Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 16901
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 10 اسفند 1398 - 16:15 |

علیرام نورایی: «مافیا» فقط یک بازی و سرگرمی نیست

علیرام نورایی: «مافیا» فقط یک بازی و سرگرمی نیست

علیرام نورایی که در فصل دوم مسابقه‌ی «مافیا» به عنوان مجری و راوی با تلویزیون همکاری دارد، درباره‌ی حرفه اجرا در تلویزیون گفت: من جسارتی به مجریان نمی‌کنم و وارد حوزه تخصصی و حرفه‌ای مجریان دوست‌داشتنی کشورم نشدم و نخواهم شد. بلکه حضورم در این مسابقه بیشتر به گرداننده بازی و راوی نزدیک است و اجرا به آن معنا نیست.

این بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگویی با ایسنا درباره‌ی حضورش در مسابقه «مافیا» و اجرای این برنامه به عنوان راوی، گفت: من سال‌ها با تلویزیون همکاری داشته‌ام و آخرین کاری که از من پخش شد نیز سریال «گاندو» و مجموعه‌ «از یادها رفته» بود، همچنین در سریال «نفوذ» ساخته آقای شمقدری حضور دارم که تصویربرداری آن بیش از دو سال است، ادامه دارد.

او که این روزها اجرای فصل جدید مسابقه‌ «مافیا» را در شبکه سلامت سیما بر عهده دارد، درباره چگونگی حضورش به عنوان راوی، توضیح داد: بیش از دو سال است که دوستان در تلویزیون پیشنهادهایی برای اجرا داشتند، اما من خیلی علاقه‌ای نداشتم وارد این حوزه شوم و در ارتباط با این برنامه هم زمانی که از سوی تهیه‌کننده پیشنهاد اجرا یا راوی‌گری را به من دادند، در ابتدا گفتم که نمی‌خواهم وارد حوزه اجرا شوم، اما پس از جلساتی که داشتیم دوستان من را مجاب کردند که حضورم بیشتر به گرداننده بازی و راوی نزدیک است و اجرا به آن معنا نیست.

نورایی افزود: از قسمت‌های پخش شده فصل قبل نوع کار را دیدم؛ البته در دوران نوجوانی هم بازی مافیا را تجربه کرده بودم، ولی سال‌های زیادی بود که خبری از این بازی نداشتم و در جمع‌های دوستانه ندیده‌ بودم، به این ترتیب زمانی که با فضای کار آشنا شدم، برایم جذابیت داشت و به همین دلیل این همکاری را پذیرفتم.

این بازیگر درباره‌ علت ساخت این مسابقه در شبکه سلامت و ارتباط آن با این شبکه، توضیح داد: قطعا شبکه‌ای که این برنامه را پخش می‌کند مهم است، چراکه مسابقه‌ مافیا فقط یک برنامه سرگرم‌کننده نیست. زمانی‌که آلوده دیدن مافیا شوید، متوجه می‌شوید که اطلاعات آموزشی زیادی دارد که می‌تواند در طول زندگی روزمره در گفت‌وگوها و تشخیص‌ها تاثیرگذار باشد. به گفته راوی مسابقه مافیا، این بازی استدلال‌های عجیب و غریبی دارد که قابل تفکر است و هر کسی می‌تواند در زندگی واقعی‌اش از آن استفاده کند و از نظر روانشناسی و جامعه‌شناسی نیز بسیار مثبت است و جنبه علمی و نیاز به حضور متخصصان دارد که البته ما هم در این مسابقه از حضور آن‌ها بهره برده‌ایم که نظرات تخصصی‌ ضبط شده و در انتهای هر بازی نمایش داده می‌شود.

وی با بیان اینکه این مسابقه یک بازی عمیق است و از قالب یک بازی و سرگرمی صرف جداست، تصریح کرد: این بازی از آن دسته سرگرمی‌هایی است که آورده دارد؛ در واقع تاثیراتی که این بازی می‌تواند در زندگی شخصی بگذارد، چشم‌گیر است و این چیزها بود که کمی من را قلقلک داد تا در این مسابقه حضور داشته باشم.

به گفته نورایی، خود بازی مافیا اصولی دارد که این اصول تکرار می‌شود و افرادی که در آن بازی حضور دارند در حالت‌های مختلف واکنش‌های مختلفی از خود نشان می‌دهند که این موضوع، کار را جذاب می‌کند. مثل بازی فوتبال است که بازیکنان آن سال‌ها بازی می‌کنند، ولی هر بازی با بازی قبل متفاوت است و اتفاقات جدیدی می‌افتد، بنابراین این‌گونه نیست که ما فیلم‌نامه داشته باشیم، بلکه همه چیز بر مبنای اصول کلی اما در هر بازی بداهه است.

بازیگر «از یادها رفته» درباره واکنش‌هایی که به حضور هنرمندان در قالب مجری در تلویزیون می‌شود، نیز اظهار کرد: حضور بازیگران در تلویزیون به عنوان مجری را مخاطبان باید نظر بدهند که اتفاق خوبی است یا نه. نباید حکم کلی داد، چراکه این اتفاق در دنیا هم رواج دارد؛ البته مدیوم بازیگری به مجری‌گری نزدیک است، خیلی اتفاق‌ها را می‌بینیم که به عنوان مثال ورزشکاران، بازیگر می‌شوند یا خوانندگان بازیگر می‌شوند، اگر قرار است مخاطب جذب شود و لذت ببرد، این حق اوست و این منافاتی ندارد.

وی گفت: بیش از ۴۰ روز است بدون کوچک‌ترین حاشیه در کنار عوامل مافیا کار می‌کنیم؛ گروهی فوق‌العاده که امیدوارم این حس خوب پشت صحنه در قاب تلویزیون هم منتقل شود و مردم در کنار آن از مسابقه لذت ببرند و نکات آموزنده را هم یاد بگیرند.

نورایی در پاسخ به اینکه آیا اجرا در تلویزیون را ادامه می‌دهد؟ گفت: این روزها درگیر پروژه مافیا هستم و اگر در پیشگاه مخاطبان روسفید باشم، می‌شود راجع به پیشنهادهای بعدی فکر کرد. باز هم تاکید می‌کنم من در مسابقه مافیا راوی هستم و جسارتی به مجریان نمی‌کنم و وارد حوزه تخصصی و حرفه‌ای مجریان دوست‌داشتنی کشورم نشدم و نخواهم شد.

وی درباره‌ی پوشش مجریان و هنرمندان در تلویزیون نیز، اظهار کرد: به اندازه کافی نظارت و سخت‌گیری در تلویزیون وجود دارد و کمی باید حساسیت‌ها کمتر شود.

نورایی در پایان از پخش نوروزی مسابقه «مافیا» خبر داد و گفت: فصل دوم این مجموعه این روزها به روی آنتن می‌رود و فصل سوم آن با حضور بانوان برای پخش در عید نوروز تولید خواهد شد.

| منبع خبر : ایسنا
به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.