Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 19774
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو گفتگ و گو تاریخ انتشار : 17 تیر 1399 - 11:51 |

«سوفیا» ایمان و کارکرد آن در زندگی مدرن را بررسی می‎کند

«سوفیا» ایمان و کارکرد آن در زندگی مدرن را بررسی می‎کند

برنامه «سوفیا» با ساختاری مجله‎ای و پرداختن به موضوع کارکردهای فلسفه در زندگی، امروز سه‎شنبه هفدهم تیر از رادیو گفت و گو تقدیم مخاطبان می‌شود.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، بیشترین دغدغه‌ خاطر هر انسانی مربوط به مسائلی است که با بعد روحی وی مرتبط است مانند اینکه حقیقت انسان چیست؟ موقعیت او در جهان هستی چیست؟ از کجا آمده است و به کجا می‌رود ؟ و … این گونه سوالات از مسایل بنیادینی است که حل صحیح آن‌ها بیشترین تأثیر را در جهت دادن به زندگی آدمی دارد و پاسخ به آن‎ها زندگی را معنادار می‌کند، لذا یکی از کاربردهای فلسفه در زندگی روزمره اندیشیدن و تفکری است که موجب انتخاب‎های آگاهانه می‌شود.

این برنامه به موضوع فلسفه در زندگی امروز می‌پردازد و با توجه به اینکه جامعه امروز، از اندیشیدن تا اندازه‎ای در حال فاصله گرفتن است، لذا به دنبال طراحی و ساخت برنامه‌ای برای آشنایی مخاطبان با فلسفه اندیشیدن بود. از این رو این برنامه با بهره‌گیری از فیلسوفان و اندیشمندان داخل و خارج از کشور، تهیه و تدوین شد.

مهمانان این برنامه در حوزه‌های مختلف مانند فلسفه معنای زندگی، کاردکردهای فلسفه در زندگی امروز، فلسفه طنز و خنده، فلسفه و سکوت، فلسفه و کودک، فلسفه و جنب های غیرفلسفی زندگی ما، تعامل دین و فلسفه در دنیای امروز، چیستی فلسفه، ویژگی‌ها اختصاصی فیلسوفان، فلسفه و تکنولوژی تعامل فلسفه با علوم جدید به بررسی این موضوعات می‌پردازند.
سمانه شهبندی، تهیه‌کننده برنامه «سوفیا» است.

این برنامه، سه‌شنبه‌ها ساعت ۲۲ به مدت ۱۲۰ دقیقه روی موج اف ام ردیف ۵/۱۰۳ مگاهرتز تقدیم مخاطبان می‌شود.

علاقه‎مندان برای ارتباط با این برنامه و دیگر برنامه‌های رادیو گفت و گو می توانند از طریق سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۱۰۳۵ و شماره تماس ۲۷۸۶۱۰۳۵ اقدام نمایند.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.