Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 28593
  پرینتخانه » اخبار, گفت و گو تاریخ انتشار : 03 شهریور 1400 - 15:26 |

عذرا وکیلی: نتوانستم در تلویزیون طبیعی اجرا کنم!

عذرا وکیلی: نتوانستم در تلویزیون طبیعی اجرا کنم!

عذرا وکیلی، گوینده‌ای که پس از سال‌ها تجربه اجرا در رادیو برای نخستین بار به تلویزیون آمده است، فضای اجرا در این دو رسانه را بسیار متفاوت دانسته و معتقد است که اجرا در رادیو حالت طبیعی تر و راحت تری دارد.

این گوینده باسابقه رادیو که سال‌ها برنامه قدیمی «سلام کوچولو» را برای کودکان اجرا کرده است، حالا پس از تعطیلی چندین ماهه این برنامه رادیویی به خاطر کرونا، برای اجرای یک برنامه کودک به تلویزیون آمده است.

وکیلی که در ایام محرم در برنامه «رنگین کمان» برای بچه‌ها قصه گویی می‌کند، درباره تجربه حضور در تلویزیون به ایسنا گفت: اولین بار است که برای اجرا به تلویزیون آمده‌ام و باید بگویم اجرا در تلویزیون با رادیو خیلی متفاوت است. فکر می‌کنم آن حالت طبیعی را نتوانستم در تلویزیون ایفا کنم. البته ۹۰ درصدش به خاطر کرونا بود؛ زیرا نمی‌توانستم بچه‌ها را بغل بگیرم و کنارم باشند؛ این مساله خیلی موثر بود. اما در رادیو وقتی کرونایی در کار نبود کار طبیعی تر اجرا می‌شد؛ حتی وقتی کرونا هم بود و با ماسک اجرا می‌کردیم، بیننده ماسک را نمی دید.

وکیلی در پاسخ به این سوال که ترجیح خودش برای اجرا و برنامه سازی در حوزه کودک، رادیو است یا تلویزیون؟ عنوان کرد: من خودم رادیو را ترجیح می‌دهم اما اگر کاری که در رادیو انجام می‌دهیم را بخواهیم در تلویزیون پیاده کنیم تاثیرگذارتر خواهد بود. زیرا در تلویزیون، بچه تصویر و رنگ و شکل را می‌بیند اما به این شرط که مانند رادیو حرکت آزاد داشته باشد و سخت گیری‌های تصویری وجود نداشته باشد. بچه ها بتوانند بروند، بیایند و اگر تشنه‌ شدند بروند آب بخورند؛ این کاری است که در رادیو انجام می‌دادیم و برای همین، کار خیلی طبیعی درمی‌آمد. اما در تلویزیون خیلی محدودیت وجود دارد. یک ذره بچه این طرف، آن طرف شود، سختگیری می‌شود که از نور یا دوربین دور شده است. ولی اگر بتوانیم ویژگی برنامه های کودک رادیو را در تلویزیون پیاده کنیم، یعنی رادیو با همان فضا و راحتی برود در تلویزیون، به نظرم مردم بیشتر لذت می‌برند.

این گوینده باسابقه همچنین در پاسخ به این سوال که آیا باز هم در تلویزیون شاهد اجرای او خواهیم بود یا نه؟ گفت: اگر برنامه‌ای باشد که به دلم بنشیند و در حوزه کودک و با حضور بچه‌ها باشد، بله می پذیرم. ان شاءالله آن موقع کرونا هم نباشد.

او درباره دریافت واکسن کرونا نیز گفت: من دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌ام و تا الان کرونا نگرفته‌ام. اخیرا هم تست کرونا داده‌ام.

| منبع خبر : ایسنا
به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.