Wednesday, 24 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 16 شوال 1445
شناسه خبر : 18371
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو تهران تاریخ انتشار : 14 اردیبهشت 1399 - 16:36 |

زندگی بهاءالدین خرمشاهی با صدای بهروز رضوی روایت می‌شود

زندگی بهاءالدین خرمشاهی با صدای بهروز رضوی روایت می‌شود

زندگینامه استاد برجسته ادبیات و چهره ماندگار قرآن‌پژوهی و حافظ شناسی ـ بهاءالدین خرمشاهی ـ به مدت شش شب از برنامه «کتاب شب» رادیو تهران با صدای بهروز رضوی پخش می‌شود.

محمدباقر رضایی ـ سردبیر و نویسنده برنامه ـ با اعلام این خبر گفت: استاد خرمشاهی در دوازدهم فروردین سال ۱۳۲۴ به دنیا آمد و قرار بود ما در سالگرد همین روز با پخش زندگینامه مفصل ایشان، از مقام علمی و ادبی این چهره ماندگار، قدردانی کنیم، ولی به سبب شرایط کرونایی در کشور، این امر میسر نشد. به این نتیجه رسیدیم که حیف است در آن شرایط به پخش این برنامه اقدام کنیم.
بنابراین تصمیم گرفتیم پخش آن را به اولین هفته تیرماه (که در تقویم، روز بسیج استادان و روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی است) موکول کنیم.

سردبیر «کتاب شب» گفت: شنوندگان کتاب شب، داستان زندگی این استاد بی بدیل را در آن هفته و در شش قسمت ۲۰ دقیقه ای با صدای بهروز رضوی و تهیه کنندگی رضا قربانی خواهند شنید. استاد خرمشاهی بجز ترجمه قرآن کریم، ترجمه های ارزشمندی از آثار ادبی مشهور جهان در کارنامه خود دارد و در زمینه حافظ شناسی، پژوهش های متون کهن و طنز و ویرایش، آثار ممتازی خلق کرده است.

رضایی یادآور شد: پیش از این، زندگینامه نیمایوشیج، علی اکبر دهخدا، محمد معین، باستانی پاریزی، سهراب سپهری، اخوان ثالث، نادر ابراهیمی، حسین منزوی، محمد علی بهمنی و شفیعی کدکنی از برنامه «کتاب شب» پخش شده است.

به گفته سردبیر برنامه، زندگینامه بهاءالدین خرمشاهی بر اساس منابع گوناگون و مصاحبه‌ها و نوشته‌های خود او، تنظیم رادیویی شده است.

 

| منبع خبر : ایسنا
به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.