Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 6415
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 27 تیر 1397 - 11:11 |

رادیو ۶۰۰ میلیون برای آزادی زندانیان جمع کرد

رادیو ۶۰۰ میلیون برای آزادی زندانیان جمع کرد

معاون صدا گفت: از طریق برنامه «قرار آسمانی» که در ماه مبارک رمضان پخش شد، ۶۰۰ میلیون تومان در ۱۷ روز برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد جمع‌آوری شد.

مراسم پایانی پویش مشارکت در آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد با عنوان «لهجه آسمانی» امروز ۲۶ تیرماه با اجرای فاطمه آل عباس و میثم نیک‌نام در رادیو ایران برگزار شد.

در این مراسم حمید شاه‌آبادی معاون صدا، محمدجعفر محمدزاده مدیر رادیو ایران، میرهادی قره‌سیدرومیانی معاون امور حقوقی مجلس و استان‌های وزارت دادگستری، حمیدرضا افتخاری مدیرگروه ورزش و تفریحات، غلامرضا میرحسینی سرپرست رادیو ورزش، زهرا سعیدی، بهمن دان و حسن اسدی (بازیگران) و میثم نیک‌نام و فاطمه آل عباس گویندگان رادیو حضور داشتند.

حمید شاه‌آبادی معاون صدا با اشاره به پویش آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد اظهار کرد:‌ شنوندگان ما می‌دانند که حال و هوای ماه رمضان متفاوت است و تکلیف رسانه نیز دوچندان است. بنابراین ما بر چند موضوع تمرکز کردیم که ابتدا موضوع حق‌الناس را در تمام شبکه‌های رادیویی بیان کردیم که باعث پیشرفت و تعالی روح شود و برنامه‌هایی در این راستا به روی آنتن بردیم.

او ادامه داد: ما بخش اذان‌گویی و ویژه افطار را در ماه رمضان داشتیم که ارزیابی این برنامه‌ها به زودی اعلام خواهد شد. یکی از کارهای نیک ما همین پویش مردمی بود که با همکاری مدیر رادیو ایران و دستگاه‌های مربوط انجام گرفت.

شاه‌آبادی اضافه کرد: رادیو می‌خواست نشان دهد می‌تواند برای حل مشکلات گام اجرایی بردارد بنابراین این پویش را راه انداختیم و ۶۰۰۰ نفر با این پویش همکاری کردند. ۲۰۰ میلیون تومان وجه نقد جمع‌آوری شد و بخش زیادی کمک مستقیم انجام شده به این معنی که یک نفر ۵۰ زندانی را آزاد کرده است. در مجموع ۶۰۰ میلیون تومان طی ۱۷ روز به این پویش کمک شده است.

او درباره افزایش مخاطبان رادیو اظهار کرد:‌ ما در یک سال گذشته ۳۳ دقیقه بر مدت زمان شنوندگان‌مان اضافه شده است و میانگین آن‌ها به یک ساعت و ۴۶ دقیقه رسیده است.

معاون صدا درباره برنامه‌های ماه رمضان گفت: بیش از ۸۰۰ برنامه از ۱۶ شبکه سراسری به روی آنتن رفت و طبق خواسته مردم برنامه رادیو ترتیل را به روی آنتن بردیم و همچنان نیز از طریق نرم‌افزار ایران صدا پخش می‌شود.

محمدجعفر محمدزاده نیز با اشاره به این پویش که باعث آزادسازی زندانیان شده است، گفت: با همفکری دوستان به این نتیجه رسیدیم که رادیو رسانه مردمی است و می‌تواند صادقانه صحبت کند و کار بزرگی انجام دهد. برخی معتقد بودند که به دلیل وجود رسانه‌های متعدد، رادیو به حاشیه رفته‌ است اما به نظرم رادیو زندگی مردم است و در مسیر زندگی آن‌ها قرار دارد. بنابراین به این نتیجه رسیدیم که رادیو می‌تواند کارهای بزرگی انجام دهد و با همفکری همکاران پویشی را راه‌اندازی کردیم که کارهای خیر انجام دهند.

او ادامه داد: این پویش دو هدف دارد که هدف اول مشارکت دادن مردم در کار خیر است و هدف دوم آزمونی برای رادیو است که بدانیم می‌توانیم کارهای بزرگ‌تری انجام دهیم. این پویش که برای آزادسازی جرایم غیرعمد بود راه‌اندازی شد و هزاران نفر از مردم به سامانه مراجعه کردند. سقف کمک پویش از طریق سامانه ۲۰۰ هزار تومانی بود و ارقام خوبی از طریق آن جمع‌آوری شد. همچنین خیرانی داشتیم که به طور مستقیم کارهایی را انجام دادند. برای مثال یک خیر ۵۰ نفر را از زندان آزاد کرد. به نظرم رقم جمع‌آوری شده مهم نیست بلکه مهم این است که ما به هدفمان رسیدیم و مردم در این پویش شرکت کردند.

