Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 6257
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 06 تیر 1397 - 14:26 |

شوخی مجری معروف با رئیس‌جمهور چین جنجالی شد

شوخی مجری معروف با رئیس‌جمهور چین جنجالی شد

شوخی جان اولیور مجری برنامه تلویزیونی معروف «امشبِ هفته گذشته» شبکه HBO با ژی‌جین‌پینگ رئیس‌جمهور چین باعث شد چینی‌ها سایت این برنامه را مسدود کنند.

به نقل از هالیوود ریپورتر، شوخی جان اولیور مجری برنامه تلویزیونی معروف «امشبِ هفته گذشته» شبکه HBO با ژی‌جین‌پینگ رئیس‌جمهور چین باعث شد چینی‌ها سایت این برنامه را مسدود کنند.

بنابر اعلام ناظران سانسور اینترنت، دسترسی به وب‌سایت شبکه تلویزیونی HBO از روز شنبه برای کاربران اینترنت کشور چین قطع شده است.

پس از اینکه جان اولیور مجری برنامه Last Week Tonight در حین برنامه به شوخی در مورد «ژی‌جین‌پینگ» رئیس‌جمهور چین پرداخت، وبسایت این برنامه قطع شد و نام این مجری نیز از رسانه‌های اجتماعی چینی حذف شد.

جان اولیور در این برنامه به کنایه وضعیت «حقوق بشر» و «سانسور» در چین را مورد انتقاد قرار داده بود. این دو مورد از معدود موارد حساس دولت چین به‌شمار می‌روند.

برنامه‌های شبکه آمریکایی HBO از طریق نمایندگی آسیایی این شبکه در سنگاپور برای آسیا پخش می‌شود. اما این کانال تنها در کشور چین و فقط در هتل‌ها و اقامت‌گاه‌های دیپلماتیک پخش می‌شود.

بنابراین، برنامه Last Week Tonight جزء برنامه‌های پخش شعبه آسیایی HBO نیست و وبسایت این شبکه که توسط دولت چین مسدود شده هیچ گونه پخش برنامه محتوایی ندارد و فقط پلت‌فورمی تبلیغاتی در چین دارد.

منبع: فارس

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.