Thursday, 18 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 10 شوال 1445
شناسه خبر : 5827
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 14 اردیبهشت 1397 - 12:26 |

علیرضا جاویدنیا: درِ «صبح جمعه با شما» به روی همه باز است

علیرضا جاویدنیا: درِ «صبح جمعه با شما» به روی همه باز است

علیرضا جاویدنیا که از این پس کارگردانی برنامه «صبح جمعه با شما» را بر عهده دارد، درباره‌ اینکه آیا این برنامه را ادامه همان برنامه سال‌ها قبل می‌داند؟ اظهار کرد: «صبح جمعه با شما» آن دوره حلاوت و شیرینی خودش را داشته و تکرارنشدنی است و به هیچ عنوان نباید با برنامه دیگری مقایسه شود.

علیرضا جاویدنیا-هنرصدا

این هنرمند رادیو در گفت‌وگویی با ایسنا اظهار کرد: اگر ما بخواهیم از تک تک برنامه‌هایی که خودمان در آن دخیل بوده‌ایم، نام ببریم، می‌بینید که هر کدام از بچه‌هایی که شما در این برنامه می‌بینید، باعث ترقی آن برنامه‌ها شدند و آن برنامه‌ها سر زبان‌ها افتادند و مردم آن‌ها را گوش کردند. این کار نیز کار یک‌نفره، دونفره و سه‌نفره نیست، یک کار جمعی است؛ البته تهیه‌کننده و نویسندگان برنامه خیلی شرط هستند. ما سعی می‌کنیم چیزی که مردم دوست دارند و مورد تأییدشان است را اجرا کنیم.

جاویدنیا در پاسخ به این پرسشی درباره احیای نام صبح جمعه با شما پس از چند سال، اظهار کرد: من فکر می‌کنم که این عنوان برازنده این برنامه باشد.

او درباره‌ تغییرات محتوایی این برنامه توضیح داد: با توجه به اینکه ما باید با ضوابط رادیویی این مملکت پیش برویم و دوره با دوره هم فرق می‌کند، این برنامه هم با ضوابط فعلی رادیو ساخته می‌شود.

جاویدنیا در ادامه این گفت‌وگو در پاسخ به این پرسش که آیا ممیزی‌هایی که پیش از این در قبال برنامه «جمعه ایرانی» اعمال می‌شد در این برنامه نیز همچنان لحاظ می‌شود، توضیح داد: سازمان صداوسیما چارچوب خودش را دارد و ما قطعا با آن چارچوب کار می‌کنیم. نظارت هم وظیفه‌اش این است که اگر موضوعی را تشخیص داد که نباید پخش شود ما هیچ اعتراضی نداریم.

او در همین زمینه درباره انتخاب موسیقی‌های این برنامه نیز یادآور شد: موسیقی، موسیقی است اما ما سعی می‌کنیم با موسیقی‌های به اصطلاح آن‌ور آبی زیاد کاری نداشته باشیم؛ چرا که این جزو حساسیت‌های سازمان صداوسیماست.

جاویدنیا از همکاری هنرمندان عرصه‌ دوبله با برنامه «صبح جمعه با شما» خبر داد و گفت:‌ در حال حاضر مهین برزویی به میل خودشان به این برنامه ملحق شدند. حسین محب‌اهری سابقه برنامه رادیویی نداشتند، اما ایشان را هم به واسطه حضور در این برنامه، رادیویی می‌کنیم و از ایشان یک هنرمند رادیویی می‌سازیم. در تدارک این نیز هستیم که تعدادی از هنرمندان واحد دوبلاژ که قبلا با یکدیگر کار کرده‌ایم را هم به این برنامه دعوت کنیم.

کارگردان برنامه «صبح جمعه با شما» در ادامه درباره حضور برخی دیگر از هنرمندان «جمعه ایرانی» از جمله منوچهر آذری که آیا پیشنهادی به وی برای حضور در این برنامه شده است، اظهار کرد: همان‌گونه که مدیر شبکه مطرح کرد درِ این برنامه به روی همه باز است. من از سال ۴۹ تاکنون با آقای آذری دوست هستم و هر زمانی که آقای آذری و امثال ایشان اراده کنند، ما در اینجا با دل و جان در خدمت‌شان هستیم. در این برنامه، من عنوان کارگردان را به روی خودم نمی‌گذارم. همین قدر که دوستان به من اعتماد کنند و من در کنارشان باشم، کفایت می‌کند. فقط به واسطه تجربیات رادیویی که من از موسیقی و برنامه‌های رادیو دارم، آن‌ها را راهنمایی می‌کنم.

جاویدنیا در پایان این گفت‌وگو در پاسخ به این پرسش که چقدر قرار است کاراکترهای قدیمی «صبح جمعه با شما» در این برنامه زنده شود؟ اظهار کرد: هیچ کدام از کاراکترهای قدیمی قرار نیست در این برنامه لحاظ شوند. هر چه که هست باید جدید باشد. فقط یک کاراکتر شنگول را که پیش از این در برنامه‌های تلویزیونی داشتیم آقای منفرد اجرا می‌کنند اما به طور کلی تلاش می‌کنیم شخصیت‌ها جدید باشند.

به گزارش ایسنا، برنامه “صبح جمعه با شما” سال ۱۳۷۸ تعطیل شد و هنرمندان آن به دو گروه تقسیم شدند که یک گروه بعدها برنامه “جمعه ایرانی” را اجرا کردند و عده‌ای نیز از رادیو دور شدند. برنامه “جمعه ایرانی” نیز از سال ۱۳۹۴ تعطیل شد و اکنون پس از دو دهه هنرمندان برنامه “صبح جمعه با شما” دور هم جمع شده‌اند تا با کارگردانی علیرضا جاویدنیا و تهیه‌کنندگی ساجد قدوسیان، این برنامه را احیاء کنند.

همچنین در روزهای گذشته و در سالگرد تأسیس رادیو، جمعی از عوامل برنامه «رادیو جمعه» به طور سرزده به دیدار احمد شیشه‌گران ـ برنامه‌ساز و نویسنده باسابقه رادیو ـ رفتند. در این دیدار، حاضران به مرور خاطرات راه‌اندازی برنامه «صبح جمعه با شما» به مدیریت احمد شیشه‌گران پرداخته و ابراز امیدواری کردند بنیانگذار این برنامه مجدداً و به طور جدی با برنامه همکاری کند؛ ضمن آن که احیای نام نوستالژیک برنامه از مباحث مطرح‌شده در این نشست صمیمی بود.

منبع:‌ ایسنا

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.