Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 15094
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو نمایش تاریخ انتشار : 16 آذر 1398 - 11:43 |

قوانین ممیزی در سینما و تئاتر در رادیو نمایش بررسی می شود

قوانین ممیزی در سینما و تئاتر در رادیو نمایش بررسی می شود

برنامه زنده رادیویی «گیومه» این هفته به قوانین ممیزی در سینما و تئاتر می پردازد .

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی رادیو، عادل زمانی نویسنده «گیومه» ضمن اعلام این مطلب افزود : قواعد و قوانین ممیزی در سینما و تاتر، یکی از موضوعاتی  است که در«گیومه» این هفته رادیو نمایش مورد بررسی قرار می گیرد . درباره اینکه قواعدی برای ممیزی وجود دارد ولی با این حال تعدادی از کارگردان ها فیلم می سازند وفیلمشان توقیف می شود آیا آنها از این قواعد اطلاع ندارند یا اینکه اطلاع دارند و با توجه به اینکه اطلاع دارند می روند این فیلم ها را می سازند  و اصلا این قواعد بر اساس چه قاعده ای طراحی می شود که فیلم و تأتر توقیفی داریم ؟

وی افزود: همچنین این هفته درباره معافیت مالی صحبت می کنیم  و با توجه به اینکه قرار است قانونی گذاشته بشود که هنرمندان مالیات بدهند ؟ آیا این شامل همه هنرمندان از جمله هنرمندان کم درآمد می شود یا خیر و آیا نیاز به دسته بندی دارد یا نه ؟

زمانی خاطرنشان کرد: عملکرد و پاسخگویی مدیران هنری در سینما و تاتر نیز موضوع دیگری است که این هفته به آن می پردازیم  و از طرفی دیگر درباره اینکه فیلمنامه نویسی و نمایشنامه نویسی به عنوان یک حرفه وجود دارد یا نه نیز از جمله موضوعات برنامه «گیومه» است.

این نویسنده در پایان گفت : جشنواره سینما حقیقت  نیز از مو ضوعاتی است که این هفته به آن می پردازیم ولی محوراصلی موضوع ما این است که زمانی که فیلم های مستند از جشنواره فیلم فجر جدا شدند و مستقل شدند در این هفت هشت سال گذشته به نفع فیلم مستند شده یا به ضررش ؟

برنامه «گیومه»، تا پایان هفته جاری به تهیه کنندگی حسین معصومی، اجرای : مهدی طهماسبی ، نویسندگی عادل زمانی، کارشناسی خبر احمدرضا ایمانی و شهرزاد عبدی  و کارشناسی مجری علی جعفری، از ساعت ۹:۰۰ تا ۱۰:۳۰ به صورت زنده از رادیو نمایش پخش می شود.

هنرصدا/ حامد بهجتی

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.