Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 1231
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 05 بهمن 1394 - 15:13 |

ساخت مستند پرتره بهروز رضوی/ آلبوم خاطرات گوینده قدیمی در «روزگار بهروز»

ساخت مستند پرتره بهروز رضوی/ آلبوم خاطرات گوینده قدیمی در «روزگار بهروز»

«روزگار بهروز» به کارگردانی ابوالفضل توکلی، مستند زندگی و خاطرات بهروز رضوی هنرمند پیشکسوت و گوینده محبوب رادیو در قالب یک اثر مستند است.

 

ابوالفضل توکلی تهیه کننده و کارگردان «روزگار بهروز» درباره تولید این مستند توضیح داد: ما با هدف معرفی هنرمندان صاحب سبک و پیشکسوت سراغ شخصیت های مختلفی خواهیم رفت که بهروز رضوی اولین نفر از آنها است. جرقه اصلی ساخت این مستند با پیدا کردن یک تصویر آرشیوی از بهروز رضوی در کنار زنده یاد مهدی اخوان ثالث در ذهنم زده شد و با دیدن آن تصویر تصمیم گرفتم از رضوی با این سابقه طولانی یک مستند پرتره بسازم.

وی افزود: وقتی این پیشنهاد را به این گوینده مطرح رادیو ارائه کردم او از من خواست طی دیداری درباره شیوه تولید این مستند توضیح دهم و سپس با اینکه تمام زوایای زندگی او در این فیلم به نمایش گذاشته شود، موافقت کرد.

ورق زدن آلبوم عکسهای رضوی

توکلی یادآور شد: ما با او در ساختمان رادیو در میدان ارگ، استودیوی جام جم، رادیو البرز کرج و منزل گفتگو کردیم و درباره خاطراتش گپ زدیم، درباره همکاران و دوستانش گفتگو کردیم، آلبوم عکس هایش را ورق زدیم و حرف هایمان به فیلم هایی که او بازی کرده یا برنامه های تلویزیونی قدیمی هم رسید.

این مستندساز ادامه داد: خوشبختانه آرشیو مرکزی همکاری خوبی با ما داشت و تصاویر قدیمی خوبی برای این فیلم پیدا کردیم. ضمن اینکه در این اثر با همکاران و دوستان رضوی از جمله جواد مانی پیشکسوت رادیو، حسین قلعه قوند تهیه کننده برنامه «کتاب شب» و فرهنگ جولایی تهیه کننده رادیو گپ زدیم.

وی در پایان مدت زمان تولید این فیلم را ۵۰ روز معرفی و اعلام کرد: «روزگار بهروز» هم اکنون در مرحله تدوین قرار دارد و نکته قابل توجه در این فیلم استفاده از تصاویر یکی از بهترین نمایش های قطب الدین صادقی به نام «سی مرغ سیمرغ» است که رضوی در آن بازی کرده است.

بهروز رضوی متولد ۱۳۲۶ در یزد، گوینده، مجری تلویزیون و بازیگر ایرانی است. وی همکاری خود را با رادیو در سال ۱۳۴۷ به عنوان گوینده آغاز کرد. او روایت مجموعه مستند ایران را بر عهده داشته و در فیلمهای متعددی به عنوان بازیگر نقش‌آفرینی کرده است.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.