Thursday, 18 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 10 شوال 1445
شناسه خبر : 1314
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 27 بهمن 1394 - 21:38 |

“روزگار بهروز” مستند بهروز رضوی رونمایی شد + اعلام زمان پخش

“روزگار بهروز” مستند بهروز رضوی رونمایی شد + اعلام زمان پخش

نشست خبری و مراسم رونمایی از مستند «روزگار بهروز» با حضور امیر تاجیک مدیر شبکه مستند، بهروز رضوی گوینده پیشکسوت رادیو، ابوالفضل توکلی تهیه کننده و کارگردان، جلال مقامی هنرمند پیشکسوت، نورالدین جعفری قائم مقام معاونت صدا و اهالی رسانه سه شنبه ۲۷ بهمن در مرکز آموزش و پژوهش بنیاد تعاون زندانیان برگزار شد.

مختار هوشنگی مدیر تأمین و پخش شبکه مستند، ابوالقاسم ناصری مدیر گروه تولید، محمدحسین آئینه، محسن سخا، محسن خان جهانی، جواد یحیوی، جواد بزرگمهر و… از دیگر حاضران در این مراسم بودند.

صداهایی که دیدنی هستند

تاجیک در این نشست در سخنانی اظهار کرد: در تمام رسانه های بین المللی دو عنصر نیروی انسانی و آرشیو، قدرت رسانه را مشخص می کند. رسانه ملی نیز دارای ستاره های بسیاری است و صداهای دیدنی برایمان ارزش زیادی دارند.

وی افزود: اولین کار ما در این حوزه پرتره ای از استاد رضوی بود و مستند بعدی نیز که ۶۰ درصد آن تولید شده درباره استاد مقامی است که با «دیدنی ها» خاطرات خوبی را از خود برای ما به جا گذاشته است و ما بخش هایی از آن را در قالب مجموعه «گلستانه» پخش کرده ایم.

رضوی بر گردن مستندها هم حق دارد

مدیر شبکه مستد یادآور شد: رضوی حق بزرگی نیز بر گردن مستندسازان دارد و مستندهای شاخص بسیاری بوده که با صدای وی جان پیدا کرده است. آقای توکلی نیز پیش از این مجموعه، جستجوهای بسیاری برای یافتن تصاویر خاطره انگیز داشته است که نتیجه این تلاش ها در دو مجموعه «سیمرغ» و «گلستانه» روی آنتن رفت.

تاجیک همچنین تأکید کرد: معاونت صدا نیز کمک شایانی برای ساخت این مستند به ما کرد و اگر حمایت های خانم آبروانی و قائم مقام صدا نبود این مستند ساخته نمی شد.

خوشحالم که فیلم زندگی ام بعد از من ساخته نشد

در ادامه رضوی نیز در سخنانی گفت: شبکه مستند باعث خیر شده و این جمع صمیمی را دور هم جمع کرده است. من به نوبه خودم خوشحالم که در زندگی ام فیلمی از خود دیدم و این فیلم بعد از من ساخته نشده است.

وی افزود: در مستند صداقت وجود دارد و انسان ناچار به دروغگویی نمی شود. شاید برای همین است که مستند را به دیگر کارها ترجیح داده ام و در رادیو هم برنامه های مستند دارم.

این گوینده پیشکسوت «روزگار بهروز» را حاصل زحمت توکلی دانست و یادآور شد: باور نمی کردم به این فوریت فیلمی آماده شود. به ویژه که معطلی های فیلم های مستند را دیده بودم. از آقای توکلی و شبکه مستند ممنونم و امیدوارم این اثر برای همه دوست داشتنی باشد.

تا آدم ها زنده هستند قدرشان را بدانیم

رضوی همچنین ادامه داد: ساخت این مستند، آغاز یک حرکت خوب است. ما باید تا آدم ها تا زنده هستند آنها را شناسایی کنیم.

توکلی نیز در این نشست به مراحل شکل گیری «روزگار بهروز» اشاره کرد و گفت: زمانی که برای مجموعه «سیمرغ» دنبال تصاویر آرشیوی می گشتیم، تصاویری از بهروز رضوی و زنده یاد اخوان ثالث را در کنار هم دیدم که جرقه ساخت این مستند زده شد.

تماشای شبکه مستند شبیه ورق زدن کتاب است

جلال مقامی هنرمند پیشکسوت و از دیگر حاضران در نشست نیز بیان کرد: بهروز رضوی باعث شد که من هم مقابل دوربین آقای توکلی بروم و امیدوارم این مستند هم ماحصل خوبی داشته باشد. آنچه شبکه مستند پخش می کند همیشه مطالبی را به انسان اضافه می کند و تماشای آن شبیه ورق زدن چندین کتاب است.

وی تصریح کرد: ما یک روز «دیدنی ها» را پخش می کردیم و حالا خودمان دیدنی شده ایم. البته هنوز پول سال های ۶۷ تا ۷۰ و برنامه «دیدنی ها» را نگرفته ام!

در ادامه این مراسم از مستند «روزگار بهروز» با حضور هنرمندان بسیاری رونمایی شد. این مستند قرار است جمعه ۳۰ بهمن ساعت ۱۴ از شبکه مستند روی آنتن برود و جمعه هفته آینده ۷ اسفند ساعت ۲۲ بازپخش خواهد شد.

Behrouz_Razavi_Mostanad

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.