Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 9190
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو نمایش تاریخ انتشار : 22 اسفند 1397 - 15:03 |

رادیو از مهین نثری تقدیر می‌کند

رادیو از مهین نثری تقدیر می‌کند

رادیو نمایش از مهین نثری، هنرمند پیشکسوت نمایش‌های رادیویی تقدیر می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی رادیو، امروز در حاشیه تمرین نمایش «در جستجوی من» به کارگردانی ایوب آقاخانی، از مهین نثری، هنرمند پیشکسوت نمایش‌های رادیویی تجلیل به عمل آمد.

مهین نثری، متولد سال ۱۳۲۵ است. او از بیست و دو سالگی و از اواخر سال ۱۳۴۹ پس از تجربه دوبله وارد دنیای رادیو شده و بازی در نمایش‌های رادیویی را آغاز کرده و تاکنون در آثار متنوع رادیویی به ایفای نقش پرداخته است.

این دورهمی با حضور محمدرضا قربانی، مدیرکل هنرهای نمایشی و رادیو نمایش، مسؤولان، بازیگران و هنرمندان اداره کل هنرهای نمایشی رادیو در حاشیه تمرین یک نمایش رادیویی در استودیو هشت رادیو نمایش انجام شد.

۶ نمایش رادیویی در نوروز

همچنین نمایش‌های رادیویی «پزشکان داوطلب»، «تعطیلات خانوادگی»، «جدال شیرین»، «تهران مصفا»، «عمو شکلاتی» و «عمارت آبی»، نوروز ۹۸ از رادیو نمایش و سایر شبکه‌های رادیویی به روی آنتن می‌رود.

مدیرکل هنرهای نمایشی و رادیو نمایش ضمن اعلام این مطلب افزود: مجموعاً ۶۰ قسمت نمایش رادیویی در قالب سریال ویژه ایام نوروز در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تولید شده است که علاقه‌مندان می‌توانند شنونده آن از رادیو نمایش و سایر شبکه‌ای رادیویی باشند.

محمدرضا قربانی ادامه داد: سریال‌های ویژه نوروز، متناسب با موضوع و رویکرد شبکه‌های رادیویی جوان، ایران، فرهنگ، تهران، ورزش و سلامت ساخته شده که علاوه بر آن از طریق اداره کل صدای استان‌ها برای پخش از مراکز استان‌ها نیز ارسال شده است.

قربانی خاطر نشان کرد: علاوه بر سریال‌های نوروزی به دلیل همزمانی نوروز با ایام شهادت و وفات حضرت زینب «س» و امام موسی کاظم «ع»، دو نمایش رادیویی «فریاد فرمند» و «سیره عشاق» پخش خواهد شد، همچنین چهار سریال هم ویژه ایام سوگواری برای سایر شبکه‌ها تولید و ارسال شده است.

مدیر رادیو نمایش در پایان از تولید ۵۰ قطعه نمایش کوتاه با عنوان «این پرونده بسته نیست» خبر داد و گفت: این آثار نیز در راستای پیشگیری از تصادفات جاده‌ای تولید شده است.

سریال‌های نوروزی که از سوم فروردین ماه به روی آنتن رادیو نمایش می‌روند، به شرح زیر است:

نمایش «پزشکان داوطلب» به نویسندگی ویدا دانشمند و کارگردانی ایوب آقاخانی ساعت ۸:۳۰ پخش می‌شود. این نمایش که در ۱۰ قسمت تولید شده، درباره دو دانشجوی ترم آخر پزشکی است که در ایام تعطیلات عید به ایستگاه‌های سلامتی نوروزی می‌روند و در آنجا اتفاقاتی می‌افتد.

همچنین نمایش «تعطیلات خانوادگی» به نویسندگی حمیدرضا عباسی و کارگردانی بهرام سروری‌نژاد ساعت ۱۳:۳۰ به روی آنتن می‌رود. این نمایش درباره دو برادر است که در آستانه سال نو برای یافتن پدرشان به دنبال سرنخ‌هایی می‌روند و…

نمایش «جدال شیرین» به نویسندگی پویان غفاری و کارگردانی مهدی نمینی مقدم هم ساعت ۲۰:۴۵ پخش می‌شود. این داستان درباره زورخانه‌ای است که قرار است در ایام عید محلی برای بازدید عمومی باشد.

نمایش «تهران مصفا» به نویسندگی یاسمن شکرگزار و کارگردانی محمد پورحسن ساعت ۱۱ به روی آنتن می‌رود. این نمایش درباره یک معلم تاریخ است که دوست دارد در ایام نوروز تهران را به بچه‌ها و نوه‌هایش معرفی کند.

نمایش «عمو شکلاتی» هم درباره فردی است که مالک خانه مهربانی بوده و به رحمت خدا رفته، حالا پس از مرگش، فرزند او تصمیم دارد آن خانه را بفروشد.

این نمایش به نویسندگی هانیه نجفی و کارگردانی رضا عمرانی ساعت ۲۰ پخش خواهد شد.

نمایش «عمارت آبی» به نویسندگی مجید حیدری و کارگردانی محمد پورحسن ساعت ۱۸ پخش می‌شود. این نمایش درباره زن و شوهری است که می‌خواهند خانه قدیمی خود در کیش را به یک مرکز طبیعت گردی در نوروز تبدیل کنند.

منبع: ایسنا

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.