Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 7238
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 23 مهر 1397 - 11:22 |

رهبر اسبق ارکستر سمفونیک تهران به رادیو فرهنگ می رود

رهبر اسبق ارکستر سمفونیک تهران به رادیو فرهنگ می رود

نادر مشایخی رهبر اسبق ارکستر سمفونیک تهران مهمان این هفته “نام آوران ایران زمین” رادیو فرهنگ است.

رادیو فرهنگ

رادیو فرهنگ

به گزارش هنرصدا به نقل ازروابط عمومی رادیو فرهنگ  “نام آوران ایران زمین” برنامه ای است که روزهای پنج شنبه از رادیو فرهنگ پخش می شود و به گفت و گو با اهالی فرهنگ و اندیشه و هنر ایران زمین می پردازد.

میهمان این هفته نادر مشایخی  متولد ۵ آذر ۱۳۳۷ در شهر تهران است. وی فرزند جمشید مشایخی بازیگر پیشکسوت ایرانی می‌باشد. نادر مشایخی آهنگساز و رهبر ارکستر تهران است.

نادر مشایخی پس از پایان تحصیلات دوران ابتدایی در تهران، به هنرستان عالی موسیقی رفت و دیپلم خود را از این هنرستان دریافت کرد. وی برای ادامه تحصیل در رشته‌ی آهنگ‌سازی به دانشگاه موسیقی وین در کشور اتریش رفت و با درجه‌ی ممتاز توانست فارغ‌التحصیل شود. وی در سال ۲۰۰۱ گروه «آنسامبل وین ۲۰۰۱» را تشکیل داد و از همان سال رهبری گروه‌هایی همانند وین ۲۰۰۱ و کاپلا کوندورتا را بر عهده گرفت.

از فعالیت‌های دیگر این آهنگساز می‌توان به شرکت در جشنواره‌های موسیقی در آمریکا، اروپا و آسیا و رهبری ارکستر سمفونیک تهران اشاره کرد. وی با این ارکستر در اتریش و آلمان، دو بار کنسرت برگزار کرد از تجربه‌ی وی درزمینهٔ ی آهنگسازی می‌توان به ۹۶ قطعه برای سلو، موسیقی ارکستری و اپرا، موسیقی مجلسی، ساخت سمفونی فیه ما فیه (سه اثر)، اپرای ملکوت، قطعهٔ ارکستریِ پشیمانی کنتیمنتو، مجموعهٔ تولدی دیگر (روی ترجمهٔ آلمانی اشعار فروغ فرخزاد)، اجرای پروژه‌های موسیقی تلفیقی اصیل ایرانی در همکاری با هنرمندانی چون حسین علیزاده و هوشنگ ظریف (فستیوال سالزبورگ) و ساخت سمفونی مولانا برای صداوسیما اشاره کرد

علاقه مندان می توانند پنج شنبه ساعت ۱۷:۳۰ این برنامه را از رادیو فرهنگ بشنوند.

“نام آوران ایران زمین” در گروه تاریخ و اندیشه به تهیه کنندگی رکسانا حمیدی و اجرای علی عظیمی نژاد تولید و پخش می شود. رادیو فرهنگ را روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز بشنوید.

هنرصدا/ حامد بهجتی

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.