Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 18481
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 19 اردیبهشت 1399 - 23:14 |

زلزله و اطلاع رسانی شبکه‌های مختلف رادیویی

زلزله و اطلاع رسانی شبکه‌های مختلف رادیویی
شبکه های مختلف رادیویی با حفظ آرامش، و البته سرعتی بالا تر از تلویزیون، حتی زمانی که شبکه های اینترنت نیز برای لحظاتی به خاطر حجم بالای مراجعه دچار اختلال شد با اطلاع رسانی دقیق به مردمی که هراسان منازل خود را ترک کرده بودند آرامش داده و شروع به اطلاع رسانی کند.
به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی معاونت صدا، رادیو به خاطر سهل الوصول و در دسترس بودن به عنوان رسانه بحران در همه جای دنیا نقش ویژه ای ایفا می کند و به عنوان رسانه مرجع در میان آحاد مردم محسوب می شود.
معاونت صدای زسانه ملی نیز با توجه به شرایط ویژه اقلیمی و استراتژیک کشور این ویژگی را همیشه مد نظر داشته و سعی کرده تا وظیفه خود را در مواقع بحران از جمله زلزله به خوبی ایفا کند و با ایجاد مجموعه مدیریت بحران و برگزاری دوره های آموزشی، تولید بسته های مناسب رادیویی و برگزاری مانور های متفاوت آمادگی واکنش سریع در چنین شرایطی داشته باشد.
و این آمادگی باعث شد تا در بامداد جمعه بلافاصله پس از احساس لرزش زمین شبکه های مختلف رادیویی با حفظ آرامش و البته سرعتی بالا تر از تلویزیون، حتی زمانی که شبکه های اینترنت نیز برای لحظاتی به خاطر حجم بالای مراجعه دچار اختلال شد با اطلاع رسانی دقیق به مردمی که هراسان منازل خود را ترک کرده بودند آرامش داده و شروع به اطلاع رسانی کند. تعدادی از شبکه ها از جمله شبکه های رادیویی تهران و جوان با احساس لرزش زمین گویندگان با اعلام این نکته شنوندگان را به حفظ آرامش دعوت و اعلام و تاکید می کنند به محض دریافت اطلاعات بیشتر شما را در جریان قرار خواهیم داد و روال عادی خود را تغییر دهند. رادیو ایران در ساعت ۰۰:۵۰ بامداد اعلام زمین لرزه می کند. رادیو گفتگو ۰۰:۵۵ بامداد رادیو پیام ۰۰:۵۸ بامداد و دیگر شبکه ها نیز حداکثر از ساعت ۱:۰۰ بامداد روال برنامه های عادی خود را تغییر داده و با همراهی مردم در لحظه و استفاده از متونی مناسب برای حفظ خونسردی و توصیه های مناسب و کاربردی توسط مجریان، پخش موسیقی های آرامش بخش و ارتباط سریع با مسئولین مربوطه برای اطلاع رسانی دقیق و به موقع از جمله آقایان مرادی رییس مرکز زلزله نگاری، نجار رییس ستاد بهران کشور، کولیوند رییس اورژانس کشور، فتحی مدیر عامل حلال احمر استان تهران، بند پی استاندار تهران، مهندس اسلامی وزیر راه، آدری جهرمی وزیر ارتباطات، خالدی سخنگوی اورژانس، سلیمی رییس امداد و نجات حلال احمر، ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی، سردار مهماندار رییس راهور ناجا، جعفرزاده مدیر کل مدیریت بحران وزارت نیرو، نوروزی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای تهران، رادنیا روابط عمومی سازمان مدیریت بحران، سرهنگ جهانی معاونت اجتماعی راهور، حصیری فرماندار دماوند، دکتر زارع هیت علمی پژوهشگاه زلزله و … و فراخوان و ارتباط با گزارشگران و خبرنگاران در سطح شهر و ارائه آموزش‌های لازم، حس آرامش و امنیت را در میان مردم القا کرد و مانع افزایش رعب و وحشت در میان مردم هراسان از این واقعه شدند.
یکی از حرکت های سریع مدیران شبکه های رادیویی در همان لحظات ابتدایی وقوع زلزله ایجاد ارتباط و اعلام آماده باش به مراکز معین خود در شبکه های استانی بود تا در صورت بحرانی شدن اوضاع بتوانند با کمک مراکز معین نسبت به پوشش کامل و اطلاع رسانی اقدام کنند. و البته با توجه به زمان وقوع زلزله برنامه های سحرگاهی نیز با استفاده از کارشناسان برنامه آرامش بخشی، افزایش امید و توکل و توسل به خداوند را در دستور کار خود قرار دادند.
گر چه شبکه خبر نیز سعی در برقراری ارتباط سریع با مخاطب کرد اما به یقین عدم دسترسی به تلویزیون و همراهی رادیو چه از طریق تلفن همراه و چه وسایل نقلیه جایگاه ویژه رادیو را یکبار دیگر در بحران ها گوشزد کرد.
به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.