مدیر رادیو ایران درباره برنامه‌های خیریه در آینده نیز گفت: ما از طریق رادیو کارهای خیری انجام خواهیم داد. برای مثال به سمت ساخت کتابخانه روستایی، حوزه بهداشت و سلامت، فرهنگی خواهیم رفت و در مناسبت‌ها با مردم این مسائل را در میان می‌گذاریم.

معاون امور حقوقی مجلس و استان‌های وزارت دادگستری در ادامه مراسم با اشاره به جرایم غیرعمد اظهار کرد: در حوزه جرایم غیرعمد، تصادف، مهریه و چک‌های بلامحل را داریم، بنابراین توجه ویژه‌ای را به این موضوع کرده‌ایم که افرادی که زندانی غیرعمد هستند به آن‌ها کمک شود. از ابتدای تأسیس نهاد حمایتی ستاد دیه در سال ۶۹ حدود ۱۰۰ هزار نفر زندانی جرایم غیرعمد را توسط خیرین و با حمایت این ستاد آزاد کرده‌ایم. در سال ۹۶ نیز در سطح کشور نزدیک به ۱۱ هزار نفر زندانی آزاد شده‌اند که حجم بدهی آن‌ها ۹۷۲ میلیارد تومان بود که ۴۰ درصد آن‌ها با گذشت و بخشش شاکیان توسط ستاد دیه انجام شده است. همچنین در سال ۹۶ بالغ بر ۵۳ میلیارد تومان در ۲۴۳ جشن گلریزان ستاد دیه توسط خیرین جمع‌آوری شده است.

او ادامه داد: در حال حاضر ۱۸ هزار نفر زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌ها داریم و همچنین مقام معظم رهبری نیز به ستاد دیه ۴۰۰ میلیون تومان کمک کردند. رییس جمهور و رییس قوه قضاییه هم در این راستا مساعدت خوبی داشته‌اند. ما ارزیابی از کمک‌هایی که توسط این برنامه رادیویی انجام شده نداریم اما بسیاری از طریق این برنامه به زندانیان کمک کرده‌اند که نتیجه مستقیم و غیرمستقیم این کمک‌ها را در آزادسازی زندانیان مشاهده خواهیم کرد.

بهمن دان بازیگر سینما و تلویزیون در ادامه مراسم گفت: در سال‌های اخیر با ستاد دیه همکاری داشته‌ام و لذت کمک به این زندانیان را چشیده‌ام. در این راستا زهرا سعیدی و حسن اسدی نیز به من کمک کرده‌اند.

زهرا سعیدی در ادامه بیان کرد: خدارا شکر می‌کنم که در این کار شرکت داشته‌ام و در این راستا با زندانیان صحبت‌ کرده‌ام. گاهی آدم شرمنده می‌شود که به خاطر یک مبلغ ناچیز زندانیان در زندان هستند و سختی می‌کشند. امیدوارم هم وطنان ما که همیشه کمک کرده‌اند از این به بعد نیز کار خود را ادامه دهند.

حسن اسدی نیز با بیان اینکه مدت کوتاهی است که با بهمن دان در این راستا کمک‌هایی انجام می‌دهد، اظهار کرد: جرایم غیرعمدی مصادیق مختلفی دارد که ما مرتب به دلیل کارمان با آن مواجه هستیم. حتی گاهی با افرادی که جرایم‌شان عمدی بوده هم روبه‌رو شده‌ایم.

علیرضا نبی یکی از کارآفرینان و حامی زندانیان در همین راستا اعلام کرد که او کارخانه‌ای دارد که شرط استخدام آن سو پیشینه افراد است و هر کس که به خدا بگوید اشتباه کرده و پشیمان شود او را استخدام می‌کند.

در ادامه مراسم دو نفر از خیرین دیگر نیز صحبت کردند و تیتراژ برنامه ماه رمضان «قرار آسمانی» که نتیجه آن برنامه پویش آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد است، پخش شد و میلاد و مهرزاد عسگری که خوانندگان این تیتراژ بودند و گروه آوان‌بند را دارند صحبت کردند.

در پایان مراسم نیز از تهیه‌کنندگان برنامه‌های رمضانی رادیو ایران و حسین معصومی تهیه‌کننده برنامه «قرار آسمانی» که نتیجه آن پویش آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد است، تجلیل شد.

همچنین اعلام شد که حدود ۱۷۱ میلیون تومان از طریق رادیو ایران به نماینده قوه قضاییه برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد تحویل داده شده است.

این برنامه به طور زنده از رادیو ایران نیز پخش شد.

منبع: ایسنا

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.