Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 6878
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 19 شهریور 1397 - 11:53 |

رونمايي از پايگاه هاي مذهبي ايران صدا

رونمايي از پايگاه هاي مذهبي ايران صدا

معاون صداي رسانه ملي در آيين رونمايي از پايگاه هاي مذهبي ايران صدا گفت: رونمايي از ۸ پايگاه جامع در دستور كار معاونت صدا قرار گرفته و تا كنون از ۴ پايگاه رونمايي شده است.

پایگاه های مذهبی رادیو-معاون صدا-هنرصدا

به گزارش هنرصدا به نقل از  روابط عمومي رسانه ملي، آيين رونمايي از پايگاه هاي مذهبي ايران صدا با حضور حميد شاه آبادي معاون صداي رسانه ملي ، حجت الاسلام موسوي مقدم قائم مقام سازمان صدا و سيما،مهندس قديمي معاون فضاي مجازي سازمان صدا و سيما و مديران ارشد معاونت صدا و ذاكران اهل بيت،امروز يكشنبه ۱۸ شهريور ماه در استوديوي شماره يك ساختمان شهداي راديو برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمين موسوي‌مقدم، قائم‌مقام رئيس رسانه ملي در اين مراسم با بيان اينكه راديو با فراهم ساختن زيرساخت‌هاي مناسب و تفكيك سخنراني‌ها و مداحي‌ها، متن حقيقي حادثه عاشورا را روايت مي‌كند و اثرگذاري آن نيز بيش‌تر خواهد بود،گفت:اگر بتوانيم به حادثه عاشورا همانگونه كه اتفاق افتاده است، بپردازيم به وظايف رسانه‌اي‌مان به خوبي عمل كرده‌ايم.

 قائم‌مقام رئيس رسانه ملي با اشاره به اينكه اگر از فضائل آسماني روح اخلاص برنيايد، اثرات مثبت نخواهد داشت، خاطرنشان كرد: رسانه‌ها اين رسالت سنگين را بر عهده دارند كه بايد به درستي به آن عمل كنند. مصيبت‌خواني اهل‌بيت(ع) در رسانه هنري است كه هنرمندان بايد وارد اين حوزه شوند و خوشبختانه در رسانه ملي گام‌هاي خوبي در اين زمينه برداشته شده است و رسانه ملي از اين جهت الگوي رسانه‌اي است.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمين موسوي‌مقدم، راه‌اندازي پايگاه جامع دعا و نغمه‌هاي مذهبي و پايگاه جامع سخنراني را سرمايه‌گذاري و ذخيره بزرگي براي آينده توليدات برنامه‌هاي راديويي و تلويزيوني عنوان كرد و افزود: راه‌اندازي پايگاه جامع دعا و نغمه‌هاي مذهبي و پايگاه جامع سخنراني يكي از ضرورت‌هايي است كه در رسانه ملي وجود داشت و بايد انجام مي‌گرفت چرا كه حادثه عاشورا متن و عين زندگي است و از روزي كه نوش‌داروي خون خدا در كالبد بشريت جاري و ساري شد، به محتوا و معناي زندگي مفهوم و معناي ديگري بخشيده شد و كاروان پيشرفت را به سرمنزل مقصود بيش از پيش هدايت و راهنمايي كرد.

 او افزود: حادثه عاشورا در ذاتش درياي خروشان از عواطف و احساسات، آن هم عواطفي صادق، پاك و برگرفته از سرشت انساني است كه سهم بالايي در تعالي و ترقي و سعادت انسان دارد.

