Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 31647
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو صبا تاریخ انتشار : 09 دی 1400 - 11:45 |

رادیو صبا با «جستجوگر» به دنبال تازه های علم و تكنولوژی

رادیو صبا با «جستجوگر» به دنبال تازه های علم و تكنولوژی

برنامه علمی جدید «جستجوگر» در رادیو صبا آخرین اخبار و رویدادهای جالب و شنیدنی دنیای علم و تكنولوژی را تقویم مخاطبان می كند.

«جستجوگر» برنامه جدید رادیو صبا در حوزه دانش های كاربردی است، كه اطلاعات علمی لازم در زندگی روزمره را به مخاطبان می دهد و یا با نگاهی علمی تجربیات روزانه را برای شنوندگان توضیح می‌دهد.

سیامك احمدی پور تهیه كننده این برنامه گفت: «جستجوگر» مرورگر و موتور جستجوی رادیویی است، كه در آن شخصیتی به نام محسن برنامه نویس و طراح هوش مصنوعی نقش اصلی را دارد و در كنار آن خردسالی به نام جستجو گر قرار دارد كه در بخش های مختلف در این برنامه در حوزه علم و تكنولوژی اخبار و اتفاقات تازه را مرور می كنیم و به معرفی نرم افزارهای كاربردی گوشی و رایانه می پردازیم، كه در كنار آن گوشی های موجود در بازار و لوازم جانبی و قطعات دیجیتال توسط كارشناسان آن حوزه مورد بررسی قرار می گیرد.
وی افزود: در بخشی از برنامه به معرفی بازی های رایانه ای می پردازیم، این بخش توسط الهام سرخوش كارشناس بنیاد ملی بازی های رایانه ای اجرا می شود كه بازی هایی كه مجوز این بنیاد را دریافت كرده‌اند معرفی و مورد بررسی قرار می گیرند.
بخش دیگری از این برنامه به فیزیك و علم نجوم اختصاص دارد، اما فیزیك علمی است كه در دنیای امروز بسیار مورد بررسی قرار می گیرد و تاثیر گذار است. این بخش توسط آقای سلیمانی از دانشمندان برجسته كشورمان اجرا می شود وی درباره سایر بخشهای این برنامه گفت: در بخش دیگری از برنامه با اجرای بهنام روان پاك به معرفی خودروهای عجیب و غریبه قدیمی و جدید می پردازیم و حمیدرضا میناوند گجت های كاربردی در زندگی مثل دوربین های مجازی، عینك ها، لوازم خانگی و اداری روزانه و را معرفی می‌ كند.
تهیه‌كننده «جستجوگر» گفت: این برنامه با آیتم های متنوعی تقدیم مخاطبان می شود.
در یك آیتم اخبار و اتفاقات جنجالی دنیا مورد بررسی قرار می‌گیرند كه اینها اتفاقات شنیدنی و جذابی هستند كه شنیدن آنها برای اولین بار مخاطب را شوكه می كند و شنیدن آن برای دومین بار لذت بخش است.
وی افزود :در آیتم ركوردها را در هر قسمت تعدادی از ركوردهای شكسته شده هفته با صدای كسی كه ركورد را شكسته به صورت مستند معرفی می شود.
، در بخش جهانگردی به جاهای عجیب و غریب سفر می كنید مثل دروازه شیطان جزیره مارها و حتی مثلث برمودا ایران.
در آیتم هتلها هتل های عجیب و غریب دنیا معرفی می شود كه این بخش ها توسط زهرا آخوندزاده و یاسمین حسن زاده اجرا می شود.
بخش پزشكی دكتر كیانا فرحی به معرفی تازه های علم پزشكی می پردازد.
وی افزود: بخشی از برنامه توسط یكی از نابینایان به نام اشكان آذر ماسوله اجرا می شود كه علیرغم نابینایی و معلولیت كه دارند هنرمندانه این بخش را اجرا می كند حتی میكس این آیتم نیز بر عهده خودشان است آذر ماسوله در این آیتم نرم افزار ها و گجت های كاربردی ویژه نابینایان و معلولین را معرفی می كند.

تهیه كننده این برنامه در پایان گفت: دوست داریم با مخاطبان نیز در تعامل باشیم، به نظر من علم به قدری گسترده است كه هرچه بیشتر در آن نفوذ میكنیم با مطالب جدید تری روبرو می شویم، كسی نیست كه همه چیز را كامل بداند در این برنامه قرار است از یكدیگر بیاموزیم نه اینكه به یكدیگر یاد بدهیم. و با توجه به این از مخاطبان یاری می طلبیم كه در هر حوزه‌ای كه تخصص دارند خبرنگار افتخاری این برنامه باشند.

كارشناسان مختلفی در این برنامه به صورت افتخاری با ما همكاری می كنند از جمله سمیه سرخوش، ساناز كیوان فرد یاسمین حسن زاده زهرا آخوندزاده دكتر كیانا فرهی الهه كهنسال حمیدرضا میناوند بهنام روانپاك اشكان آذر ماسوله مهدی عرب و آقای سلیمانی و آقای همایونی.
جستجوگر روزهای پنجشنبه و جمعه ساعت ۱۴ و ۳۰ به مدت نیم ساعت مخاطبان را همراهی می كند.
رادیو صبا را روی موج اف ام ردیف ۱۰۵,۵مگاهرتز بشنوید.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.