Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 30053
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو تهران تاریخ انتشار : 03 آبان 1400 - 11:35 |

زندگینامه علی موسوی گرمارودی در«کتاب شب» رادیو تهران

زندگینامه علی موسوی گرمارودی در«کتاب شب» رادیو تهران

زندگینامه و خاطرات شاعر معاصر علی موسوی گرمارودی تا چهارشنبه پنجم آبان، در برنامه «کتاب شب»رادیو تهران با صدای بهروز رضوی روایت خواهد شد.

به گزارش هنرصدا به نقل از  روابط عمومی رادیو تهران؛ این خاطرات را سردبیر کتاب شب بر اساس منابع گوناگون تنظیم رادیویی کرده و شیوه روایت آن نیز به صورت ” راویِ اول شخص ” یعنی از زبان خودِ موسوی گرمارودی است.

به گفته سردبیر، منابعی که از آنها برای تنظیم این روایت رادیویی استفاده شده عبارتند از: کتاب قلم انداز از انتشارات سروش،کتاب صدای سبز از انتشارات قدیانی،کتابِ درباره هنر و ادبیات به کوشش ناصر حریری، مجله بخارای علی دهباشی و کتابهای در سایه سار نخل ولایت، چمنِ لاله، دستچین و خط خون از آثار خودِ استاد گرمارودی.

اشعار این شاعرِ ولایی درباره پیامبر گرامی اسلام (ص) و حضرت علی (ع) زبانزد خاص و عام است. او گذشته از سرودن اشعار مذهبی، اشعار عمومی و اجتماعیِ فراوانی هم دارد که همگی خواندنی و شنیدنی اند.

بخشی از سروده های گوناگون شاعر در این روایت رادیویی نقل می شود.

به گفته سردبیر برنامه، علی موسوی گرمارودی ضمن پرداختن به کارهای ادبی، مدتی به کارهای اجرایی و سیاسی هم اشتغال داشت که ماجرای آنها را نیز شنوندگان برنامه خواهند شنید.

برنامه کتاب شب که با سردبیری و نویسندگی محمد باقر رضایی و صدای ماندگار بهروز رضوی تولید می شود، این هفته با تهیه کنندگی رضا قربانی از ساعت ۲۳:۳۰ روی آنتن رادیو تهران می رود.

گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران نیز متولی تولید آن است.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.