Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 19974
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو صبا تاریخ انتشار : 31 تیر 1399 - 11:16 |

«عمران صلاحی» به روایت رادیو صبا

«عمران صلاحی» به روایت رادیو صبا

رادیو صبا در برنامه «نقل نقلستان»، زندگی و آثار زنده یاد “عمران صلاحی” را مرور می كند.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رادیو صبا، “نقل نقلستان” عنوان برنامه ای است كه به بازخوانی آثار و معرفی چهره های شاخص طنزپرداز می پردازد.

این برنامه كه اجرای آن را مهدی فرج اللهی بر عهده دارد، روز چهارشنبه یكم مرداد، زندگی و آثار طنز زنده‎یاد “عمران صلاحی” شاعر، نویسنده، مترجم و طنزپرداز را مرور و بازخوانی می كند.

او نوشتن را از مجله «توفیق» و پس از آشنایی با پرویز شاپور آغاز كرد. همزمان با روزنامه‌نگاری مشغول كار پژوهش شد كه حاصل آن كتاب «طنزآوران امروز ایران» است. اما گستره فعالیت او محدود به طنز نبود و شعر را به صورت جدی نیز دنبال می كرد كه نخسستین شعرهای او در قالب نیمایی در مجله خوشه به سردبیری احمد شاملو منتشر شد.

اما مهمترین بخش فعالیتهای وی با نشریه گل آقا بود كه با نام‌های مستعارابوقراضه، بلاتكلیف، كمال تعجب، زرشك، تمشك، ابوطیاره، پیت حلبی، آب حوضی، زنبور، بچهٔ جوادیه، مراد محبی، جواد مخفی، راقم این سطور، در آن می‌نوشت. صلاحی سپس در سال ۱۳۵۲ به استخدام رادیو درآمد و تا سال ۱۳۷۵ كه بازنشسته شد به این همكاری ادامه داد. او همچنین سال‌ها همكار شورای عالی ویرایش سازمان صدا و سیما بود.

عمده شهرت صلاحی در سال‌هایی بود كه برای مجلاتی مثل آدینه، دنیای سخن و كارنامه به طور مرتب مطالبی با عنوان ثابت حالا حكایت ماست می‌نوشت و از همان زمان وی بر اساس این نوشته‌ها آقای حكایتی لقب گرفت. از او آثاری به زبان تركی آذربایجانی نیز وجود دارد.

برنامه “نقل نقلستان” به تهیه كنندگی مژده آقامحمدی روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه ساعت ۱۷:۳۰ روی موج اف ام ردیف ۱۰۵,۵ مگاهرتز از رادیو صبا پخش می شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.