Tuesday, 19 March , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ - 10 رمضان 1445
شناسه خبر : 24014
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 29 دی 1399 - 12:35 |

راه اندازی «شبکه رادیویی انقلاب» با شعار صدای گفتمان انقلاب اسلامی

راه اندازی «شبکه رادیویی انقلاب» با شعار صدای گفتمان انقلاب اسلامی

در آستانه چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، به همت معاونت صدای رسانه ملی ” شبکه رادیویی انقلاب” با شعار صدای گفتمان انقلاب اسلامی و با هدف تبیین و ترویج گفتمان امامین انقلاب اسلامی فعالیت خود را از ابتدای بهمن تا پایان بهمن ماه بر روی موج اف ام ۵/۹۵ به صورت ۲۴ ساعته به روی آنتن می‌رود.

روابط عمومی معاونت صدا به منظور آشنایی بیشتر با اهداف و ماموریت های این شبکه رادیویی، گفتگویی را با مدیر این شبکه فصلی انجام داده که در ذیل آمده است.

هدف از راه اندازی رادیو انقلاب چیست؟

همانگونه که شما هم در جریان هستید رادیو بعنوان یک رسانه گرم، صمیمی و همراه، می تواند در هدایت افکارعمومی نقش بسزایی داشته باشد.

تبدیل ایام دهه فجر به یک جشن بزرگ ملی با مولفه های قوی گفتمانی و هویتی به عبارت دیگر باورمندی عمیق مردم به شالوده های انقلاب اسلامی ایران و ارزش های محوری آن به همراه احساس غرور ملی و شادمانی ذاتی موجود در این برهه زمانی، همگی سبب شد تا «رادیو انقلاب»  از سال ۹۳ در کنار سایر شبکه های رادیویی ملی پا به عرصه وجود بگذارد و در ایام بهمن فعالیت و برای مخاطبان تولید برنامه داشته باشد و تلاش داریم در این رادیو، گفتمان ممتاز و پیشرو انقلاب اسلامی را با محوریت ایده «ما می توانیم» به نحو مطلوبی انعکاس دهیم و سعی ما بر این است که «رادیو انقلاب» بتواندآئینه تمام نمای پویایی ملت انقلابی ایران باشد.

همچنین  تبیین و بازخوانی آرمان ها، اهداف و اصول انقلاب اسلامی از مهمترین اهداف محوری این رادیو است. این رادیو وظیفه دارد به صورتی ویژه  به بسیاری از پرسش های نسل های نوپا در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، دینی و غیره پاسخ بدهد و جهان ترسیم شده انقلاب اسلامی در فراروی نسل نوین ملت ایران را به نحوی موثر تشریح کند.

در شرایط کنونی جامعه و با تجه به اهداف بیانیه گام دوم انقلاب، مهمترین رسالت رادیو انقلاب چگونه تبیین می شود؟

رادیو انقلاب شبکه ای اختصاصی و مختص به معرفی گفتمان انقلاب اسلامی است که درسطح بازخوانی وکارآمدی چله اول انقلاب، تلاش می کند تبیین اهداف بیانیه گام دوم انقلاب، اصول، مبانی، عملکرد و اهداف انقلاب اسلامی، تبیین چرایی برخی اقدامات انقلابی و تشریح عمق استراتژیک نظام اسلامی در منطقه و نظام بین الملل در سایه گفتمان انقلاب را به مخاطبین رادیو، خصوصا نسل جوان و نوپای انقلاب اسلامی ارائه نماید. نسل های نوین و امروز تمنای عمیقی در حوزه مسائل هویتی از عرصه های فرهنگی  و اجتماعی دارند و این رادیو در پی آن است تا ضمن شناسایی آسیب ها، چالش ها و پیچ های تاریخی گذشته و فراروی انقلاب، در سطوح فرهنگی، هویتی ، سیاسی و سایر ابعاد مورد انتظار پاسخی مناسب را ارائه نماید.

رادیو انقلاب در بازنمایی مکتب امامین انقلاب اسلامی و تبیین مکتب شهید سلیمانی چگونه عمل خواهد کرد؟

مهمترین عصاره انقلاب اسلامی ایران، نظام ولایت فقیه است که در قاب گفتمان و مکتب امامین انقلاب اسلامی ظهور و بروز یافته است. رادیو انقلاب می تواند در راستای بازنمایی این بنیاد الهی، نقش آن در ثبات و هدایت انقلاب اسلامی و تبیین کارامدی های این جایگاه از منظر سیاست های خارجی و داخلی، امنیت و اقتدار ،تبیین مبادی انقلاب اسلامی همچون مکتب شهید سلیمانی در سطحی اختصاصی تر و عمومی تر اقدام نماید. مکتبی که ضمن تعمیق قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران در سطح بین المللی موجب افزایش سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی در سطح داخلی شده است.

رابطه و نقش رادیو در مسیر فراروی انقلاب و گام دوم چگونه باید باشد و رسالت رادیو انقلاب در این روند چیست؟

رادیو از دوران انقلاب اسلامی و به صورت خاص از ورود امام خمینی به ایران و از اعلان پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون نقشی ویژه در پیام رسانی انقلاب داشته است. از زمانی که اعلان خطر حمله هوایی در جنگ می کرد و چه از دورانی که اخبار تلخ و شیرین همچون ، آزادی خرمشهر ،رحلت حضرت امام و سایر فراز و نشیب های انقلاب تا نقش روشنگری آن در مقابله با غبار فتنه ها همواره همراه و در خدمت انقلاب بوده و طبعا در مسیر گام دوم انقلاب نیز لزوم همراهی آن با مسیر ترسیم شده نظام دو چندان است. امروزه در راستای افزایش قدرت نرم انقلاب و تعمیق سرمایه اجتماعی آن، پیوست رسانه امری بسیار ضروری و لازم است. از همین رو رسانه رادیو به صورت کلی و رادیو انقلاب به صورت اختصاصی وظیفه ویژه ای در روشنگری انقلابی  و سنگر مقابله با جنگ نرم بر عهده دارند.

 

علاقه مندان می توانند از ابتدای بهمن ماه علاوه بر موج fm ردیف ۹۵.۵ مگاهرتز از طریق برنامه کاربردی ایرانصدا بر روی گوشی تلفن همراه خود شنونده رادیو انقلاب باشند و از طریق سامانه ۳۰۰۰۰۹۵۵  با این شبکه در ارتباط باشند و همچنین از طریق تارنمای رادیو انقلاب به نشانی  radioenghelab.ir  این رادیو را دنبال کنند.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.