Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 990
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 19 آبان 1394 - 19:24 |

«فیتیله‎ای‌ها» عذرخواهی کردند/یک نفر برکنار و دو نفر توبیخ شدند

«فیتیله‎ای‌ها» عذرخواهی کردند/یک نفر برکنار و دو نفر توبیخ شدند
مدير شبكه دو سيما، طي نامه‌هاي جداگانه‌اي مدير گروه كودك و نوجوان و مدير پخش اين شبكه را توبيخ و جانشين مدير پخش و مسئول نظارت نهايي برنامه‌هاي شبكه را از مسئوليت خود بركنار كرد.

 در پي بي‌دقتي صورت گرفته در بخشي از برنامه «فيتيله» روز جمعه ۱۵ آبان ماه، محمدرضا جعفري جلوه مدير شبكه دو سيما، طي نامه‌هاي جداگانه‌اي مدير گروه كودك و نوجوان و مدير پخش اين شبكه را توبيخ و جانشين مدير پخش و مسئول نظارت نهايي برنامه‌هاي شبكه را ضمن توبيخ از مسئوليت خود بركنار كرد.

جعفري‌جلوه در نامه توبيخ مدير پخش و مدير گروه كودك و نوجوان شبكه دو با اشاره به غفلت و بي‌دقتي صورت گرفته در برنامه فيتيله، ضمن تذكر جدي و توبيخ كتبي، به هوشياري و مراقبت بيش از پيش آن‌ها در حوزه مديريتي‌شان تاكيد كرده است.

 در بخشي از نامه بركناري جانشين مدير پخش شبكه دو نيز آمده است:

«عرصه نظارت و پخش برنامه‌ها در صداوسيما، عرصه خطير لحظه‌ها و دريغ‌هاست كه گاه يك سهل‌انگاري و لغزش موجب خساراتي است جبران ناپذير، مصداق اين امر آنچه كه در بازبيني و پخش برنامه فيتيله‌اي‌ها در روز جمعه ۱۵ آبان‌ماه جاري حاوي اهانت نسبت به يكي از عزيزترين اقوام غيور اين سرزمين يعني آذري ها رخ داد و عليرغم توجه بازبين اوليه اين برنامه و اشاره درست ايشان به اشكالات برنامه، به‌سبب فقدان تشخيص و اغماض بلاوجه شما به آزردگي گروهي از مردم عزيز بدل شد. لذا ضمن تذكر جدي و توبيخ كتبي، از مسئوليت و ايفاي نقش در اين عرصه بركنار مي‌شويد.»

عموهای فیتیله ای و تهیه کننده برنامه «فیتیله ای ها» از اینکه برنامه موجب رنجش خاطر مردم آذربایجان شده است عذرخواهی کردند.

 علیرضا آقایی تهیه كننده برنامه «فیتیله‌ای‎ها» با اشاره به سابقه فعالیت این گروه در سراسر كشور و در استان‌های مختلف گفت: حضور «فیتیله‌ای‎ها» در شهرهای مختلف و میان اقوام و طوایف گواه این ادعاست كه همواره اقوام مختلف مورد احترام این برنامه بوده اند و هیچگاه در طول ۱۴ سال سابقه این برنامه توهینی به هیچكدام از اقوام نشده است.

آقایی با اشاره به اینكه سه بازیگر «فیتیله ای ها» از اقوام مختلف (آذری، لری و گیلكی) هستند، افزود: هیچگاه كسانی كه خود از اقوام مختلف هستند به خاستگاهی كه به آن تعلق دارند توهین نكرده و نمی كنند.

وی گفت: این سه بازیگر و مجری برنامه كودك حدود ۲۴ سال است كه در برنامه های مختلف تلویزیون برنامه اجرا كرده اند و نوع فعالیت آن‌ها و ارتباطی كه با مردم برقرار كرده اند نشان می دهد كه هیچگاه قصد جسارت به قوم و لهجه ای را نداشته و ندارند و در برنامه های آموزشی خود با اجرای نمایش، تركیبی از گویش و لهجه های مختلف را ارائه كرده اند.

تهیه كننده این برنامه افزود: با این حال اگر لازم باشد من بارها و بارها از مردم آذربایجان عذرخواهی می كنم و اگر هم سوء تفاهمی پیش آمده سهوی بوده است و هیچ عمد و غرضی در كار نبوده است.

محمد مسلمی كارگردان این برنامه نیز گفت: خود من آذری زبان هستم و افتخارم این است كه متعلق به این خطه ام و گویش آذری داشته ام، چرا باید به مردمانی از جنس خودم توهین كنم و باعث رنجش آنان شوم اما با این حال خود من نیز از مساله پیش آمده رنجیده خاطرم و از مردم آذربایجان عذرخواهی می كنم.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.