Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 14062
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 28 مهر 1398 - 13:50 |

قنات های شهر یزد در «شنیدنی های تاریخ»

قنات های شهر یزد در «شنیدنی های تاریخ»

رادیو فرهنگ در برنامه شنیدنی های تاریخ امشب یکشنبه۲۸ مهرماه سری به یزد زده و شنیدنی هایی از قنات های این شهر را برای شنوندگان می گوید.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رادیو فرهنگ؛ برنامه شنیدنی های تاریخ یکشنبه ۲۸ مهر به شنیدنی هایی از قنات های شهر یزد اختصاص دارد.
قنات های یزد از مهم‌ترین و شاخص ترین قنات‌های ایران هستند که در دل کویر مرکزی ایران حیات را به جریان انداخته است، در بسیاری از شهرهای این منطقه بدون حضور این قنات‌ها زندگی ممکن نبود اما با این نوآوری باستانی ایرانیان در این مناطق حتی محصولات کشاورزی به دیگر نقاط صادر می‌شود.
گفتنی است از بین قنات های شهر یزد قنات زارچ طولانی‌ترین قنات بین قنات های یزد که بلندترین قنات جهان هم محسوب می‌شود هست این قنات، مربوط به قرن سیزده میلادی، با صد کیلومتر طول، طولانی ترین قنات جهان نام گرفته است.
برنامه «شنیدنی های تاریخ» هر شب ساعت ۲۳:۱۵ به بازخوانی حوادث و رخدادها و ماجراهای جالبی که در تاریخ ایران و جهان رخ داده است می پردازد این برنامه به تهیه کنندگی امیرحسین محمودی، نویسندگی مهرنوش محتشمی و اجرا ی رضا مستشار موج اف ام ریف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ تقدیم علاقه مندان به تاریخ می شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.