Tuesday, 16 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ - 8 شوال 1445
شناسه خبر : 23338
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو تاریخ انتشار : 30 آذر 1399 - 18:44 |

رادیو مقاومت افتتاح شد

رادیو مقاومت افتتاح شد

رادیو مقاومت یکشنبه ۳۰ آذر با شعار «رادیو مقاومت صدای گفتمان مقاومت و مکتب سلیمانی است» افتتاح شد.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، با نزدیک شدن به  اولین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی، در مراسمی‌شبکه رادیویی «مقاومت» با حضور فرماندهان سپاه، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، نماینده سابق ولی فقیه در سپاه قدس، سفیر یمن در ایران، خانواده شهیدان بزرگوار حاج قاسم سلیمانی و فخری زاده، نمایندگان و سفرای کشورهای محور مقاومت، مدیران ارشد سازمان صداوسیما و اهالی فرهنگ و رسانه افتتاح شد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی مقدم، قائم مقام رئیس رسانه ملی در این مراسم ضمن تبریک روز پرستار گفت: اگر به نام این رادیو، که امروز افتتاح شد، دقت کنیم دو واژه وجود دارد: یک بحث گفتمان مقاومت و دیگری مکتب سلیمانی است که هر دو مفهوم بلندی دارد.

وی با بیان اینکه اگر مجموعه ای از ارزش‌ها و بایدها تبدیل به گفتمان شود، آن گفتمان تبدیل به مکتب می‌شود، گفت: اگر گفتمان تبدیل به مکتب و مکتب در زندگی غالب شود، دوام خواهد یافت؛ مانند آنچه در باب مکتب عاشورا می‌گوییم.

قائم مقام رئیس رسانه ملی با بیان اینکه باید مقاومت را در قالب یک مکتب نشان بدهیم، گفت: جهاد ثمره مقاومت و کوشش است. وی افزود: اگر مقاومت و پایداری نباشد دشمن مسیرش را پیش می‌برد و اگر امروز در این نقطه هستیم به برکت پایداری‌هایی است که دیده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی مقدم اظهار داشت: در عصر و زمانی که گفتمان‌ها غالب هستند و در دوره‌ای که فناوری خرد ورزی و اندیشه ورزی در جهان بشر حاکم است، عده‌ای با ترور و تخریب با جهان حرف می زنند.

وی رادیو مقاومت را رادیوی گفتمان مقاومت خواند و گفت: این رادیو بزرگ‌ترین رسالتش تبدیل و تشریح گفتمان به مقاومت است و ما از این مسیر به رسالت بزرگ رسانه ملی در حوزه مقاومت نزدیک‌تر می‌شویم.

تببین مدل مفهومی مقاومت دراندیشه امام (ره) و رهبر معظم انقلاب

علی بخشی زاده، معاون صدا نیز با بیان اینکه نام سردار سلیمانی با استقامت و مقاومت گره خورده است، گفت: رادیو مقاومت از ابتدای دی ماه آغاز به کار می‌کند و همه شبکه‌های رادیو وظیفه دارند که با توجه به ایام مهم و حساس این ماه که ماه مقاومت نیز هست، به این مهم بپردازند.

بخشی زاده مهم‌ترین رویکرد این رادیو را تبیین مدل مفهومی مقاومت و اندیشه ناب امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) عنوان کرد و گفت: یکی دیگر از رویکردهای این رادیو تبیین گفتمان انقلاب اسلامی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از دیگر رویکردهای این رادیو است.

وی از بازنمایی مفهوم بصیرت و دشمن شناسی در مکتب شهید سلیمانی به عنوان رویکرد دیگر این رادیو یاد کرد و گفت: تببین و بازنمایی ابعاد شخصیت سردار سلیمانی و الگوسازی سبک زندگی ایشان از دیگر رویکرهای ما در برنامه سازی برای رادیو مقاومت است.

این رادیو صدای مظلومان عالم را به مردم می رساند

محسن رضایی، دبیر تشخیص مصلحت نظام نیز در این مراسم با قدردانی از مسئولان رسانه ملی برای راه اندازی این رادیو گفت: کشور ما کانون مقاومت است و اگر کسی در عالم به دنبال مفهوم واقعی مقاومت باشد، باید از این کشور بیاموزد و این صدا می تواند پیام مقاومت را به مردم برساند.

