Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 6093
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو صبا تاریخ انتشار : 16 خرداد 1397 - 14:49 |

«سکانس صدا» به سراغ عطاءالله کاملی می رود

«سکانس صدا» به سراغ عطاءالله کاملی می رود

رادیو صبا در برنامه «سکانس صدا» درباره زنده یاد “عطاءالله کاملی” و آثار درخشان وی در هنر دوبله با فرزندش “رامین کاملی” (دوبلور) گفت و گو می کند.

عطاءالله کاملی-رامین کاملی-هنر صدا

به گزارش هنر صدا به نقل از روابط عمومی رادیو صبا، برنامه “سکانس صدا” با رویکرد معرفی هنرمندان و پیشکسوتان عرصه هنر دوبله و معرفی آثارشان، روز پنجشنبه ۱۷ خرداد ساعت ۱۰:۰۰ با حضور “رامین کاملی” راهی آنتن می شود.

در این برنامه علاوه بر مرور کارنامه هنری این دوبلور درباره پدرش “زنده یاد عطاءالله کاملی” و آثار ماندگارش نیز گفت و گو می شود.

عطاءالله کاملی در سال ۱۳۰۸ در تهران متولد شد. فعالیت در عرصه دوبله را از سال ۱۳۲۵ به طور حرفه‌ای آغاز کرد. دامنهٔ کارهای او در زمینهٔ دوبله، به سال‌های دور و زمان موسوم به «دوران طلایی دوبله» بازمی‌گردد که به جای بازیگران بزرگی نظیر کرک داگلاس در فیلم اسپارتاکوس صحبت کرده بود. وی که از مدت‌ها قبل، از بیماری سرطان استخوان رنج می‌برد، در سال ۱۳۸۷ بر اثر تصادف، دچار شکستگی از ناحیه پا شد و سرانجام شامگاه روز بیست و دوم شهریورماه همان سال، در سن ۷۹ سالگی چشم از جهان فروبست.

“سکانس صدا” برنامه ای از گروه مسابقات و تفریحات رادیو صباست که روزهای پنجشنبه ساعت ۱۰:۰۰ صبح به مدت ۶۰ دقیقه به تهیه کنندگی ساناز باقری با اجرای علیرضا تابان و نویسندگی و آیتم سازی شیرین روستایی روی موج اف ام ردیف ۱۰۵,۵ مگاهرتز پخش می‌شود.

تکرار این برنامه روزهای جمعه ساعت ۱۰:۰۰ صبح تقدیم علاقمندان و دوستداران هنر دوبله می شود.

هنر صدا/ حامد بهجتی

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.