 قائم‌مقام رئيس رسانه ملي با تأكيد بر اينكه عاشورا متن زندگي است و هر چيزي كه در يك زندگي نيازمنديم در عاشورا مشاهده مي‌شود، تصريح كرد: اقامه عدل و حق، دين خدا، حاكميت شريعت و بركندن بنيان ظلم و ستم و هرآنچه كه بشر براي سعادت نياز دارد از جمله اهداف عاشوراست.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمين موسوي‌مقدم با تأكيد بر اينكه عاشورا از ظرفيت بالايي برخوردار است و اگر رسانه‌ها مي‌خواهند به وظيفه‌شان براي هدايت و مديريت افكار عمومي و حيات طيبه عمل كنند بايد از پشتوانه عميق فرهنگي برخوردار باشند، تصريح كرد: رسانه‌ها در برابر اين عظمت بزرگ و قله‌هاي عظيم فرهنگي، توان كافي براي بروز، ظهور و انعكاس واقعيات ندارند و اگر اين ذخيره عظيم فرهنگي در رسانه‌ها بارگذاري شود، تحول بزرگي در زندگي افراد ايجاد شود.

برنامه‌هاي معاونت صدا براي راه‌اندازي هشت پايگاه جامع بر روي اپليكيشن ايرانصدا

در ادامه اين مراسم، حميدرضا شاه‌آبادي، معاون صداي رسانه ملي نيز رونمايي از دو پايگاه جامع دعا و نغمه‌هاي مذهبي و سخنراني را حاصل تلاش‌هاي بي‌وقفه كاركنان معاونت صدا عنوان كرد و گفت: ترديدي نيست اگر به عنوان رسانه گرم، در كنار مردم همنوايي داشته باشد بايد قدرت انتخاب را بيش از پيش در اختيار مخاطبان قرار دهد.

معاون صدا با تأكيد بر اينكه پايگاه‌هاي جامع ايرانصدا يكي از اقدامات مهمي هستند كه معاونت صدا در راستاي امتداد، ماندگاري و تأثيرگذاري پيام براي مخاطبان فراهم كرده است، خاطرنشان كرد: در طرح معاونت صدا، راه‌اندازي هشت پايگاه جامع بر روي اپليكيشن ايرانصدا تدوين شده است كه پس از راه‌اندازي پايگاه‌هاي جامع كتاب گويا و قرآن، امروز شاهد رونمايي از پايگاه‌هاي جامع دعا و نغمه‌هاي مذهبي و سخنراني هستيم و اميدواريم تا يك سال آينده، چهار پايگاه ديگر نيز رونمايي شوند.

او افزود: روزانه ۴۵۰ هزار نفر از مردم از پايگاه جامع كتاب گويا بازديد مي‌كنند و با ميانگين شنيداري روزانه ۳۵ تا ۴۵ دقيقه، دستاورد خوبي براي معاونت صدا رقم خورده است.

شاه‌آبادي با بيان اينكه در پايگاه‌هاي جامع دعا و نغمه‌هاي مذهبي و سخنراني گنجينه‌اي ارزشمند فراهم شده است تا ضمن در دسترس بودن، ماندگاري پيام را براي مخاطبان رقم بزند گفت: اثرگذاري سخن و سخنراني بر اهل فن پوشيده نيست و آيات قرآني ما را به عظمت اين نعمت رهنمون مي‌كند. يكي از دلايل خلقت انسان و بالاترين نعمت، بيان است. كمال انسان از طريق بيان و سخن مي‌گذرد و از طريق اين نعمت الهي ارائه مي‌شود.

معاون صداي رسانه ملي با بيان اينكه به بركت سخنان ارزشمند سخنرانان، امروز به بسياري از ظرفيت‌ها و نقاط ارزشمند دست يافته‌ايم گفت: در گذشته اين امكان وجود داشت كه ار همه مجالس و محافل مذهبي، ضبط‌هاي تخصصي صورت گرفت و امروز گنجينه راديو از معتبرترين مراجع مداحي و سخنراني در كشور است كه در اختيار شنوندگان قرار مي‌گيرد. تمام تلاش‌مان اين است كه در مناسبت‌هاي مختلف آنچه در جامعه اتفاق مي‌افتد، رسانه، نماد و آيينه آن باشد.

