Tuesday, 19 March , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ - 10 رمضان 1445
شناسه خبر : 7631
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 28 آبان 1397 - 10:32 |

رادیو، بهترین یاری دهنده پلیس در ماموریت‌ها

رادیو، بهترین یاری دهنده پلیس در ماموریت‌ها

معاون صدای رسانه ملی گفت​: چنانچه بستر‌های برنامه‌سازی فراهم شود، رادیو بهترین یاری دهنده پلیس، در ماموریت هاست.

به گزارس هنرصدا  به نقل از روابط عمومی معاونت صدا، حمید شاه‌آبادی در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک میان معاونت صدا با معاونت اجتماعی نیروی انتظامی، با بیان اینکه تخصص رادیو برنامه‌سازی است، افزود: چنانچه بستر‌های برنامه‌سازی توسط نیروی انتظامی فراهم شود، رادیو علاوه بر ماموریت‌های در دست اقدام فعلی با تولیدات فاخر و تاثیرگذار در قالب ساختار‌های متنوع، بهترین یاری دهنده پلیس در ماموریت‌های پیش رو خواهد بود.

شاه آبادی گفت: رادیو با تولید برنامه و مستند‌هایی در راستای تقویت پلیس کوشیده است، چنانچه در‌های بسته به روی برنامه‌سازان باز شود، و سوژه‌های ناب برنامه سازی در اختیارآن‌ها قرار گیرد، رادیو با تولید مستند‌های واقعی می‌تواند اقتدار پلیس را به نمایش بگذارد.

سردار احمد نوریان، معاون اجتماعی ناجا در این نشست مشترک با بیان اینکه رسانه در پیشبرد ماموریت‌های پلیس نقش کلیدی و محوری دارد، افزود: با توجه به تغییراتی که در حوزه‌های مختلف زندگی، جرایم و امنیت به وجود آمده لازم است که پلیس آگاهانه و هوشمندانه در این مسیر گام دارد که این مهم نیاز به همراهی رسانه دارد.

وی سرعت تغییرات با رشد فناوری، شدت، عمق و نفوذ تغییرات، گستردگی و پیچیدگی را از ویژگی‌های تغییرات عصر حاضر دانست و گفت: با وجود تغییرات در عرصه جمعیتی، تحصیلات، اوقات فراغت تغییراتی هم در حوزه جرایم صورت گرفته است که پلیس به تنهایی نمی‌تواند امنیت را تامین کند بلکه بایستی همه نهاد‌ها در تولید امنیت و نظم و انضباط اجتماعی پلیس را یاری کنند.

سردار نوریان با بیان اینکه دشمن در پی پمپاژ یاس و نامیدی در جامعه، همصدا با جبهه معارض است، افزود: درحال حاضر نیروی انتظامی روی موضوع تاب آوری در پلیس کار می‌کند تا کمتر با جامعه اصطحکاک یابد.

تفاهم‌نامه میان معاونت صدا با معاونت اجتماعی نیروی انتظامی

وی با بیان اینکه شان مردم این است که پلیس مقتدری داشته باشند، از مدیران شبکه‌های رادیویی خواست تا نظرات خود را منعکس کنند تا این مهم در کارآمدی پلیس موثر باشد معاون اجتماعی ناجا با توجه به نیاز‌های نو شده‌ای که در جامعه امروز وجو دارد و پلیس بایستی به آن بپردازد، گفت: این آمادگی در پلیس وجود دارد که در خود بازنگری کند.

وی با اشاره به ظرفیت رسانه‌ای بکر رادیو افزود: انتقال پیام از طریق رادیو هنر می‌خواهد که به درستی به مخاطب انتقال یابد. با وجود رسانه‌های مختلف همچنین فضای مجازی، رادیو توانسته اصالت خود را حفظ کند و پلیس به اهمیت این رسانه و کار برنامه‌سازان رادیو واقف است و معتقد است که این رسانه می‌تواند پلیس را در پیشبرد ماموریت‌هایش کمک کند.

