Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 18524
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو تاریخ انتشار : 21 اردیبهشت 1399 - 13:52 |

شب های قدر با رادیو

شب های قدر با رادیو

همزمان با فرارسیدن لیالی قدر، ویژه برنامه‌های مراسم ایام شهادت حضرت علی(ع) و احیای شب‌های قدر در رادیو اعلام شد.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، مجله رادیویی«عشق نام دیگر توست»، ویژه برنامه شب‌های قدر و ضربت خوردن شهادت حضرت امام علی(ع)، «ساده مثل صبح»، «دور عاشقان» و «حرفی از نام تو» ویژه شهادت حضرت امام علی(ع) از رادیو ایران پخش می‌شود. برنامه گفتار‌محور«باغ ارغوان» نیز ویژه برنامه شب‌های قدر است که به پخش موسیقی‌های مناسب با حال و هوای این ایام می‌پردازد.

رادیو فرهنگ با مجله رادیویی«علی نامه» ویژه ایام ضربت خوردن و شهادت امام علی(ع) و مجله رادیویی«قدر عشق» ویژه روز شهادت امام علی(ع) به اندیشه‌های حضرت علی(ع) می‌پردازد.

برنامه‌های گفتارمحور «عقل و عشق»، «گلبرگ»، «قطره باران»، «از او می‌پرسم» ویژه برنامه‌های کوتاه و مناسبتی و برنامه «خدایی که در این نزدیکی‌هاست» نیز از رادیو جوان پخش می‌شود.

همچنین «فیض حضور» و «روایت غربت» در سه برنامه ویژه شهادت حضرت علی(ع) از رادیو معارف تقدیم مخاطبان می‌شود.

رادیو نمایش نیز نمایش «بت می‌تراشند، پروانه» را با موضوع داستان زندگی عبدالرحمن که دلباخته دختری به نام صهبا شده، در ۴ قسمت، نمایش «پدر» در ۵ قسمت ، نمایش «بانوی بخش» با موضوع روایت داستان شخصیت حضرت خدیجه(س) و «بازجویی» در ۷ قسمت با تحلیل شخصیت ابن‌ملجم را روی آنتن می‌برد. ضمن اینکه برنامه‌ای ویژه شهادت حضرت علی(ع) نیز از این رادیو شنیده می‌شود. همچنین رادیو نمایش در شب‌های قدر در ویژه برنامه‌ای به پخش زنده مراسم شب قدر، گزارش، کارشناسی، پخش ادعیه و مناجات‌های ویژه شب قدر و … می‌پردازد.

رادیو گفت‌وگو در برنامه«راوی چه کسی است؟» به اندیشه‌های امام علی(ع) در عرصه‌های حکومت، عدالت و امامت می‌پردازد. برنامه گفت‌وگو محور«چاه و ماه» نیز اهمیت شب‌های قدر، شب‌های بندگی و استغاثه، دعا، عاشقی و معشوقی علی(ع) و تسلیم شدن در برابر خداوند را مطرح می‌کند.

همچنین برنامه‌های«قرآن و زندگی » و «شمع روشن» در این شب‌ها از رادیو قرآن پخش می‌شود.

رادیو پیام با تهیه و پخش ویژه برنامه‌هایی در شب‎های بافضیلت قدر و شهادت حضرت علی (ع)، بنابر شرح وظایف و ماموریت‎ها با استفاده از کارشناسان مذهبی برای بیان سیره و روش مولای متقیان حضرت علی(ع) و پخش مداحی در کنار شب زنده‎داران و روزه‎داران خواهد بود.

رادیو آوا هم در ایام و مناسبت‌های ماه مبارک رمضان، ضمن فضاسازی مناسب در لیالی قدر و ایام سوگواری حضرت علی(ع)، به‎صورت ویژه در قالب متن و موسیقی‌های مناسب مخاطبانش را همراهی می‌کند.

«پرواز دل» ویژه برنامه شب‌های قدر با بهره گیری از آموزه‌های قرآنی و توسل به ائمه و «سجاده عشق» ویژه برنامه شهادت امام علی(ع) است که دارای بخش هایی همچون توجه به فضایل اخلاقی امام و گفت‌وگو با ورزشکاران و پیشکسوتان درباره فتوت است که از رادیو ورزش شنوندگان را همراهی می‌کند. رادیو سلامت نیز در ویژه برنامه‌ سه قسمتی، به اهمیت شب‌های قدر ، فضایل آن و ایام شهادت حضرت علی(ع) می‌پردازد.

هنرصدا/ حامد بهجتی

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.