Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 21468
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو تهران, رادیو نمایش تاریخ انتشار : 13 مهر 1399 - 10:51 |

عزاداری به مناسبت اربعین حسینی با پخش دو سریال جدید رادیویی

عزاداری به مناسبت اربعین حسینی با پخش دو سریال جدید رادیویی

همزمان با نزدیک شدن به اربعین حسینی ، پخش دو سریال جدید در رادیو نمایش آغاز می شود.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی رادیو، سریال «خط اول» که از امشب شنبه دوازدهم مهرماه به روی آنتن رادیو نمایش می رود درباره وقایع نگاری تاریخی است که پس از واقعه عاشورا و تاسوعا به تحریف واقعه کربلا می پردازد اما پس از مدتی دچار پشیمانی می شود .
اشرف السادات اشرف نژاد تهیه کننده سریال رادیویی «خط اول» ضمن اعلام این مطلب گفت: تهیه کنندگی این کار ریزه کاری های زیادی داشت چرا که بیشتر اتفاقات در فضاهای مختلف رخ می داد و بازیگران دائما در حال دور و نزدیک شدن به میکروفن بودند بنابراین باید دقت زیادی می شد تا اتفاقات برای شنونده باور پذیر باشد .
مجموعه رادیویی«خط اول» در ۵ قسمت به نویسندگی بابک صفی خانی ، تهیه کنندگی اشرف السادات اشرف نژاد، کارگردانی رامین پورایمان ، افکتوری نازنین حسن پور، صدابرداری رامین آریا شکوه و با هنرمندی مجید حمزه، بیوک میرزایی، شیما جان قربان، حمید یزدانی ، ناهید مسلمی ، بهناز بستان دوست ، احمد لشینی وامین بختیاری از امشب شنبه دوازدهم مهرماه ساعت ۲۲:۰۰ به روی آنتن رادیو نمایش می رود.
بر اساس این گزارش ، پخش سریال رادیویی «زائران راه» نیز که به سفارش رادیو تهران در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تولید شده است ، از فردا یک شنبه سیزدهم مهرماه در رادیو نمایش و رادیو تهران آغاز می شود.
«زائران راه »یک نمایش شش قسمتی است که امیر زنده دلان کارگردانی آن را برعهده دارد و ریحانه یزدان دوست تهیه کننده این مجموعه رادیویی درباره داستان آن می گوید : قصه «زائران راه » درباره دو دختر است که دانشجوی عکاسی هستند و به پیاده روی اربعین می روند که در این راه اتفاقاتی مختلفی برایشان رخ می دهد.
وی افزود: در واقع این داستان ماجرای دو دانشجوی عکاسی را روایت می کند که پدرانشان در جبهه همرزم بوده اند و پدر یکی از آنها به دلیل آنکه جانباز شیمیایی شده است نمی تواند همراه دخترش در این سفر باشد بنابراین از دوستش می خواهد تا از دختر او نیز در سفر مراقبت کند. آنها در طول مسیر با استقبال عراقی ها که از زائران امام حسین «ع » پذیرایی می کنند مواجه می شوند و از موقعیت های مختلف عکس می گیرند .
«زائران راه » به نویسندگی اکبر خورد چشم، کارگردانی امیر زنده دلان ،
تهیه کنندگی ریحانه یزدان دوست ، افکتوری محمدرضا قبادی فر ، صدابرداری محمدرضا محتشمی و با هنرمندی بازیگران اداره کل هنرهای نمایشی رادیو از روز یک شنبه ساعت ۱:۰۰ بامداد به روی آنتن رادیو نمایش می رود و ساعت ۲۲:۳۰ از رادیوتهران پخش می شود.

هنرصدا/ حامد بهجتی

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.