Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 20568
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو نمایش, رادیو ورزش تاریخ انتشار : 01 شهریور 1399 - 12:56 |
از رادیو نمایش و رادیو ورزش پخش می شود

زندگی ورزشکاران شهید نمایش رادیویی شد

زندگی ورزشکاران شهید نمایش رادیویی شد

از این هفته مجموعه رادیویی «قهرمانان جاوید» که به زندگی ورزشکاران شهید می پردازد از دو شبکه رادیویی نمایش و ورزش پخش می شود.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی رادیو، این مجموعه رادیویی به سفارش رادیو ورزش در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تولید شده و همزمان از شبکه رادیویی نمایش نیز پخش می شود .

فریدون محرابی کارگردان مجموعه رادیویی «قهرمانان جاوید» با بیان اینکه این قهرمانان هم در ورزش و هم در دفاع از وطن بی دریغ بودند افزود: این نمایش بر اساس داستان‌های واقعی نوشته شده و فکر می کنم ما در عرصه ی نمایشنامه نویسی نیاز به تمرکز و دقت بیشتری داریم تا بتوانیم پرداخت نمایشی مناسبتری از زندگی قهرمانانمان داشته باشیم.

وی همچنین در خصوص نحوه کارگردانی این نمایش رادیویی گفت : وقتی که بازیگران راانتخاب می کردم طبیعتا اولین درخواستم از آنها این بود که به زندگی نزدیک شوند و سعی کنند که این قهرمانان را به درستی بشناسند و تا جایی که می توانند از بازی کردن پرهیز کنند تا قابل باور باشند.

این کارگردان مطرح رادیویی ادامه داد: قهرمانان نمایش ما  ، انسان های خاصی بودند، شاید در نگاه اول به نظر برسد که آنها افراد معمولی جامعه بودند اما از این جهت خاص هستند که در یک موقعیت خاص ، اتفاقی خاص را رقم زدند .

محرابی عنوان کرد : در بخش فضا سازی تلاش کرده ام ایده جذابی را در اجرا اضافه کنم تا برای شنونده قابل باور باشد .

این هنرمند در پایان گفت: چون زمان اتفاق نمایش بین سال های  ۵۹ تا ۶۷ اتفاق می افتاد سعی کردم به همکاران هنرمندم یادآوری کنم که در آن زمان فضا و آدم ها در چه شرایطی بودند و موقعیت ها چگونه بودند تا شکل بازی ها در اجرا برای شنونده باور پذیر باشد.

گفتنی است مجموعه نمایشی «قهرمانان جاوید» در ۱۸ قسمت  به نویسندگی معصومه سلیمی نسب، کارگردانی فریدون محرابی ، تهیه کنندگی اشرف السادات اشرف نژاد، افکتوری محمدرضا قبادی فر ، صدابرداری علی حاجی نوروزی و با هنرمندی حمید منوچهری، ایوب آقاخانی، طاهر مظلومی، پریسا مقتدی، بهرام سروری نژاد، ماکان رضایی پور، مهرداد شیخی جکتاجی‌ و عباس توفیقی از اول شهریور ماه ساعت ۸:۱۵ دقیقه از رادیو نمایش پخش می شود و ساعت ۱۳:۴۵ به روی آنتن رادیو ورزش می رود.همچنین این نمایش ساعت ۱۷:۳۰ از رادیو نمایش تکرار می شود.

هنرصدا/ حامد بهجتی

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.