو دعوت شدند كه سال ها راديويي بودند و در اين رسانه گرم ماندند، خاطرنشان كرد: آن‌هايي كه نقطه فعاليت‌شان راديو بود، منشأ خدمات ارزشمندي در كشور هستند و بايد قدر اين پايگاه عظيم فرهنگي را بدانيم و وام‌دار آن‌ها باشيم.

معاون صدا تأكيد كرد: مجموعه صداوسيما بايد قدردان زحمات و تلاش‌هاي كساني باشد كه در حوزه راديو خدمت كردند.

او افزود: امروز تلاش مي‌كنيم كه خدمتگزار پيشكسوتان راديو باشيم و از فرصت‌هاي موجود استفاده كنيم و خط به خط آثاري را كه آن‌ها به يادگار گذاشتند حفظ كنيم و از پيشكسوتان درس بگيريم و در جاي جاي راديو از آن‌ها استفاده كنيم.

شاه‌آبادي در پايان از پيشكسوتان راديو خواست تا دانش مديريتي‌شان را از مديران جديد دريغ نكنند.

به مناسبت هفتاد و هشتمين سالگرد تأسيس راديو، آيين پاسداشت پيشكسوتان راديو با حضور دكتر عسكري رئيس رسانه ملي، حميد شاه‌آبادي معاون صدا، مديران شبكه‌هاي راديويي و  ۱۳۰ تن از پيشكسوتان راديو شامل گويندگان، تهيه‌كنندگان، بازيگران و صاحب‌نظران اين حوزه برگزار شد.

هنر صدا/ حامد بهجتی

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.