سردار نوریان با اشاره به مبارزه پلیس با مفاسد اقتصادی جامعه از برنامه‌سازان رادیو خواست که در این راستا نیز با تهیه و تولید مستند‌هایی پلیس را در ماموریت خود یاری دهد.

برنامه‌سازی با موضوعات نیروی انتظامی و پلیس

سعید یوسف نیا مدیر رادیو صبا هم در این مراسم گفت: چندی پیش مسابقه صبا پلیس با چاشنی طنز از این شبکه رادیویی پخش می‌شد، که مورد اقبال مخاطبان واقع شده بود.

محمد رضا قربانی مدیر رادیو نمایش نیز با تاکید بر اهمیت و تاثیرگذاری ساختار‌های نمایشی در رادیو گفت: نیروی انتظامی بهتر است تولید نمایش را به خود ما بسپارند قطعا برنامه سازان ما هنرمندانه و به بهترین شکل این کار را انجام می‌دهند.

محمد جعفر محمدزاده مدیر رادیو ایران با بیان اینکه رادیو ایران با داشتن گروه جامعه یکی از شبکه‌های رادیویی است که ارتباطش با نیروی انتظامی بیشتر از سایر شبکه‌هاست، گفت: گروه جامعه با ۶ ساعت برنامه در روز، همچنین چند برنامه دائمی هفتگی به موضوع نیروی انتظامی و ماموریت آن می‌پردازد.

محمد زاده افزود: برنامه سازان بنا به موضوعات مختلف اجتماعی در برنامه‌های «سلام صبح بخیر»، «خانه و خانواده» و «ایرانشهر» با کارشناسان نیروی انتظامی ارتباط تلفنی برقرار می‌کنند. ضمن اینکه برنامه «ردپای حادثه» که شب‌های جمعه پخش می‌شود، مستندی رادیویی از پرونده‌های واقعی است.

مدیر رادیو ایران گفت: چنانچه بخواهیم مخاطب به حرف‌هایی که می‌شنود، باور داشته باشد بایستی به او اجازه نقد هم بدهیم. پلیس قوی پلیسی است که نقاط ضعف خود را باور داشته باشد. گاهی اوقات نقد نرم به تقویت پلیس در ماموریتهایش کمک می‌کند.

اعتماد سعید مدیر رادیو سلامت با بیان اینکه در این شبکه رادیویی گروه سلامت اجتماعی در حوزه حقوق و تکالیف شهروندی که یکی از وظایف پلیس است فعالیت می‌کند، گفت: چندی پیش نخستین جشنواره پیشگیری از سوانح و حوادث رادیو سلامت برگزار شد که درخواستمان از نیروی انتظامی این است، حالا که رادیو در این امر پیشقدم شده است، پلیس او را همراهی کند.

در پایان جلسه تفاهمنامه همکاری‌های مشترک براساس اولویت‌های پیش رو به امضای معاون صدای رسانه ملی و معاون اجتماعی ناجا رسید، که این تفاهمنامه بستر لازم برای حمایت‌های پیش از پیش نیروی انتظامی را از فرایند تولیدات مرتبط با آن حضور فراهم خواهند کرد.

نورالدین جعفری قائم مقام معاونت صدا، حامد فاتحی مدیر روابط عمومی معاونت صدا، ابراهیم کبابیان مشاور اجرایی و مدیر دفتر معاونت صدا، مدیران شبکه‌های رادیویی، سرهنگ مهدی یارندی مدیرکل امور هنری و مناسبت‌های معاونت اجتماعی ناجا و مدیر عامل موسسه ناجی هنر و سرگرد محمد اسماعیلی رئیس اداره رادیویی معاونت اجتماعی ناجا در نشست مشترک معاون صدا با معاون اجتماعی نیروی انتظامی حضور داشتند.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.