Thursday, 18 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 10 شوال 1445
شناسه خبر : 6580
  پرینتخانه » اخبار, گفت و گو تاریخ انتشار : 10 مرداد 1397 - 12:03 |

سعید شیخ زاده: تهیه کننده ها و کارگردانان برای انتخاب مجری خیلی وسواس به خرج می دهند

سعید شیخ زاده: تهیه کننده ها و کارگردانان برای انتخاب مجری خیلی وسواس به خرج می دهند
سعید شیخ زاده در مورد اتهامات مالی ای که اخیرا به مهران مدیری و احسان علیخانی وارد شده بود اذعان داشت: پول گرفته اند؟ حتما اسپانسرشان بوده اند؛ این حرف ها چیست؟ دیگر زورشان به هنرمندان رسیده است؟ خیلی جالب است، اصلا بهتر است در موردش حرف نزنیم؛ فرافکنی می کنند؟ من نمی دانم جریان چیست ولی احتمالا اگر هم کاری در زمینه مالی بوده است اسپانسرشان بوده اند، چون حامیان مالی در تلویزیون زیاد است و احتمالا این عزیزان که هنرمند و پرطرفدار هم هستند، اسپانسرهای زیادی سراغشان می آیند.

سعید شیخ زاده مجری، بازیگر و دوبلور در مورد فعالیت های اخیر خود  گفت: در حال حاضر مشغول به اجرای صداپیشگی سریال حسنا کوچولو (بچه های ساختمان گلها) هستم، یک کار انیمیشن خوب ایرانی است که سال گذشته بخش اول آن پخش شده و الان مشغول به ضبط بخش دوم آن هستیم، برای انیمشین ابتدا صدا را ضبط می کنیم و بعد از آن دوستان هنرمندمان روی آن انیمیشن کار می کنند، مدیریت صداپیشه ها با من است.

سعیدشیخ زاده-دوبلور-هنرصدا

وی افزود: اجرای دوبله و بازی کارهایی است که انجام داده و می دهم، در ابتدا با بازیگری شروع کردم و بعد از آن به دوبله مشغول شدم و بعد اجرا، که البته هر سه مورد به هم مرتبط هستند، یعنی کاری نیست که جدا از هم باشند، دوبله در واقع بازیگری بدون تصویر است و اجرا نیز نیازمند یک تجربه خوب از هردوی این موارد است؛ اکثر مجری ها سابقه بازیگری یا گویندگی در رادیو یا سطوح مختلف را داشته اند و بعد مجری شده اند؛ هر سه مورد برایم کاملا جدی است اما مسلما می توانم بگویم که کار اجرا از همه این ها سخت تر است؛ در کار اجرا باید همه را مدیریت کرد، مخصوصا که پخش زنده است و به نظرم باید آمادگی بیشتری داشت.

شیخ زاده در خصوص مجری های جوان تر گفت: کمتر دیده ام مجری های جدیدی آمده باشند، چون زمان می برد تا کار اجرا بتواند جلو برود چرا که کار سختی است، اجرا را دست هر کسی نمی سپارند، تهیه کنندگان و کارگردانان برای انتخاب مجری خیلی وسواس به خرج می دهند و هر کسی که برای اجرا می آید مسلما از فیلترهای مختلف گذشته است.

وی در ادامه بیان داشت: فضای دوبله خیلی خوب است اصلا مگر می شود که کار هنری فضای بد داشته باشد، هر کار هنری یک فضای جذاب و دوست داشتنی دارد، به خاطر همین است که خیلی ها دوست دارند که جذب کار هنری شوند و این که می توانند به آن چیزی که می خواهند برسند اما نمی رسند چیزی است که جای بحث جداگانه ای دارد، هر محیط و فضای کاری را خود آدم هایی که در آن کار انجام می دهند تکلیفش را روشن می کنند که جای خوب یا بدی است.

