Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 3274
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 19 بهمن 1395 - 12:14 |

عبدالله روا: پوشش مجری در تلویزیون با مهمانی متفاوت باشد

عبدالله روا: پوشش مجری در تلویزیون با مهمانی متفاوت باشد

طراحی لباس برای مجری الویت سازمان صداوسیما نیست، به همین دلیل مجبور است به مجری برای انتخاب لباسش اعتماد کند.

عبدالله روا، مجری تلویزیون درباره پوشش مجری‌ها در برنامه‌های تلویزیونی، بیان کرد: هر انسانی در مراودات خود با ظاهرش قضاوت می‌شود، مجری هم با پوشیدن لباس می‌خواهد پیامی را انتقال دهد. گاهی مجری به دلیل نداشتن درک صحیح از محیط برنامه‌ای که می‌خواهد اجرا کند، لباسی را می‌پوشد که مناسب نیست و این امر باعث ناهمگونی می‌شود. مردم به دلیل این که با دوربین سروکارندارند شاید نوع پوشش مجری در تلویزیون را درک نکنند. طبیعتا نوع پوشش مجری در برنامه تلویزیونی متفاوت از نوع پوشش او در خانه و مهمانی است.

عبدالله روا

روا با اشاره به نبود طراحی لباس از طرف سازمان صداوسیما برای مجری، گفت: با توجه به محدودیتی که ما در تلویزیون داشتیم مدت‌هاست طراحی لباس برای مجری از طرف برنامه‌ساز و سازمان صداوسیما وجود ندارد؛ علاوه بر این طراحی لباس اولویت سازمان صداوسیما نیست، به همین دلیل مجبور است به مجری برای انتخاب لباسش اعتماد کند.

مجری برنامه صبحگاهی شبکه دو با بیان این که هیچ قاعده نوشته شده‌ای برای پوشش مجری وجود ندارد، یادآور شد: قاعده نوشته شده‌ای وجود ندارد که به مجری بگوید چه لباسی را بپوشد. هر برنامه زنده‌ای ناظر پخش دارد و ممکن است نظرات ناظران پخش درباره پوشش مجری بر اساس سیاست‌هایشان با هم فرق کند و تذکرات لحظه‌ای به مجری بدهند. من به عنوان مجری باید بگویم که بعید می‌دانم یک مجری بخواهد با پوشیدن یک لباس خاص و با علم به این که لباسش متعارض با عرف است بخواهد خلاف جهت جریان آب شنا کند و باعث جلب توجه شود.

او افزود: لباس یک مجری را ممکن است چند نفر از همکارانش تایید کنند و او بپوشد. ما برنامه‌ریزی خاص و آرشیو لباسی در سازمان صداوسیما نداریم که مجری بتواند بر اساس آن لباسش را انتخاب کند.

عبدالله روا با اشاره به این که باید آرشیو لباس برای مجریان وجود داشته باشد، بیان کرد: باید به مجری‌ها توضیح داده شود که بدانند چه لباسی را برای برنامه تلویزیونی بپوشند. نظر و سلیقه مجری برای انتخاب لباس با نظر بینندگان و مدیران شبکه تفاوت دارد و این اختلاف نظرها باعث می‌شود که عکس‌هایی از پوشش یک مجری منتشر شود. به طورکلی این اتفاق تقصیر یک نفر نیست.

او با بیان این که مجری قواعد تلویزیون را پذیرفته که توانسته است وارد سازمان صداوسیما شود، گفت: ما وقتی قبول می‌کنیم مجری تلویزیون باشیم یعنی قواعد تلویزیون را پذیرفته‌ایم. پوشش مجری در محیط خانواده و محیط کار متفاوت است و بستگی به فرهنگ و تربیت خانوادگی او دارد. تلویزیون به دلیل این که باید به اقشار مختلف احترام بگذارد دست به عصاتر و پوشیده‌تر از فرهنگ عمومی جامعه است. مجری در برابر تمامی اقشار باید پاسخگو باشد و نمی‌تواند هر لباسی را بپوشد.

مجری «با صبح» در ادامه گفت: ما دایره انتخابمان به عنوان مجری محدودتر است. یکی از صاحبان تلویزیون که مردم هستند نباید به پوشش مجری اعتراض داشته باشند زیرا مجری قواعد تلویزیون را پذیرفته و براساس آن قواعد لباس می‌پوشد.

او با اشاره به راه حل این اختلاف‌نظرها درباره پوشش مجری، بیان کرد: بهترین حالت این است که تفکری باشد که بر اساس برنامه‌ها و شرایط تلویزیون برای مجری‌ها لباس انتخاب کند.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.