Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 8562
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 02 بهمن 1397 - 11:38 |

سرود ها و ترانه های زمان انقلاب در “سروش” رادیو فرهنگ

سرود ها و ترانه های زمان انقلاب در “سروش” رادیو فرهنگ

پخش سرود ها و ترانه های زمان انقلاب در برنامه “سروش” از رادیو فرهنگ بشنوید.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رادیو فرهنگ  برنامه “سروش” به مناسبت چهل سالگی انقلاب با دعوت از خوانندگان و صاحبان اثر سرود های انقلابی یاد آور دوران انقلاب است .این برنامه یکشنبه ها و سه شنبه ها ساعت ۱۲:۳۰ از رادیو فرهنگ پخش می شود.

“سروش” سه شنبه ۲ مهر میزبان بهرام حصیری خواننده موسیقی ایران خواهد بود و با وی درباره ترانه ها و سرود حصیری متولد سال ۱۳۳۰ در تهران است و دارای مدرک فوق دیپلم در رشته ادبیات فارسی می باشد.وی از سال ۱۳۵۰ شروع به یادگیری آواز در محضر استاد مرحوم اسماعیل مهرتاش می کند. پس از آن به خدمت مرحوم ادیب خوانساری در رادیو و تلویزیون سابق می رود وسپس راهی هنرستان موسیقی ملی شده نزد استاد محمد کریمی ردیف های موسیقی را می آموزد. شروع خوانندگی در سال ۱۳۶۳ با دو اثر از جهان بخش پازوکی و مجتبی میرزاده در سریال تلویزیونی سمعک عیار بوده است. همکاری نزدیک او با صدا وسیما از سال ۱۳۷۱ به دعوت استاد اسداله ملک با اثری از ایشان بنام جان عاشق روی شعری از مشفق کاشانی شروع می شود.های انقلاب و تفاوت موسیقی دیروز و امروز صحبت می کند.  اولین نوار کاست آقای حصیری نیز با همین نام توسط شرکت سروش به بازار عرضه می شود. بعد از آن نواری بنام بی تو خاکستر روی شعری از م.آزاد و مشفق کاشانی با آهنگسازی اکبر آزاد و تولید شرکت ساربانگ قدم تازه ای در کارهای وی است. کاست بی آشیانه از ساخته های احمد رضا مؤید محسنی با اشعاری از مولانا، صائب تبریزی، اطهری کرمانی وبیژن ترقی بعد از آن تهیه می شود.

ویژه برنامه “سروش “در گروه ادب و هنر به تهیه کنندگی مریم قاسمی به مناسبت چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی تولید و پخش می شود پخش می شود.

رادیو فرهنگ را روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگا هرتز بشنوید.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.