Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 6526
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو تهران تاریخ انتشار : 06 مرداد 1397 - 11:50 |

رمان «جنگل» با صدای بهروز رضوی در رادیو تهران بازخوانی می شود

رمان «جنگل» با صدای بهروز رضوی در رادیو تهران بازخوانی می شود

رمان «جنگل» اثر پرآوازه آپتون سینکلر از امشب تا پنجشنبه یازدهم مرداد ماه در برنامه «کتاب شب» رادیو تهران با صدای بهروز رضوی بازخوانی می شود.

رادیو تهران - هنر صدا

رمان «جنگل» را مینا سرابی ترجمه و انتشارات علم منتشر کرده است. آپتون سینکلر در سال ۱۸۷۸ میلادی در بالتیمور ایالت مریلند آمریکا به دنیا آمد و در سال ۱۹۶۸ در گذشت. رمان «جنگل» او در سال ۱۹۴۳ موفق به دریافت جایزه ادبی پولیتزر شد. آپتون سینکلر طی ۹۰ سال عمر پربارخود، در حدود ۱۰۰ کتاب نوشت که مشهورترین آنها، رمان «جنگل» و رمان «نفت» هستند. از روی رمان «نفت» او فیلم مشهور «خون به پا خواهد شد» را ساختند که در سال ۲۰۰۷ میلادی نامزد ۸ جایزه اسکار شد.
اما رمان جنگل، چیز دیگری بود. وقتی منتشر شد، تئودور روزولت رئیس جمهور وقت آمریکا آن را خواند و موضوع اثر برایش چنان تکان دهنده بود که بلافاصله دستور داد در وضعیت کشتارگاههای شیکاگو، تغییرات اساسی ایجاد کنند و بازرسانی برای نظارت بر این کار فرستاد.

این رمان تکان دهنده را شنوندگان رادیو می توانند طی شش شب و هر شب به مدت ۲۰ دقیقه با صدای بهروز رضوی از برنامه کتاب شب رادیوتهران بشنوند. محمدباقر رضایی نویسنده، محمود احمدی تهیه کننده و گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران متولی ساخت این برنامه هستند و ساعت پخش آن هم بین ساعت ۲۳ و ۳۰ تا ۲۴ است.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.