شاه‌آبادي با اشاره به اينكه امروز مردم ما با بسياري از مشكلات روز دست و پنجه نرم مي‌كنند و چون از مكتب امام حسين(ع) درس گرفته‌اند، با زبان و ادبيات حسيني با مشكلات روبه‌رو مي‌شوند، تصريح كرد: در دستگاه امام حسين(ع) چيزي به نام خستگي و درماندگي وجود ندارد، بنابراين امروز كه جاي جاي كشور، پرچم عزاي امام حسين(ع) برافراشته شده، راديو نيز در كنار مردم براي حل مشكلات كشور، همدلي و همنوايي با آن‌ها با دست پر براي محرم آماده شده است.

او افزود: معاونت صدا شرايطي را فراهم كرده است كه مي‌توانيم بگوييم راديو رسانه همراه و به لحظه است و مشاركت جدي راديو با افراد مختلف اين فرصت را به ما مي‌دهد كه آيينه تمام‌نماي رفتار آن‌ها باشيم.

انتشار آرشيو چند دهه سخنراني و مداحي در پايگاه ايرانصدا

مهدي شاملو، مدير چندرسانه‌اي و فضاي مجازي معاونت صدا نيز در سخنان كوتاهي با بيان اينكه معاونت صدا در آستانه ماه محرم با راه‌اندازي دو پايگاه جامع دعا و نغمه‌هاي مذهبي و سخنراني مي‌خواهد به ترويج محتواي پاك، سالم، رايگان و به دور از انحرافات در حوزه‌هاي مذهبي كمك كند گفت: هدف اصلي اين است كه نوجوانان و جوانان كشور كه با فناوري‌هاي روز درگير هستند به راحتي به محتواي سالم و فاخر دسترسي پيدا كنند.

او افزود: در پايگاه سخنراني ايرانصدا، بانك متنوع و جامعي از تمام سخنراني‌هايي كه در چند دهه اخير در آرشيو معاونت صدا موجود بود، به صورت موضوعي و مناسبتي دسته‌بندي شده و بخش‌هاي جالب نيز در قالب‌ سخنراني‌هاي كوتاه در اختيار مخاطبان قرار مي‌گيرد.

شاملو خاطرنشان كرد: در پايگاه جامع مناجات و زيارات نيز آرشيو چند ده ساله معاونت صدا همراه با ترجمه هاي روان و سليس و خواناي فارسي قرار داده شده تا مخاطبان از آن‌ بهره ببرند.

مدير چندرسانه‌اي و فضاي مجازي معاونت صدا تصريح كرد: در پايگاه نغمه‌هاي مذهبي بانك بزرگي از مديحه‌ها و مراثي و قطعات جذاب و آهنگين مذهبي قرار داده شده و مخاطبان مي‌توانند با مراجعه به ايرانصدا از آن استفاده كنند.

 قدرداني از ذاكران و مادحان امام حسين(ع)

 در پايان اين مراسم از حاج علي انساني، حاج مهدي پورآصفي، حاج ماشاءالله عابدي‌فرد، حاج احمد چيني و حاج اكبر بازوبند به عنوان ذاكران و مادحان امام حسين(ع) و عليرضا قزوه و محسن فرهمند به عنوان شاعران آييني با اهداي سپاس‌نامه قدرداني شدند.

 اين مراسم با نواي استاد محسن فرهمند از ذاكران اهل بيت(ع) آغاز شد و در ادامه نيز عليرضا قزوه، از شاعران برجسته كشورمان نيز قطعاتي از اشعار مذهبي را در رثاي امام حسين(ع) سرود.

 ذكر مصيب امام حسين(ع) توسط حاج محسن طاهري كه همزمان از راديو قرآن و راديو محرم پخش مي‌شد، زينت بخش اين محفل رسانه‌اي بود.

 در پايان اين مراسم نيز حاج علي انساني، پيرغلام امام حسين(ع) نيز در مراسم آييني سياه‌پوشان به ذكر مصيبت اهل بيت(ع) و امام حسين(ع) پرداخت و دل‌هاي عاشقان را روانه بين‌الحرمين كرد.

هنرصدا/ حامد بهجتی

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.