Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 16056
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 23 دی 1398 - 13:30 |

شعرهای پدر شعر نو در «نغمه های نیمایی» رادیو فرهنگ

شعرهای پدر شعر نو در «نغمه های نیمایی» رادیو فرهنگ

برنامه «نغمه های نیمایی» که به پخش اشعار و سروده های نیما اختصاص دارد از شنبه تا پنج شنبه ساعت ۱۵:۴۵ از رادیو فرهنگ پخش می شود.

برنامه «نغمه های نیمایی»به خوانش شعرهای نیما یوشیج پدر شعر نو و پخش ترانه هایی که بر پایه اشعار وی اجرا شده اختصاص دارد .
علی اسفندیاری ملقب به نیما یوشیج مردی بود که با مجموعه شعر افسانه، که بیانیه ی شعر نو فارسی بود، انقلاب بزرگی در فضای راکد شعر و شاعری ایران ایجاد کرد؛ او آگاهانه کمر همت بست تا تمام پایه و اساس شعر کهن فارسی را به چالش بکشد. نیما یوشیج برای این هنر خود نام «شعر نو» را انتخاب کرد.
تمام جریان‌های اصلی شعر معاصر فارسی وامدار این انقلاب و تحولی هستند که نیما نوآور آن بود. بسیاری از شاعران و منتقدان معاصر، اشعار نیما را نمادین می‌دانند و او را هم‌پایه شاعران نمادگرای بنام جهان می‌دانند. نیما همچنین اشعاری به زبان مازندرانی دارد که با نام «روجا» چاپ شده‌است.
برنامه نغمه های نیمایی به تهیه کنندگی« مریم مقدسی» و نویسندگی «ضیاالدین خالقی» از گروه تامین رادیو فرهنگ است که علاقه مندان می توانند این برنامه را روی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز از رادیو فرهنگ بشنوند.

هنرصدا/ حامد بهجتی

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.