Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 15175
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 18 آذر 1398 - 16:14 |

شاعرانه های زنده یاد «حسین پناهی» در «شاعر در آینه»

شاعرانه های زنده یاد «حسین پناهی» در «شاعر در آینه»

برنامه« شاعر در آینه» امشب به زندگی و آثار «حسین پناهی» به عنوان شاعر و نویسنده می پردازد.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رادیو فرهنگ؛ «شاعر در آینه» برنامه‌ای از گروه ادب و هنر رادیو فرهنگ است که امشب دوشنبه ۱۸آذرماه به بررسی اندیشه و شعر حسین پناهی اختصاص یافته است.
حسین پناهی را که بیشتر با بازیهای منحصر بفردش و شعرهای خاص خودش می شناسیم در شهریور ۱۳۳۵ متولد شد و مرداد ماه ۱۳۸۳بود که رخت از این جهان بربست ؛ پناهی روستازاده‌ای بود که آمد و با سادگی و صفایش در دل‌ها ماندگار شد سالها از درگذشت سهرابِ «دزدان مادربزرگ» که ملتی را شیفته سادگی‌اش کرده بود می‌گذرد اما در تمام این سال‌ها یاد و نامش زنده مانده است.
حسین پناهی یک شاعر چیره دست بود، اولین مجموعه شعر او با نام« من و نازی» در سال ۱۳۷۶ منتشر شد و به شش زبان دنیا نیز ترجمه شده است
«من و نازی»، «ستاره‌ها»، «چیزی شبیه زندگی»، «بی بی یون»، «سلام خدا حافظ»، «سالهاست که مرده ام»، «افلاطون کنار بخاری»، «نامه هایی به انا»، «من و نازی»، «دو مرغابی در مه»، «کابوس‌های روسی»، «به وقت گرینویچ» و «نمیدانم ها» کتاب های وی است علاوه بر اینها سه اثر «سلام خداحافظ» و «ستارها». و«راه با رفیق » با شعر و صدای حسین پناهی نیز منتشر شده‌است.
زنده یاد «حسین پناهی»یکی از ۲۵ بازیگری است که توانسته بیش از یک بار نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شوند.
«شاعر در آینه» به تهیه کنندگی مرتضی صداقت‌گو، گویندگی سکینه ارجمندی و با نویسندگی ضیاءالدین خالقی از ساعت ۲۱ به مدت ۴۵ دقیقه روی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.