Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 7481
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 16 آبان 1397 - 20:49 |

صحبت‌های شنیدنی گوینده زن روس به زبان فارسی درباره ایران+ صوت

صحبت‌های شنیدنی گوینده زن روس به زبان فارسی درباره ایران+ صوت

قصد داریم از خاطرات گوینده زن روس بخش فارسی رادیو مسکو درباره ایران و زبان فارسی برای شما صحبت کنیم.

داگمارا بوتوینوا گوینده زن روسی بود که دیگر در قید حیات نیست اما فایل صوتی جالب و شنیدنی که پایگاه خبری روسیه “اسپوتنیک” از صدای او منتشر کرده قسمتی از خاطرات وی درباره چگونگی یادگیری زبان فارسی و همچنین فعالیت هایش در بخش فارسی رادیو مسکو را باز گو می کند.

به گفته داگمارا، وی با نگاهی به سالیان گذشته هنگام مرور خاطراتش بارها از خود پرسیده که چطور حرفه عجیب گویندگی را برگزیده و از این موضوع بسیار خوشحال بوده است. او زنی با روحیات شاعرانه و به شدت علاقمند به آشنایی با فرهنگ کشورهای شرقی است، تا جایی که در دوران کودکی همیشه نام هایی شرقی برای عروسک هایش انتخاب می کرد، بنابراین به پیشنهاد یکی از همکلاسی هایش وارد بخش فارسی موسسه مطالعات شرقی شد زیرا کشور ایران برایش بسیار جذاب بود. همچنین داگمارا که برای ادامه تحصیل، رشته ادبیات فارسی را انتخاب کرده بود، با دوستش  آللا آنیکِییوا به زبان فارسی صحبت و درد دل می کرد تا اینکه سرانجام در بخش فارسی رادیو مسکو نیز مشغول به کار شد.

به گفته این گوینده ایرانیان و مردم روسیه از لحاظ روحیات بسیار با یکدیگر شباهت دارند و هیچگاه دشمنی میان آنها وجود نداشته است. بد نیست بدانید که وی قبل از مرگ نیز در سال ۱۹۷۶ برای اخرین بار به ایران سفر کرد که قبل از آن نیز چندین بار راهی این خاک شده بود.

داگمارا همچنین گفته بود که: من بسیار خوشبختم که کشور معجزه آسای ایران و مردم نجیب آن را شناختم و دوست آنها شدم و می دانم که ما با کوشش های مشترک و با شریک بودن در غم ها و شادی های همدیگر می توانیم این جهان فانی را امن‌تر و مهربان تر و سعادمندتر از پیش بسازیم.در ادامه قسمتی از صحبتهای او درباره ایران و زبان فارسی  را می شنوید.

منبع:‌ باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید
  1. Ali :
    ۱۵ مهر ۰۰

    یادش بخیر دوران کودکی
    رادیو مسکو گوش میکردم البته نه بعنوان پیگیری اخبار بلکه فقط از روی کنجکاوی .
    خیلی دوست داشتم ایشون رو بشناسم
    خدا بیامرزه.
    دو تا موزیک بیکلام همان موقع از رادیو مسکو پخش می‌شد که خیلی شنیدنی بود
    و دوست دارم دوباره بشنوم

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.