Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 9783
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 01 اردیبهشت 1398 - 1:44 |

فردای بهتر رادیو با شناخت استانداردها

فردای بهتر رادیو با شناخت استانداردها

یک بازیگر رادیو گفت: با برگزاری جشنواره رادیو برنامه سازان تجربیات و دانسته های خود را به اشتراک می گذارند و با شناخت استانداردها، رادیو، فردای بهتری خواهد داشت.
به گزارش هنرصدا به نقل از کمیته اطلاع رسانی چهاردهمین جشنواره بین‌المللی رادیو و ششمین اجلاس جهانی صدا، معصومه عزیزمحمدی درباره لزوم برگزاری جشنواره بین المللی رادیو افزود: جشنواره بین المللی رادیو فرصت به اشتراک گذاردن تجربه های دل انگیز اهالی رادیو با کسانی است که در این بخش فعالیت می کنند. همچنین سبب تبادل تجربیات و در نتیجه بالاتر بردن استانداردهای رادیو درام می شود.
این بازیگر رادیو درباره فعالیت هنری خود عنوان کرد: از سال ۱۳۷۲ فعالیت هنری خود را با بازیگری در تئاتر آغاز کردم و بعدها به دلیل داشتن صدا و بیان مناسب به رادیو دعوت شدم. در رادیو اراک (شبکه آفتاب) بعنوان بازیگر نمایشهای رادیویی با این شبکه همکاری کردم و به خاطر دریافت امتیاز بالا در ارزیابی نمایشهای رادیویی از طرف مدیران کل شبکه استانی مورد تقدیر قرار گرفتم تا اینکه درسال ۱۳۹۰ همزمان با افتتاح شبکه رادیویی نمایش در تهران به فعالیت هنری خود به عنوان بازیگر و گوینده ادامه دادم. عزیزمحمدی بیان کرد: در سال ۱۳۹۳ لوح تقدیر بهترین بازیگر مکمل زن را در سی و سومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به خاطر بازی در نمایش خانه احمقها و درسال ۱۳۹۲در شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران به خاطر بازی در نمایش بیوه های ِغمگین سالار جنگ لوح تقدیر این جشنواره را دریافت کردم و در حال حاضر نیز همزمان در رادیو و تئاتر مشغول به کار هستم . وی درخصوص مخاطبان رادیو گفت: رادیو به لحاظ ارزانی و قابل دسترس بودن مخاطب خوبی دارد. اما باید گفت شنودگان رادیو مخاطبانی خاص خود هستند که بسته به برنامه مورد نظرشان از تنوع برنامه های رادیویی استفاده می کنند چون در رادیو تنوع نسبت به رسانه های دیگر مثل تلویزیون و سینما بیشتر است نمایش رادیویی که من بیشتر در این زمینه فعالیت دارم نیز مخاطب ویژه خود را دارد. عزیزمحمدی با اشاره به نوع فعالیت در رادیو آن را تجربه ای بی بدیل دانست و افزود: رادیو در سراسر دنیا بر اساس یک سلسله قواعد خاص شکل می گیرد و در بی شکلی و تاریکی ذهن شنونده در بدو شنیدن نمایش نور و حرکت و ابعاد صحنه را می آفریند در این آفرینش خیال انگیز شنونده از آزادی لذتبخش و خیال انگیزی برخوردار است و این وجه مشترک خوشبختی ما بازیگران رادیو در تمام دنیاست. وی درباره اهمیت برگزاری جشنواره رادیوگفت: جشنواره فرصت تبادل دانش و تجربه است و یکی دیگر از بخشهای سودمند جشنواره، تقدیر از قدیمی ترها و پیشکسوتان رادیوست که سبب دلگرمی این عزیزان می شود و من امیدوارم که در زیر سایه پر مهرشان رادیوی عزیز که خانه امید ماست پیوسته، پایدار و بالنده باشد.
بازیگر رادیویی گفت: کودکی من با نمایشهای رادیویی عجین شده بود و بهترین اتفاق زندگی من بازی در کنار بزرگانی است که عاشقانه و به گوش جان صدایشان را شنیده بودم. عزیزمحمدی ادامه داد: حال و هوای تمرین و ضبط نمایشهای رادیویی در عین داشتن نظم پر از شور و عشق و دارای فضایی بسیار دوستانه است. بچه های رادیو دلپاک ترین و عاشق ترین بچه های رسانه هستند و فقط و فقط عشق است که آنها را در این مسیر پابرجا نگه داشته و می دارد هر چه از حال و هوای نمایش رادیویی بگویم برای کسانی که تجربه اش نکرده اند آنگونه که باید و شاید ملموس نخواهد بود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.