این دوبلور توانا در مورد نسل جدید دوبله اظهار داشت: نسل جدیدی که آمده اند خیلی خوب و با علاقه کار می کنند، خیلی ها می گویند که دوبله ورودی کم دارد در واقع ورودی زیاد دارد ولی آن کسانی که مسیر درستی را آمده اند خودش مسئله مهمی است که چه کاری را انتخاب می کنند، به عنوان مثال من کار فنی و یا علمی نمی توانم انجام دهم، این را در خودم نمی بینم، شاید علاقه داشته باشم، شاید نمی توانم یک ورزشکار حرفه ای باشم چون فقط علاقه کافی نیست، من باید پتانسیل و توانایی ذاتی آن کار را داشته باشم؛ این طور نیست که من به صرف علاقه ای که دارم بگویم می روم و این کار را انجام می دهم، یک مقدار تعریف اهداف را برایمان ساده گفته اند که هر چه بخواهید به آن می رسید، نه این گونه نیست، این چیزی که برای انجام هر شغلی به آن نیاز است چیز مهمی است، اینجا است که در خانواده پدر و مادر می توانند بچه های خودشان را هدایت کنند به سمت چیزی که در آن توانایی دارند، کسانی که در کار دوبله و گویندگی درست آمده اند ماندگار شده اند و کارشان حرف ندارد.

سعید شیخ زاده-دوبلور-هنرصدا

 وی در ادامه عنوان کرد: صدای همه خوب است، مگر صدای بد داریم؟ همه افراد در جهان صدای شان قشنگ است، یعنی هر صدایی خاص است فقط این توانایی اجرا است که آیا شما با تمرین می توانید به یک نقطه استاندارد برسید یا خیر؟

شیخ زاده در پاسخ به این که آیا در سینما مافیا و باندبازی وجود دارد گفت: من کاری با باندبازی و مافیای سینما ندارم، اگر این مشکل را دارند خودشان مدیریت کنند، ما با سینما کاری نداریم، من کار اجرا و دوبله می کنم و بازیگری هم اگر در مافیا نباشد بازی می کنم؛ در دوبله مافیا وجود ندارد، شما وقتی پشت میکروفون می نشینید اگر توانایی گفتار داشته باشید عالی هستید اما اگر نتوانید من هم نمی توانم فیلم دوست عزیزی که فیلم ساخته است را خراب کنم، همه چیز در این میکروفون مشخص می شود، البته کسانی هم که بازی می کنند بد نیستند، یعنی بازیگر بد نداریم فقط تعداد پروژه هایی که کار می کنند بیشتر است، یعنی سهمشان در انجام پروژه ها بیشتر است، این طور نیست که کارشان را بلد نباشند و فقط جزو مافیا باشند، تعداد کارشان زیاد می شود و فرصت به استعدادهای دیگر کمتر می رسد اما آن ها هم کارشان را بلد هستند.

این مجری جوان کشورمان در مورد اتهامات مالی ای که اخیرا به مهران مدیری و احسان علیخانی وارد شده بود اذعان داشت: پول گرفته اند؟ حتما اسپانسرشان بوده اند؛ این حرف ها چیست؟ دیگر زورشان به هنرمندان رسیده است؟ خیلی جالب است، اصلا بهتر است در موردش حرف نزنیم؛ فرافکنی می کنند؟ من نمی دانم جریان چیست ولی احتمالا اگر هم کاری در زمینه مالی بوده است اسپانسرشان بوده اند، چون حامیان مالی در تلویزیون زیاد است و احتمالا این عزیزان که هنرمند و پرطرفدار هم هستند، اسپانسرهای زیادی سراغشان می آیند.

سعید شیخ زاده در پایان گفت: اسپانسر با تهیه کننده قرارداد می بندد اما خیلی از اسپانسرها باید چهره را ساپورت کنند تا چهره ها برایشان تبلیغ کنند، باید مجری را ساپورت کنند؛ من چه وظیفه ای دارم که برای کالای شما تبلیغ کنم؟ آیا وظیفه ای دارم؟ یا تهیه کننده باید مبلغی را از اسپانسر بگیرد تا من تبلیغ کنم و یا اینکه آیا من وظیفه ای در قبال تبلیغ تولیدات این دوستان دارم؟ یک کارخانه به خاطر تبلیغی که در برنامه تلویزیونی می شود میلیاردها تومان سود می کند، اصلا فراموش کنیم و بهتر است در موردش حرف نزنیم؛ ما خیلی راحت و آماتور قضاوت می کنیم، سعی می کنیم که در مورد هرچیزی نظر بدهیم، این اشتباه است چون هرکاری یک تخصص و یک تشکیلاتی دارد، خیلی ساده فکر می کنیم و گمان می کنیم که تلویزیون باید کلا مجانی باشد، تلویزیون برای مردم مجانی برنامه می سازد و همه می بینند ولی قاعده و اصول خود را هم دارد.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.