Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 20553
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو جوان, رادیو نمایش تاریخ انتشار : 31 مرداد 1399 - 14:03 |
پخش از رادیو نمایش و رادیو جوان

شیوه مداحی صحیح در ماه محرم در سریال رادیویی «سریر»

شیوه مداحی صحیح در ماه محرم در سریال رادیویی «سریر»

از روز شنبه اول شهریور ماه پخش مجموعه نمایشی- رادیویی «سریر»  با موضوع شیوه مداحی صحیح در ماه محرم در رادیو نمایش و رادیو جوان آغاز می شود.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی رادیو، «سریر» به سفارش رادیو جوان در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تولید شده است .

فاطمه حسن وند نویسنده این سریال رادیویی گفت: «سریر»داستان چهار شاعر است که تصمیم می گیرند برای بهبود اشعار مداحی ، اشعاری حماسی با موضوع حماسه ی کربلا بسرایند.هر کدام از این چهار شاعر در جریان سرودن این اشعار، اتفاقاتی را تجربه کرده و تحولات روحی و معنوی ویژه ای پیدا می کنند.

وی افزود: سریر به معنی جایگاه است،جایگاهی که هر انسانی در جهان هستی برای خود می سازد،شخصیت های این نمایش با این پرسش که اگر ما جای یزید بودیم چرا واقعه ی کربلا را به وجود می آوردیم به شناخت یزید درون خود و یا بهتر بگویم خودشناسی دست میابند.

این نویسنده ادامه داد: «سریر» یاد آور میشود که داستان  کربلا تنها روایت یک جنگ نیست ،روایت اعمال و رفتارهاست و به این نکته می پردازد که به هنگام اشتباه باید مانند حر توبه کرد و پوزش دیگران را مانند امام حسین «ع» بخشید.

حسن وند خاطرنشان کرد : نمایش «سریر» بر این موضوع تأکید دارد که مجالس مداحی باید مدرسه ی تعلیم و تعلم فرهنگ عاشورا باشد و جایگاه مهم شعر مداحی را یاد آور میشود، پس مجالس مداحی جایگاه ذکر هر شعر بی محتوایی نیست.

مجموعه نمایشی«سریر» در ۲۸ قسمت به نویسندگی فاطمه حسن وند، تهیه کنندگی فرشاد آذرنیا، کارگردانی میرطاهر مظلومی، افکتوری نازنین حسن پور ، صدابرداری فرزاد شریفی، گویندگی مهدی طهماسبی و با هنرمندی شهین نجف زاده، پریسا مقتدی، شیما جان قربان، مهدی طهماسبی، حمید یزدانی ، عباس توفیقی، بهادر ابراهیمی، مسعود زنوزی راد در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تولید شده است و از روز شنبه اول شهریور ماه ساعت ۲:۳۰ دقیقه بامداد به روی آنتن رادیو جوان می رود و ساعت ۴:۳۰ از رادیو نمایش پخش می شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.