Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 7150
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو تهران تاریخ انتشار : 15 مهر 1397 - 11:36 |

سفر رادیو تهران به روستاها با « اینجا پایتخت نیست»

سفر رادیو تهران به روستاها با « اینجا پایتخت نیست»

شبکه رادیویی تهران به مناسبت روز روستا و عشایر ویژه برنامه « اینجا پایتخت نیست » را با سفر به روستاهای استان های مختلف و ترسیم زندگی عشایر تقدیم مخاطبان می شود.

رادیو تهران-مدیر-هنر صدا

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی شبکه رادیویی تهران، صادق داوری فر تهیه کننده ضمن اعلام این خبر گفت: برنامه «اینجا پایتخت نیست» برخلاف مستندهای دیگر که به معرفی مکان ها، طبیعت و اماکن تاریخی پرداخته می شود، گردشگری و طبیعت دغدغه اش نیست، بلکه بیشتر تمرکز بر مردم شناسی است.

این مستند امروز به صورت ویژه از ساعت ۱۹ و ۵۰ دقیقه از روستاهای مختلف استان های کشور و زندگی عشایر روی موج اف.ام ردیف ۹۴ مگاهرتز می رود.

وی افزود: اینجا پایتخت نیست سفرنامه ای مردم شناسانه است که انسانها مد نظر هستند، نه طبیعت و شهرها. در این برنامه به فراخور مسیر به استان های کشور بخصوص روستاها سر زده شده است تا مخاطبان با فرهنگ، آئین و سنن یکدیگر آشنا شوند و بدانند در نقاط دور و نزدیک کشورمان ویژه در روستاها و مناطق دور افتاده  مردم چه آداب و رسوم و سبک زندگی دارند.

تهیه کننده برنامه اینجا پایتخت نیست با تاکید بر این که در این برنامه سعی شده توانمندی های اقتصادی و اجتماعی مردم در روستاها و حتی شهرهای کوچک ایران مورد توجه قرار گیرد، افزود: تلاش ما بر این بوده تا مخاطبان تهرانی بیشتر با این توانمندی ها آشنا شوند. در «اینجا پایتخت نیست» تمرکز بیشتر بر زندگی و راه و روش زندگی مردم است، رسم و رسوم آنها و حتی تامین معاش آنهاست.

هنرصدا/ حامد بهجتی

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.