Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 14330
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو تاریخ انتشار : 12 آبان 1398 - 13:32 |

رادیو در فضای مجازی

رادیو در فضای مجازی

برنامه‌های منتخب حوزه « چند رسانه ای و فضای مجازی »فصل پاییز معاونت صدا در رادیو اعلام شد.

برنامه‌های «جهانگرد کوچک »،«پرسش های آسمانی »،«گفتگو ویژه ایران صدا »،“گام دوم” ،«رمان های مشهور جهان»، از سرزمین نینوا »،«متون کهن» به عنوان برنامه‌های منتخب حوزه چند رسانه ای و فضای مجازی معاونت صدا در پاییز سالجاری معرفی شده‌اند.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی معاونت صدا،در مجموعه کتاب های گویای« جهانگرد کوچک»، کودکان می توانند با آداب و رسوم، زبان، پول، پوشش، پرچم، و شهرها و آثار مهم کشورهای مختلف جهان در پایگاه کودک ایرانصدا آشنا شوند. این برنامه برای کودکان گروه سنی ب و ج مناسب است

«جهانگرد کوچک »  به تهیه کنندگی آتی جان افشان و بازیگری نسرین نخبه زارع از پایگاه ایرانصدا شنیده می شود.

ویژه برنامه «پرسش های آسمانی»  با توجه به نیاز و سن فرزندان و برگرفته از منابع تربیت دینی مناسب به صورت داستان، مسیری هموار را در پاسخگویی به سوال های ذهنی کودکان در مورد اصول دین و اعتقادات، پیش روی والدین قرار می دهد.در این برنامه کودکان با موضوع «نبوت و معاد»، آشنا می شوند. این برنامه مناسب گروه های سنی ب و ج می باشد.

«پرسش های آسمانی » به تهیه کنندگی  فاطمه بی تقصیر،گویندگی  شیده معاونی و  بازیگری آسیه گرجی و راحله قاسمی جو با موضوع معارفی- کودک شنیده می شود.

«گفتگو های ایران  صدا» در هر قسمت با حضور چهره های شاخص در عرصه موسیقی، ادبیات، کودک و نوجوان و قرآن، معارف و کودک به صورت صوتی و تصویری تولید و منتشر می شود.چهره های شاخصی  همچون استاد شاهنگیان، استاد فرهمند، حنانه خلفی، دکتر مجد مهمان های این برنامه هستند.

این گفتگو ها با  ویژگی خاص و نوآورانه در ساختار« کلامی – پیامی »با گویندگی سارا عشقی نیا، لیلا لبانی، محمد نصر آبادی  و تهیه کنندگی طلیعه السادات کمالی و سعید بهروان تهیه می شود.

ویژه برنامه “گام دوم” برنامه گفت‌وگو محور است که در هر قسمت میزبان یکی از شخصیت‌های برجسته کشور با هدف بیان تاریخ شفاهی و زندگی شخصی و سیاسی میهمانان می باشد. در این برنامه به بیان خاطرات، آثار شاخص و شخصیت های تأثیرگذار بر روی زندگی میهمانان خود می پردازد.

این برنامه با موضوع سیاسی و در ساختار  «کلامی» به  تهیه کنندگی  لقمان یداللهی،مجری:حسن شمشادی، تدوینگر:مهدی طاهر و کارگردانی  مونا شکری تهیه می شود.

«رمان های مشهور جهان» در راستای آشنایی با ادبیات جهان و شنیدن داستان هایی از آثار فاخر نویسندگان مطرح جهان  است که کمتر به آنها پرداخته شده است این امر منجر به گویا کردن  داستان هاو رمان های معروف و مشهور جهان شده است.

روایت رمان های مشهور نویسندگان مطرح جهان با صدای چهره های هنری و ماندگار در عرصه رادیو، تلویزیون و سینما و با ترجمه و بازنویسی اختصاصی برای ایران صدا است.

 رمان باباگوریو  به روایت مسعود کرامتی  و تهیه کنندگی  مهرنوش محتشمی، پسر عیسی به روایت  حمیدرضا پگاه و تهیه کنندگی یلدا احتشامی،بیگانه ای در دهکده  به روایت  سامرند معروفی و پاوان افسر  و تهیه کنندگی  مریم بابایی، روح کوچولو  به روایت  گیتی خامنه و تهیه کنندگی  ویدا بابالو، بازیکن شماره یک آماده  به روایت  امیر محمد صمصامی، هدی فلاح و تهیه کنندگی  مهرنوش محتشمی و  قتل راجرآکروید به روایت  اکبر منانی و تهیه کنندگی  یلدا احتشامی از پایگاه ایرانصدا شنیده می شود.

ویژه برنامه ترکیبی-نمایشی« از سرزمین نینوا »  روایت چهل روز عاشقانه است. قصه وقایع و رویدادهای پس از شهادت «امام حسین (ع)» و یارانش تا روز «اربعین». بیان شداید و مصایب وارده بر اهل بیت (ع)  طی این چهل روز و زبان حال هر یک از بازماندگان نهضت «عاشورا». نثر روان و خواندنی نویسنده بر قدرت نفوذ قلم او افزوده و توانسته است به خوبی ابعاد حماسی و جنبه‌های عاطفی عاشورا و رویدادهای پس از آن را به رشته تحریر درآورد. این کتاب گویا با روایت ۱۸ نفر از صداپیشگان و پیشکسوتان رادیو و دوبله تهیه و در پایگاه کتاب گویای ایران صدا منتشر شده است.

«از سرزمین نینوا» به تهیه کنندگی عذرا وکیلی،دستیار تهیه سید علی میرطالبی پور،گویندگی ( پیشکسوتان دوبله)فخرالدین صدیق شریف، میرطاهر مظلومی، سعید مقدم منش، بیژن علی محمدی کارگردانی  امیر محمد صمصامی و سردبیری  محمد میرکیانی تهیه شده است.

«متون کهن» از دیگر کارهای تخصصی پایگاه ایرانصدا است. در راستای حفظ و پاسداشت ادبیات و زبان فارسی، پایگاه کتاب گویای ایران صدا اقدام به گویا کردن متون کهن و بخشی از ادبیات غنی زبان فارسی نموده است .کلیه کتاب های گویا زیر نظر اساتید زبان و ادبیات فارسی با همکاری فرهنگستان زبان و ادب فارسی از حیث صحیح خوانی تولید و نظارت شده است.

قابوسنامه به روایت  دکتر رشید کاکاوند و تهیه کنندگی ویدا بابالو،دیوان پروین اعتصامی به روایت  فاطمه رکنی و تهیه کنندگی مهرنوش محتشمی،گلستان با خوانش و شرح دکتر اسماعیل آذر و تهیه کنندگی مهدی شیبانی زاده،دیوان حافظ با خوانش بهروز رضوی و تهیه کنندگی فاطمه منشی پور تهیه شده است.

هنرصدا/ حامد بهجتی

 

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.