Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 5764
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 05 اردیبهشت 1397 - 11:02 |

رادیو و شبکه‌های جدید «مستند»، «گردشگری» و «کودک و نوجوان»

رادیو و شبکه‌های جدید «مستند»، «گردشگری» و «کودک و نوجوان»

معاون صدا با تأکید بر اینکه نیاز رادیو به شبکه‌های مستند، گردشگری و کودک و نوجوان به طور جدی احساس می‌شود، گفت: این شبکه‌ها که اکنون در دست مطالعه است، قرار است راه‌اندازی شوند.

حمید شاه‌آبادی معاون صدا در گفت‌وگویی با ایسنا با اعلام این خبر در عین حال توضیح داد: امکانات بسیاری برای راه‌اندازی این چهار شبکه نیاز است. در حال حاضر نیز در حوزه محتوا در حال استفاده از ظرفیت داخلی رسانه هستیم و هر چهار شبکه دیر یا زود باید به راه بیفتند، چرا که رسانه بدون این‌ها ناقص است.

او در پاسخ به این پرسش که این شبکه‌ها چه زمانی قرار است راه‌اندازی شوند؟ اظهار کرد: مطالعات و تولید برای شبکه‌های جدید شروع شده است اما نکته‌ای که وجود دارد این است که منابع مالی امسال در صداوسیما اجازه افتتاح چهار شبکه در سال جاری را به ما نمی‌دهد.

شاه‌آبادی در ادامه درباره‌ی وضعیت رادیو کتاب و تداوم آن و اینکه قرار نیست از فصلی به رادیو مستمر تبدیل شود، اظهار کرد: در حال حاضر شرایطی برای مداومت رادیو کتاب وجود ندارد؛ چرا که رسانه ملی و به ویژه رادیو از محدودیت شدید بودجه و محدودیت‌های جدی در این حوزه رنج می‌برد. اما تلاش می‌کنیم با امکانات موجود خودمان تا حد ممکن خلأ‌ها را جبران کنیم.

او در همین زمینه گفت: گروه‌های تولیدی ما به موضوع کتاب توجه ویژه خواهند کرد. برای این برنامه ۲۴ ساعته بازه زمانی کار شروع می‌شود. پیش از این فضای رادیو فصلی به گونه‌ای بود که در برخی زمان‌ها این فضا خالی می‌ماند. ما با توجه به استقبال میلیونی مردم از نمایشگاه کتاب آن را در بازه زمانی نمایشگاه ایجاد کردیم. اما در حال حاضر توجه و کانون دقت ما بر روی پایگاه جامع کتاب گویا است که هر ماه حداقل ۷۰ عنوان کتاب جدید به پایگاه اضافه و آن را صداگذاری یا دوبله کنیم.

شاه‌آبادی رادیو کتاب را نیازی دانست که از گذشته وجود آن احساس می‌شود و گفت: رادیو کتاب نیازی است که در گذشته هم اتفاق افتاد اما تعطیل شد. در دستور کار ما است که بر روی آن مطالعه کنیم و این موضوعی نیست که از ذهن ما جدا شود و از آن غافل بمانیم.

معاون صدا در بخش پایانی گفت‌وگوی خود درباره برنامه‌های فعلی رادیو مطرح کرد: در حال حاضر بر روی غنای رادیوهای خودمان فکر می‌کنیم و آن‌ها را ارتقاء و کیفیت می‌دهیم. همچنین پوشش سراسری رادیوهای موجود در دستور کار ماست. تاکنون پوشش سراسری رادیو در هفت استان صورت گرفته است و همچنان برای مابقی استان‌ها نیز این اتفاق خواهد افتاد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.