Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 6164
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 23 خرداد 1397 - 10:47 |

عيدانه شبكه هاي راديويي به مناسبت عيد سعيد فطر

عيدانه شبكه هاي راديويي به مناسبت عيد سعيد فطر

شبكه هاي مختلف راديويي به مناسبت فرارسيدن عيد سعيد فطر با توليد و پخش برنامه هاي متنوع به استقبال اين روز مي روند.

عید فطر-ماه مبارک رمضان-هنرصدا

به گزارش هنر صدا به نقل از روابط عمومي رسانه ملي، شبكه هاي مختلف راديويي همزمان با فرا رسيدن عيد سعيد فطر با پخش مستقيم مراسم اقامه نماز و بيانات مقام معظم رهبري ،نمايش هاي راديويي،بررسي دستاوردهاي مختلف معنوي ماه مبارك رمضان، تبيين ابعاد مختلف عيد سعيد فطر و موارد متعدد ديگر، مخاطبان را در اين جشن معنوي همراهي مي كنند .

پخش زنده مراسم اقامه عيد سعيد فطر به امامت مقام معظم رهبري

شبكه هاي راديويي ايران،تهران،جوان، معارف ، قرآن و فرهنگ مراسم اقامه نماز عيد سعيد فطر به امامت مقام معظم رهبري را پخش مي كنند.

راديو ايران با پخش زنده سخنراني و اقامه نماز مقام معظم رهبري به همراه اعزام گزارشگر، راديو تهران با پوشش زنده و كامل مراسم و همچنين اعزام گزارشگر، راديو معارف با پخش زنده سخنراني و اقامه نماز مقام معظم رهبري، راديو جوان با پخش زنده سخنراني و اعزام گزارشگر، راديو فرهنگ و راديو قرآن نيز با اعزام گزارشگر اين مراسم را منعكس مي كنند.

ساير ويژه برنامه هاي شبكه هاي راديويي در عيد سعيد فطر

راديو قرآن برنامه هاي «راز آسمان» با موضوع استهلال ماه شوال  و «قرآن و زندگي» با موضوع تزكيه و سي روز عبادت را پخش مي كند.

راديو نمايش در روز عيد سعيد فطر نمايش هاي راديويي طنز  «سوء تفاهم» ، «كارت عروسي» ، «سخنراني مظفر» ، «معماي پاستيل» و كتاب گوياي داستانهاي كوتاه را به سمع مخاطبان مي رساند.

راديو فرهنگ برنامه «در سايه‌سار معطر طوبي» را با موضوع دستاوردهاي معنوي  ماه مبارك رمضان و اعمال آيين‌هاي عيد فطر در نقاط مختلف و نيز تشويق مردم به ديد و بازديد عيدانه و پرداخت زكات فطريه را روي آنتن مي برد.

راديو ايران برنامه هاي «قنوت شكر» با محور پخش خطبه‌هاي نماز عيد سعيد فطر و بيانات مقام معظم رهبري ، «جشن سپاس» با موضوع جشن عبوديت و بندگي به منظور شكرگزاري بابت يكماه روزه‌داري به درگاه خداوند متعال، طنز «صبح جمعه با شما» به منظور ايجاد فضاي پرنشاط در ايام تعطيلات عيد سعيد فطر ، «خوش سفر» با رويكرد سفر و نقاط ديدني كشور در ايام تعطيلات عيد سعيد فطر و «فرهنگ مردم» با موضوع آ‌داب و رسوم و موسيقي‌هاي مربوط به اعياد در گوشه و كنار ايران را پخش مي كند.

راديو گفت و گو نيز در اين ايام با برنامه هاي «برهان» درخصوص حقيقت عيد فطر، «شيريني و لبخند» با موضوع عيد فطر و نقش آن در تحولات فردي و اجتماعي، «سفره نور»با هدف بررسي پيام‌هاي اجتماعي عيد فطر، «ماه‌ترين ماه» با رويكرد تبيين نقش عيد فطر در اتحاد ميان مسلمانان و «شيريني و لبخند» با محور بررسي كاركردهاي اجتماعي ـ سياسي و ديني اعياد مذهبي با شما همراه مي شود.

راديو معارف با برنامه هاي «بدرقه » با موضوع  وداع با ماه  مبارك رمضان ،«جشن بندگي» ، پخش زنده خطبه‌ها و نماز عيد فطر مقام معظم رهبري و تبيين بركات ماه مبارك رمضان در زندگي فردي و اجتماعي و «شكرانه» با رويكرد شيوه‌هاي بهره‌برداري از بركات ماه مبارك رمضان عيد سعيد فطر را جشن مي گيرد.

راديو جوان ويژه برنامه نماز عيد فطر (پخش سخنان مقام معظم رهبري)، و برنامه هاي «عيد من» (جنگ تفريحي شاد با موضوع عيد فطر)، «به رسم ارادت» (تعظيم و عبادت در ماه  مبارك رمضان و پاداش آ‌ن)، «ماه سلام مي‌كند» (بركات ماه مبارك رمضان و امتداد آن در طول سال)، «در مقام آفتاب» (بركات ماه مبارك رمضان) و «زير دستان باراني‌ات» (جنگ شاد ويژه عيد فطر) با حضور حجت‌الاسلام طاهر رضي را تقديم مخاطبان مي كند.

همچنين راديو سلامت با ويژه برنامه عصرگاهي «شكرانه» در روزهاي جمعه و شنبه به مناسبت عيد سعيد فطر شنونگان را همراهي مي كند.

راديو تهران ويژه برنامه «جشن ستايش» را به صورت زنده در روز عيد سعيد فطر پخش مي كند.

پخش كامل مراسم اقامه نماز و بيانات مقام معظم رهبري،  مصاحبه با سران و مسئولين حاضر در مصلي، اطلاع‌رساني از شرائط ترافيكي قبل و بعد از مراسم نماز عيد سعيد فطر، حضور در سراي سالمندان و خيريه كهريزك به همراه بازيگران و برقراري ارتباط با شهرستان‌هاي استان تهران از آيتم هاي اين برنامه است.

راديو صبا نيز برنامه طنز «شكر پنير»را در روز عيد فطر به سمع مخاطبان مي رساند.

هنر صدا/ حامد بهجتی

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.