Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 8219
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو تهران تاریخ انتشار : 08 دی 1397 - 11:57 |

طبیب سرگردان در “کتاب شب” رادیو تهران

طبیب سرگردان در “کتاب شب” رادیو تهران

داستان زندگی ابوسهل مسیحی، پزشک، فیلسوف، ریاضیدان و ستاره شناس بزرگ ایرانی، از امشب تا پنجشنبه سیزدهم دی ماه، در برنامه ” کتاب شب ” رادیو تهران با صدای بهروز رضوی بازخوانی می شود.

به گزارش هنرصدا به نقل از شبکه رادیویی تهران، به گفته محمدباقر رضایی سردبیر برنامه بر اساس کتاب ” طبیب سرگردان ” اثر سپیده خلیلی که در دفتر نشر فرهنگ اسلامی منتشر شده، انجام خواهد گرفت.

عیسی بن یحیی مسیحی جرجانی ( گرگانی ) که با نام ابوسهل مسیحی شهرت جهانی دارد، یکی از دانشمندان ایرانی بود که خدمت به فقرا را سرلوحه کار خود قرار داده و با دو رفیق همدوره اش ابوعلی سینا و ابوریحان بیرونی، خدمات ارزشمندی به ایران و اسلام نموده اند.

فخرالدین رازی او را در زمره بزرگترین فیلسوفان ایرانی نام برده است.

این دانشمند ایرانی در گرگان به دنیا آمد و در نیمه راه عمر، در حالی که هنوز به پنجاه سالگی نرسیده بود، در سفری به همراه ابوعلی سینا، در بیابان گرفتار توفان شن شد و درگذشت. بوعلی سینا بر بالینش رفت و او را استاد خود خواند.

ماجرای زندگی این دانشمند ایرانی، در شش قسمت ۲۰ دقیقه ای تنظیم رادیویی شده که در شبهای یاد شده، با تهیه کنندگی رضا قربانی و صدا برداری فاطمه گنجعلی هر شب ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه در گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران، روی آنتن خواهد رفت.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.