Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 11921
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 31 تیر 1398 - 10:58 |

«عدل مظفر» با صدای محب اهری از شبکه مستند پخش می شود

«عدل مظفر» با صدای محب اهری از شبکه مستند پخش می شود

چگونگی تشکیل اولین مجلس شورای ملی در قالب مستند ۵۰ دقیقه ای «عدل مظفر» به کارگردانی میلاد محمدی با روایت حسین محب اهری در شبکه مستند تولید شد.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی شبکه مستند، میلاد محمدی کارگردان درباره موضوع مستند «عدل مظفر» گفت: این مستند بازه زمانی بعد از امضای فرمان مشروطیت به دستور مظفرالدین شاه تا به توپ بستن مجلس توسط محمدعلی شاه را در فاصله یکسال و نیم روایت می کند.

این کارگردان مستند درباره پژوهش این مستند عنوان کرد: سابقه پژوهشی «عدل مظفر» خیلی قدیمی تر است و حدود دوسال تحقیق و پژوهش آن طول کشید و منابع زیاد و چندان در دسترس نبود.

وی در خصوص منابعی که برای این پژوهش مطالعه کرده است، توضیح داد: ابتدا کتاب مشروح مذاکرات مجلس اول را که خیلی بزرگ و قطور بود، خواندم و اتفاقات بامزه ای در آن دیدم که برای بدیهی ترین مسائل بحث داشتند. به عنوان مثال، نمی دانستند چطور باید نوبت بگیرند، صحبت کنند و میان صحبت یکدیگر نپرند که نظم جلسه حفظ شود.

محمدی با بیان اینکه خیلی بین افراد مجلس اول کشمکش بود و حالا که می خوانیم برای ما جنبه طنز هم دارد، افزود: پس از آن مجلسی تشکیل می شود که یکی از مترقی ترین مجلس های ایران به شمار می رود و به معنی واقعی مجلس متکثری است؛ یعنی از صنف کله پز تا محمدخان مصدق که دکترای حقوق از سوئیس داشت، در آن حاضر بود.

این مستند ساز اضافه کرد: چگونگی رسیدن به این نقطه که طیف های مختلف کنار هم می نشینند و تصمیم می گیرند صحبت های یکدیگر را بشنوند برایم جذاب بود.

وی با اشاره به اینکه یکی از بخش های سنگین و ویژگی کار مربوط به نقاشی های متحرک آن بود، خاطرنشان کرد: سعی کردیم بعضی صحنه ها و صداهای نماینده ها را با استفاده از تکنیک خاصی بازسازی کنیم و جنبه نمایشی پیدا کرد. بازسازی این صحبت ها برای کسانی که امروز زندگی می کنند، جذاب و بامزه است.

محمدی درباره راوی این مستند نیز بیان کرد: راوی این مستند روانشاد حسین محب اهری است که صدایشان طنز خاصی داشت و به «عدل مظفر» کمک کرد. ما ابتدا نریشن این کار را ضبط و بعد به سراغ ساختمان انیمیشن رفتیم و به همین جهت بعد از ضبط صداها تولید را شروع کردیم.

این مستند ساز درباره فرآیند فیلمبرداری این مستند گفت: پاییز سال گذشته فیلمبرداری خود را در مجلس قدیم انجام دادیم و حدود هشت ماه طول کشید تا کار به پایان رسید.

عوامل مستند «عدل مظفر» عبارتند از: نویسنده و کارگردان: میلاد محمدی، پژوهش: میلاد محمدی و فرزانه ابراهیم زاده، تصویربردار: حسن سیدی پریشان، صدابردار: مجید کافی، تدوین: زمزم شیخ، گرافیک متحرک: میلاد شاجانی، راوی: مرحوم حسین محب اهری، تهیه کننده: میلاد محمدی.

هنرصدا/ حامد بهجتی

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.