Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 9168
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو تاریخ انتشار : 20 اسفند 1397 - 17:40 |

رادیو سفر افتتاح شد

رادیو سفر افتتاح شد

مراسم افتتاح شبکه رادیویی جدید به مناسبت ایام نوروز با شعار «با شما همسفریم» در معاونت صدای جمهوری اسلامی‌ برگزار شد.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، مراسم افتتاح رادیو سفر با حضور حمید شاه آبادی، معاون صدای رسانه ملی، سردار هادیان‌فر رئیس پلیس راهور ناجا، پیر حسین کولیوند رئیس سازمان اورژانس کشور، سردار حمیدی رئیس پلیس کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین عادل معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف، دکتر جمالی‌نژاد معاون عمرانی وزیر کشور و سلمان اسکندری مدیر رادیو سفر روز دوشنبه ۲۰ اسفند برگزار شد. با اعلام ساعت ۱۱:۲۲ از استودیوی ۲۹ ساختمان شهدای رادیو توسط ناصر خیرخواه و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران و دعای سفر، رادیو سفر فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کرد.

شاه آبادی، معاون صدا در این مراسم گفت: خوشحالم که در نوروز امسال خدمتگزار مردم هستیم، نام نوروز با سفر عجین است. چه کسانی که سفر می‌روند یا عزیزی را در سفر دارند. وی ادامه داد: البته همیشه نباید سفر را یک اقدام پرخرج بدانیم بلکه در اطراف ما مکان‌های کم هزینه وجود دارد تا بتوانیم سفری داشته باشیم. رادیو سفر در کنار مردم عزیز روایتگر رخدادهای مرتبط با این حوزه خواهد بود. سفر تحولی را برای هر کسی رقم می‌زند امیداوارم مردم ما به موضوع سفر اهمیت بدهند و مسئولان شرایط خوبی را برای سفر فراهم کنند. رسیدگی به ابعاد مختلف سفر به ارتقاء کمی و کیفی سفر کمک شایانی خواهد کرد که ما در رسیدن به این هدف شرایط لازم را فراهم می‌کنیم.

سلمان اسکندری، مدیر رادیو سفر با اشاره به اینکه معاونت صدا تصمیم گرفت با توجه به اینکه در آستانه سال جدید هستیم و مردم آماده سفر می‌شوند، رادیو سفر را افتتاح کنیم، گفت: هدف از افتتاح این رادیو اطلاع رسانی برای مسافران نوروزی است. البته با کلیه دستگاه‌های مرتبط با سفر ارتباط برقرار خواهیم کرد و با آنها در برنامه صحبت می‌کنیم. وی افزود: طبق طراحی انجام شده رادیو سفر به مدت یک ماه از ۲۰ اسفند تا ۲۰ فروردین روی موج ۵/۹۵ به صورت ۲۴ ساعته با مسافران همراه خواهد بود. اسکندری عنوان کرد: یکی از رویکردهای رادیو سفر، داشتن سفر‌های کم هزینه است و بخش‌هایی در نظرگرفته‎ایم تا کارشناس‎ها نحوه طراحی و برنامه‌ریزی را حتی از طریق آیتم‌های طنز آموزش بدهد.

همچنین خیرخواه، مجری برنامه رادیو سفر در بخشی از سخنان خود گفت: صدای جمهوری اسلامی در حوزه‌های مختلفی همچون دفاع مقدس، سالگرد انقلاب اسلامی و اربعین تجربه داشته است و امسال هم به دلیل سفرهایی که مردم کشور ایران دارد، رادیو سفر را تدارک دیده است. این مجری عنوان کرد: رادیو سفر اطلاع‌رسانی جامعی خواهد داشت و به دلیل ماه رجب برنامه‌های شادی در این رادیو تدارک دیده شده است.

سردار هادیان فر، رئیس راهور ناجا با بیان اینکه امروز برنامه نمادین در مدرسه روستایی با موضوع همیاران پلیس صورت گرفت، گفت: بیش از ده میلیون همیار پلیس داریم که در ماموریت های راهور نقش مهمی دارند. امیدواریم با کمک این‌ها به شعار «پرهیز از خطر و بحث آرامش در سفر» دست یابیم . در سال گذشته ۳۹۹ میلیون سفر در ایام نوروز داشتیم که ۱۳۰۴ نفر جان خود را از دست دادند، امیدوارم کنار این برنامه رادیویی بتوانیم نه تنها به شعار پلیس راهور کمک کنیم، بلکه حال مردم را خوب کنیم، چون هر چقدر حال مردم خوب باشد، بی خطرتر سفر می‎کنند. وی تصریح کرد: با وجود اینکه ایمنی خودروها افزایش پیداکرده است، باید گفت راننده‌ها نقش بسزایی در طول سفر و کاهش حوادث جاده‎ای دارند.

گفتنی است در رادیو سفر شش گروه تخصصی در شش نوبت چهار ساعته، برنامه تهیه می‌کنند. پویش ملی ۶۰-۳۰ با هدف تببین راهکار‌ها و بررسی دلایل بروز تصادفات و مهمترین مشکلات مربوط به سوانح جاده‌ای با تمرکز بر فاصله ۳۰کیلومتری شهر‌ها تشکیل شده است تا با اطلاع‎رسانی و تغییر رفتار شاهد کاهش حوادث جاده‌ای در این نقاط باشیم. بر اساس آمار موجود، حدود ۶۰ درصد تصادفات منجر به فوت، در فاصله ۳۰ کیلومتری شهر‌های مقصد روی می‌دهد. این پویش در نظر دارد ضمن مطالبه تغییر مبلمان جاده‌ای در ۳۰ کیلومتری محدوده شهرها، خطرات و دلایل بروز حوادث در این مناطق را متذکر شود تا با اطلاع‌رسانی و رفع آنان شاهد کاهش حوادث و تلفات باشیم. عواملی همچون خواب‎آلودگی و نبود تمرکز، رعایت نکردن مهندسی استاندارد مبلمان جاده‌ای، افزایش تردد در ۳۰ کیلومتری شهر‌ها و همچنین بی‎توجه بودن به سرعت مناسب از جمله علل افزایش تصادف‌های جاده‌ای است و به منظور کاهش تصادفات جاده‌ای در این فاصله از شهرها، پویش (۶۰-۳۰) فعال شده است.
مراسم پخش افتتاح رادیو سفر به تهیه‌کنندگی حسین معصومی، صدابرداری علی‌رضا آزادگان، گویندگی ناصر خیرخواه و مسئول فنی سعید کشاورز برگزار شد.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.