Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 7996
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 21 آذر 1397 - 10:25 |

روانکاوی سینما در «شب های هنر» با اجرای مسعود فراستی

روانکاوی سینما در «شب های هنر» با اجرای مسعود فراستی

«شب سینما» در دهمین نشست خود، با موضوع روانکاوی در سینما، چهارشنبه ۲۱ آذر ، با اجرای مسعود فراستی، میزبان دکتر مهرداد پارسا، مترجم و پژوهشگر فلسفه و سینما خواهد بود.

شب سینما

به گزارش هنرصدا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما؛ در این گفتگوی شبانه که ساعت ۲۳ چهارشنبه به صورت زنده به روی آنتن شبکه چهار سیما می رود، رویا پردازی در سینما و ارتباط آن با روانکاوی، تحلیل مفاهیم روانکاوانه در اثر سینمای و ردپای اختلالات روانی در کاراکترها مورد واکاوی قرار می گیرد.
سینما ترسیم معماری رویاست. اگر این گزاره را در نسبت با تصویر متحرک، که موضوع مورد بررسی روان کاوی و روان درمانی در عصر معاصر شده است، بپذیریم و تلاش کنیم تا رویا در روان کاوی را به رویا در سینما ارتباط دهیم، این موضوع را به راحتی در خواهیم یافت که سینما می تواند رویا پرداز باشد. در واقع سینما و اثر سینمایی بر پایه رویا و رویا بینی بنا شده اند.
در دیدگاهی جزئی نگرتر، فیلم از منظر روانکاوی، تحلیل مفاهیم روانکاوانه در اثر سینمایی است؛ که رویا نیز در ذیل این مفاهیم قرار می گیرد.
«شب سینما» به تهیه کنندگی سلمان وکیلی یکی از برنامه های «شب های هنر» محصول گروه ادب و هنر شبکه چهار سیما است و چهارشنبه ها ساعت ۲۳ به صورت زنده از شبکه چهار سیما پخش می شود.

هنرصدا/ حامد بهجتی

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.