وی با ابراز امیدواری درباره اینکه  این رادیو، صدای همه مظلومان عالم را به گوش دنیا برساند، گفت: از این رادیو باید صدای کودکانی که زیر آوار بمب های اسرائیل فریادشان به آسمان است و فریادرسی ندارند، کودکان و جوانان افغانی، سوری، عراقی و یمنی که امروز بی‌پناه در زیر بمباران آل سعود و دیگران هستند، به گوش عالم برسد.

وی مقاومت را مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی دانست که مقاومت را به ملت ما و جهان بازگرداند.

رضایی گفت: در چهل سال گذشته ملت ایران نمادی از  شکست ناپذیری در دنیا بودند و در دوران دفاع مقدس دنیا دید که در آن شرایط چطور ملت ایران صدها تانک و توپ را از ارتش عراق گرفت و ورق برگشت و امروز موشک های نقطه زن را به دست آورده است و مهم ترین پایگاه امریکا عین الاسد را می زند و ثابت شد آمریکا  هیچ غلطی نمی تواند کند.

رضایی اظهار کرد: جهان اسلام منتظر بود که یک رویدادی به نام مقاومت شکل بگیرد و از ایران این رویداد به وجود آمد.

دشمن باید از اندیشه شهید سلیمانی و فخری زاده که زنده است بترسد 

در بخشی از مراسم حامد فخری زاده، فرزند شهید دکتر محسن فخری زاده، دانشمند هسته‌ای و دفاعی گفت: وقتی که ما از ترور صحبت می‌کنیم چه در داخل مرزها و چه در خارج از مرزها به معنای حذف یک سرمایه ارزشی است که برای اعتلای کشور و نظام اسلامی حرکت می‌کرده است.

وی افزود: با قریب ۱۸ هزار شهید ترور در این ۴۰ سال، مقاومت درختی تنومند شده است و مهم ترین اتفاق، تبیین درست اندیشه‌های شهدای انقلاب و دفاع مقدس است.

فخری زاده گفت: امیدوارم رادیو مقاومت به درستی جریان زندگی و اندیشه شهدا و به خصوص شهدای مقاومت  را که با اندیشه استکبار ستیزی پا به عرصه مقاومت گذاشتند، تبیین کند و انشالله ریشه استکبار در جهان اسلام خشک شود و جریان مقاومت زنده و با صلابت باقی بماند.

وی افزود: استکبار جهانی و در راس آن امریکا و اسرائیل بدانند شهدای مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی و فخری زاده و … زنده اند چراکه در مکتب اسلامی‌شهید زنده است و انشالله به برکت خون پاک این شهدا ریشه استکبار چه در جوامع اسلامی و غیر اسلامی خشکیده خواهد شد.

فرزند شهید فخری زاده گفت: دشمنان به هر میزانی که تا امروز از قاسم سلیمانی و فخری زاده می ترسید، هزار برابر بیشتر از اندیشه و راه آن‌ها بهراسد، چرا که هزاران اندیشه از نگاه این سرداران بر پا خاسته و این نهال تبدیل به درختی تنومند و بالنده شده است

رادیومقاومت کلام فرزندان ایران و جهان اسلام

حجن الاسلام و المسلمین شیرازی، نماینده سابق ولی فقیه در سپاه قدس نیز رادیو مقاومت را  کلام فرزندان ایران و جهان اسلام در غیاب سردار دلهاست دانست.

در رادیو مقاومت به دنبال شناخت نهضت عاشورا هستیم

سعید اوحدی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز با بیان اینکه خداوند نعمت های بزرگی در  مسیر رشد و کمال انسان قرار می دهد که اگر قدر اینها را شناختیم حتما در مسیر رشد و کمال قرار خواهیم گرفت، گفت: چه نعمتی و برکتی برای ما بالاتر از اینکه خداوند نعمت وجودی افرادی چون شهید سلیمانی را در زندگیمان قرار دهد.

وی با بیان اینکه جای رادیو مقاومت در این شرایط مهم تاریخی خالی بود گفت: نسل ما نسلی بود که بزرگترین اتفاق های بعد از نهضت عاشورا را دیدیم. اگر امروز این شبکه افتتاح می‌شود دنبال شناخت این نهضت هستیم.

 

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.